Ana içeriğe atla

S

 

“Sosyal bir AVM için gereken şey eğlence alanlarına önem!”

10.03.2017 - 10:57

“Türkiye geneli büyük resimde dövizdeki yükseliş alım gücünü ve tüketim gücünü oldukça olumsuz etkiledi” diyen Atlantis Funny City Genel Koordinatörü Sedat Dönmez, “Tüm bunların yanında kira giderlerinin master olması kar etmemizi engelliyor, dolayısıyla mağaza kapatmaya mecbur kılıyor. Bu nedenle AVM’lerin bu konuda iyileştirici aksiyonlar alacağını ümit ediyoruz” dedi.

Eğlence sektöründeki pek çok firma büyümelerindeki engellerden biri olarak AVM’leri gösteriyor. Bunun başlıca nedeni tabii ki kiralama sorunu… Peki, kiralama konusunda eğlence firmalarının AVM’lerden beklentileri neler?
AVM’ler eğlence alanlarına ağırlık vermeli düşüncesindeyiz. Türkiye’de 1995 yılında 12 AVM varken şu an bu sayı 456 AVM’ye ulaşmış durumda. Türkiye AVM kültürüne hızlı bir adaptasyon yaşarken, sektör 2015’ten bugüne hayli artış gösterdi. Ülkemizin aile kurumuna önem vermesi ve iletişimi seven sosyal bir yapıya sahip olmamız AVM’lerde eğlence sektörünü vazgeçilmez kılıyor. Ancak son 3 yılda döviz kurlarındaki dengesiz dalgalanma ve enflasyon oranlarının aynı şekilde seyretmesi biz AVM kiracılarını olumsuz etkiledi. Mağazalarımızın toplam satış rakamının büyük bir yüzdesini kira bedelleri kapsıyor. Kira bedellerinin döviz değerinde olması ve son yıllarda döviz kurlarındaki master artış nedeniyle kira bedellerinin yükselmesi, karlılığımızı ve varlığımızı sürdürme çabamızı zorlaştırdı. Türkiye geneli büyük resimde dövizdeki yükseliş alım gücünü ve tüketim gücünü oldukça olumsuz etkiledi. Tüm bunların yanında kira giderlerinin yüksek olması kar etmemizi  engelliyor, dolayısıyla mağaza kapatmaya mecbur kılıyor. AVM’ler bizim için vazgeçilmezler… Bu nedenle AVM’lerin bu konuda iyileştirici aksiyonlar alacağını ümit ediyoruz.

Sizce AVM’ler bünyelerindeki eğlence alanlarına neden sahip çıkmalı? Eğlence firmalarının AVM’lere neler kattığını düşünüyorsunuz?
Atlantis Funny City olarak, AVM’lerde minik misafirlerimize keyifli eğlenceli ve öğretici zaman geçirtirken, çocuklarını şubelerimize teslim eden aileler de alışverişlerini rahatlıkla yapabiliyorlar. AVM’lerin tüketici üzerinde birçok etkisi bulunuyor ki bunlardan belki de en önemlisi tüm hizmetleri bir arada alabilme fikridir. Tüketicilerin zamandan tasarruf etmek ve hem faydalı hem de kaliteli zaman geçirmek istemesi AVM’leri tüketici nezdinde vazgeçilmez kılmış, ayrıca eğlence sektörü de AVM tüketicisini motive etmiştir. Bu sebepten dolayı hem çocukların, hem ailelerin hem de AVM’lerin vazgeçilmeziyiz.

Son olarak, her iki tarafın da çıkarlarını korumak ve ortak paydada buluşmak adına yapılması gerekenler nelerdir? 
Eğlence merkezlerinin AVM’lere renk kattığını ve tüketiciye daha motive edici zaman geçirme imkanı tanıdığını düşünüyoruz. Bu nedenle AVM’lerde insanlar daha uzun zaman geçirmeye başlamış, bu durum AVM karlılığını artıracak bir etken yaratmıştır. Dolayısıyla AVM’lerin sektörümüze, AVM’lere ciddi destek sağlayan ve karlılığı artıracak bir sektör olarak bakmasını, kiralarda iyileştirmeler yapmasını bekliyoruz. En can alıcı konu da kira bedellerinde AVM yönetimlerinin esnek olmaları… Sosyal bir AVM düşüncesi ile eğlence sektörüne daha fazla önem verilmesi gerekiyor. Günümüzde takdir edersiniz ki bir AVM’nin kalitesini, eğlence alanlarındaki niteliği gösteriyor. 

GGG

Yukarı