Ana içeriğe atla

S

 

Sektörün bir arada bulunması şart

10.04.2017 - 17:29

HEM TESDER HEM DE SEKTÖRÜN ŞU ANKİ DURUMU HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİ ALDIĞIMIZ TESDER BAŞKANI FIRAT KASAPOĞLU: “HER İŞİN OLMAZSA OLMAZLARINI BİRLİKTE BELİRLEYİP, KURALLARI KOYABİLMEK ADINA SEKTÖRÜN BİR ARADA OLDUĞU BİR PLATFORMDA BULUNMAK GEREKİYOR” DEDİ. 

Bizlere kısaca TESDER hakkında bilgi verir misiniz?  Faaliyetleri nelerdir?
Etkinlik ve eğlence sektörünü kapsayan derneğimiz, 2007 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürüyor. Kurulma amacı öncelikle canlı etkinlik sektörünü bir araya getirmek ve sorunlarına ortak çözüm yolları bulmak. Eğlence isim olarak hafif algılanan bir kelime ama arkasında çok ciddi ve disiplinli bir çalışma var. Sektörün ciddiye alınması konusunda yıllardır savaşıyoruz, herkes eğlenmeyi bildiği için eğlence sektörünü de gayet iyi bildiğini düşünüyor. Oysa bu çok otobüse binenlerin iyi otobüs kullanacaklarını düşünmesi gibi bir şey, her işin kendi kuralları ve olmazsa olmazları var, her işi yoldan geçen herkes yapamaz, bir şekilde bu konu ülkemizde yanlış anlaşılmış durumda. Bu nedenle derneğimiz sektör hakkındaki farkındalığın artırılması için çalışmalarını sürdürüyor. Sektörün kurallarının oluşturulmasından lisanslamalara kadar giden uzun bir yolculuktayız. Zaman içinde attığımız adımların meyvelerini sektör olarak alacağımıza inancımız tam.

Firmalar TESDER’e neden üye olmalıdır? Derneğin sektördeki önemi nedir?
Derneğimizin en önemli yetisi bilgi paylaşımı oldu bugüne kadar, dernek üyesi olsun olmasın her bilgi ihtiyacı olana en doğru yolu ve yöntemi göstermeye çalışıyoruz. Sonuçta yapılan her etkinliğin doğru şekilde yapılması etkinliklere olan ilginin artması ve sektörün büyümesine imkan sağlayacaktır. Bu sektöre yeni girenlerin ya da sektör içinde yıllarını verenlerin bilgi birikimlerini paylaşabiliyor olması ilerleme için çok önemli.

2017 yılı etkinlik sektörü yatırımları için sizce nasıl bir yıl olacak?
Yatırımlar konusunda bu yıl biraz geride kalacak sektörümüz, geçtiğimiz son iki sene art arda seçimlerin ve yaşadığımız tatsız olayların etkisi ile etkinlik sektöründe ciddi bir küçülme yaşadık. Turizmin düşmesi ve birçok diğer negatif oluşumun etkisini en çok ve ilk yaşayan sektörlerdeniz. Pazarlama harcamalarının azalması kısılması, etkinliklerin azalmasının en önemli nedenlerinin başında geliyor.
2017 yılında ülkemizin son yıllardaki olumsuz şartlardan kurtulması en büyük dileğimiz, bir stabilizasyon oluşması ile tekrar eski rakamlara çıkabileceğimizi ve onları da zaman içinde hızlı bir şekilde geçeceğimizi düşünüyoruz.

Etkinlik sektörünün en fazla karşılaştığı sorunlar nelerdir? TESDER üyelerine bu sorunların çözümü hakkında nasıl bir yaptırım ya da çözüm sunuyor?
Bu konuya iki taraflı bakmak lazım; bir tarafta sektörün en önemli sorunlarından biri bugünkü ortam, diğer tarafta sektörün iç dinamikleri açısından değerlendirdiğimizde son yıllarda gelişen bir takım trendler problem olarak karşımıza çıkıyor. Bu trendlerden en başta geleni maliyetlerin sürekli aşağı çekilmeye çalışılması, bunu yapabilmek için de sektöre girmek ya da iş kaçırmamak adına projelerin regülasyonlardan uzak, kalitesiz hale gelmesi. En son ne zaman “bu etkinlik A’dan Z’ye çok güzel” dediniz? Bir sorun kendinize… Mutlaka eksikleri olan, yer yer iş güvenliğinden ya da sigortadan uzaklaşmış etkinlikler türedi her tarafta. İşte bu nedenle birlikte olmak ve sektöre sahip çıkmak adına dernek çatısı altında toplanmamız önemli. Her işin olmazsa olmazlarını birlikte belirleyip, kuralları koyabilmek adına sektörün bir arada olduğu bir platformda bulunmak gerekiyor.

Etkinlik sektöründe en fazla konuşulan sorunlardan birisi de maliyetler ve bunun firmalara yansımaları. Düşük bütçelerle yapılan etkinliklerin başarılı ve ses getirir olması mümkün mü? 
Daha öncede değindiğim gibi düşük bütçeden ziyade olması gereken bütçe önemli. Çok büyük ses getirmek için o sesi çıkaracak bütçenin ortaya konması gerekiyor. “Personele az para verelim ama onlarda bütün gün bizim ürünümüzü neşeli ve güzel bir şekilde sunsunlar” diye bir şey yok, reel değil. İyi bir şeyleri iyi şekilde yapmak planlama ve detay çalışma gerektirir. İki günlük etkinlik bazen altı ay vaktinizi alır ama sonunda iki gün için “bu para çok demek!” olayı kavramamaktan kaynaklanır. 

Son olarak 2008 yılından bu yana sektörün nabzını tutan ve bu ay 100. sayısını çıkartan Mall Report dergisi hakkındaki düşüncelerinizi alabilir miyiz?
Her sektörün gelişmesinde önemli dönüm noktaları vardır, Türkiye’de sinema sektörünün gelişmesindeki en önemli pay AVM’lerdedir. Her açılan AVM’nin içinde sinema olması ve talebin arz ile artmasının doğal bir sonucudur. Aynı şekilde etkinlik işlerinin de artmasında AVM’lerin yeri çok büyük. Bu doğrultuda sektörün nabzını tutması ve ortak bir bilgi paylaşım platformu olmasından dolayı Mall Report’da bizler için çok önemli bir görev üstlenmiş durumda. İyi olanın görülmesi, paylaşılması her zaman daha iyi yapmaya iter insanları, daha iyiye giden yolda yol gösteren olmak çok önemli bir görev.

Eklemek istedikleriniz… 
Sektörümüz kültür, yaratıcılık, teknoloji ve birçok diğer unsuru birlikte işleyen multi disiplin bir sektör. Bu yönü ile diğer sektörlerden ayrılan etkinlik ve eğlence sektörünün de gelişen Türkiye’de layık olduğu konuma gelmesi için çalışmalarımız devam ediyor ve edecek.

n

Yukarı