Ana içeriğe atla

playpark

 

“Oyun merkezleri aileyi AVM’ye çeken en büyük unsur…” / “Game centers are the greatest element, which attract families to shopping centers…”

15.11.2016 - 16:30

Teknoset Firma Sahibi Ufuk Ercan: “AVM’lerin kiralamalarda metrekare fiyatını aşağıya çekmesi ve oyun merkezleri ile birlikte çalışma yapması gerekiyor” dedi.

“Shopping centers should decrease their square meter price for leasing and work together with game centers,” said Teknoset Company Owner Ufuk Ercan.

Kimi firmalar sektörün yeteri kadar büyümediğinden ve rekabet edecek firma bulamadığından yakınıyor. Peki, gerçekten durum böyle mi?
Sektör 10 sene öncesine göre çok büyüdü, mukayese dahi kabul edilemez. Rekabet edilecek firma bulunmuyor sorusuna da şöyle cevap vereyim; AVM kiralama firmaları işin kolayına gidiyor, üzülerek belirteyim ki gerçek bu… Bildikleri 3 firma var ve bunları arayarak pazarlamayı yapıyorlar. Halbuki yurt dışında aynı şehirdeki bir AVM’de gördüğünüz bir konsepti diğerinde göremiyorsunuz. Bunlar rekabeti artırdığı gibi müşteri memnuniyeti açısından da sektörü canlı tutuyor.

Eğlence sektöründeki firmalar arasında bir birlik söz konusu değil… Peki, eğlence firmalarının bir araya gelmesi ve bir birlik oluşturması için neler yapılabilir?
Bu konuda ATRAX Fuarı’nı düzenleyen firma sahibi Nergis Aslan’ın bir girişimde bulunarak, dernek oluşumunda ön ayak olup, aradaki kırgınlıkların giderilmesinde fayda olacağı inancındayım. Sektörün sorunlarının bu dernekte toplanarak konuşulmasının ve çözüm üretilmesinin yarar sağlayacağına inanıyorum. Sektörde bir sürü merdiven altı firmalar türedi ve bunlar müşterilerini aldatmaktan başka bir şey yapmıyorlar. Bu da sektöre ciddi ölçüde darbe vuruyor.

Deminde bahsettiğiniz üzere AVM‘lerde faaliyet gösteren firma sayısı sınırlı ölçüde... Peki, bu durumun önüne geçmek, çeşitliliği ve rekabeti artırmak adına hem firmalar hem de AVM’ler neler yapmalı?
Artık daha fazla atraksiyon ve hareket getiren oyun makinelerinin oyuncuya sunulması gerektiğini düşünüyorum. Fakat bunda da şöyle bir handikap oluşuyor; AVM’lerdeki kiralanabilir alan fiyatları çok yüksek olduğu için yatırımcı daha az metrekareye daha fazla oyun makinesi koyma yönüne gidiyor. Buda yeni tip oyun anlayışına uzak düşüyor.
Bana göre, bir AVM’nin başarılı olabilmesi için daha fazla aile kesimine hitap edilebilmesi gerekir. Aileyi AVM’ye çeken en büyük unsurlardan birisi de oyun merkezleri… Bu nedenle AVM’lerin kiralamalarda metrekare fiyatını aşağıya çekmesi ve oyun merkezleri ile birlikte çalışmalar yapması gerekiyor. Ayrıca sektörde hem üretici hem ithalatçı bir sürü firma var. Bunların da kiralamalara katılmasını sağlamaları lazım…  Bu rekabeti artıracak ve daha yeni konseptlerle daha yeni aileleri AVM’ye kazandıracaktır.

 

Some companies complain that the sector has not grown enough and there are no companies to compete with. Is this really the case?
The sector has grown a lot in comparison to 10 years ago and it cannot even be compared. Let me also answer the question, “there are no companies to compete with,” shopping center loeasing companies are cutting corners. I am sorry to say this but this is the truth… There are 3 companies they know and they do their marketing by calling them. However, you cannot see a concept, you see in one shopping center, at another one in the same city. As these increase competition, they also keep the sector lively because of customer satisfaction.

There is no union among the companies in the entertainment sector… What can be done to bring the entertainment companies together and create a union?
I believe that Nergis Aslan, who is the owner of the company, which organized ATRAX Fair, will make an attempt and take the initiative for the formation of a association and help overcome resentments. I believe that it will be helpful if problems of the sector are discussed and soluitons are created by meeting at this association. Many under the counter companies have emerged in the sector and they do not do anything but deceive their customers. This inflicts a major blow to the sector.

As you mentioned earlier, number of companies, who are active in shopping centers is quite limited... What should the companies and shopping centers do to prevent this and increase variety and competition?
I think that game machines, which offer more attraction and action should be provided for the customers now. However, there is also such  handicap here; since leasable area prices are very high in shopping centers, investors opt for the method of placing more game machines in less square meters and this is against new type of game concept.
I think that a shopping center should address to a wider family segment to be successful. One of the greates elements, which attract families to shopping centers are game centers… Therefore, shopping centers should decrease their square meter prices for leasing and work with game centers. In addition, there are many companies, which are both manufacturers and importers in the sector. They should ensure that they join renting as well…  This will imcrease competition and bring new families to shopping centers with new concepts.

playpark

Yukarı