Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

Sorunlar bireysel değil, sektörel bazda çözüme kavuşturulabilir

15.05.2017 - 10:34

“SEKTÖRDEKİ EKSİKLİKLERİN GİDERİLMESİ VE DEĞİŞİKLİKLERİN YAPILMASI ANCAK SEKTÖREL BAZDA, BİRLİKTE KONUŞARAK VE TALEP EDEREK YAPILACAK ÇALIŞMALAR” DİYEN BOWLİNGO ŞİRKET SAHİBİ M. FATİH KEÇEBİR, “ANCAK BİZİM SEKTÖRÜMÜZ İÇİN BÖYLE BİRLİKTELİKTEN YA DA SORUNLARIN PAYLAŞILABİLECEĞİ BİR DERNEKLEŞMEDEN BAHSETMEK BUGÜN İÇİN MÜMKÜN DEĞİL” DEDİ.

Eğlence sektörü her ne kadar kolay olarak gözükse de, arkasında çok ciddi ve disiplinli bir çalışmayı kapsıyor. Bu nedenle bu sektörün ciddiye alınması konusunda farkındalık yaratılması şart! Peki, eğlence sektöründe farkındalığın artırılması adına ne gibi adımlar atılmalıdır? 
Ben sektörün çok da ciddiye alınmadığına inanmıyorum. Eğlence sektörü lunaparklar ile başlayıp, İlk AVM kurulmadan bile önce münferit olarak var olup, bugün istisnalar dışında tüm AVM’lerde olan, olması gereken ve müşteriler tarafından aranılan bir mağaza ve bu da bizi otomatikman zaten başlı başına aranan ve istenen bir sektör yapıyor. Aslında konuya 2 açıdan bakmak lazım; sektör adına konuşmak gerekirse hizmet tarafında bizler işimizi ciddiye alıyor ve çok iyi yapıyoruz, müşteri tarafında ise müşteriler artık bilinçli ve ne istediğini biliyorlar. Ancak işin kamu tarafında yani vergilendirme sistemleri, gümrük sorunları, belediye ilişkileri, dernekler, bilirkişi eksikliği gibi kısımlarda maalesef ciddi anlamda ciddiyetsizlik ve boş vermişlik mevcut. Halen yıllar önce çıkartılan, daha eğlence merkezlerinin bile olmadığı zamanlardaki mevzuat ve kurallar ile işlerimizi yürütmeye çalışıyoruz.

Peki, siz bu farkındalığın oluşmasına adına neler yapıyorsunuz? 
Sektördeki eksikliklerin giderilmesi ve değişikliklerin yapılması ancak sektörel bazda, birlikte konuşarak ve talep ederek yapılacak çalışmalar. Ancak bizim sektörümüz için böyle birliktelikten ya da sorunların paylaşılabileceği bir dernekleşmeden bahsetmek bugün için mümkün değil.

Bu işte başarılı olmak süreklilik ister.  Peki, sürekli olmak için firmalar neler yapmalı, siz neler yapıyorsunuz? 
Bu sorunuzun cevabı diğer sorularınıza verdiğimiz cevaplarda yatıyor aslında. Yani biz işimizi ciddiye alıyoruz, hiçbir şeyi çok kısa vadeli düşünmüyoruz. Sabırlı davranıyoruz ve kaliteden ödün vermeden, işletmelerimizi uzun vadeli tesisler halinde çalıştırmaya özen gösteriyoruz.

Sektördeki diğer bir sorun da maliyetlerin aşağıya çekilerek, kalitesiz işlerin yapılması… Sektöre zarar veren bu tür çalışmaların önüne geçmek için ne gibi önlemler alınabilir? 
Maliyetleri aşağı çekmek aslına bakarsanız kötü bir şey değil, lakin olması gereken minimum bir yatırım miktarı vardır, bunu bilirsiniz, bunun altında bir şeyler yapmaya çalışmak günü kurtarmanın ötesine geçmekten ziyade orta ve uzun vadede ciddi zararlar da doğuracaktır. Bunun önüne geçmek, toplam yatırım maliyetlerini yüksek tutmak ve bunu kontrol altına almak gibi bir şansınız yok.  Ancak sadece yapılan yatırım içindeki kullanılan kalemlerin tek tek kalite kontrol ve maliyetlerini tespit edebilir, gerekirse sınırlamalar koyabilirsiniz. Ama daha önceki sorunuza cevaben belirttiğim gibi bu işi denetleyecek ve kontrol altında tutacak bir mekanizma henüz Türkiye’de oluşmadı. Sektörel bir kontrol mevcut değil. 

ds

Yukarı