Ana içeriğe atla

S

 

“OYUN KAMPÜSÜ” İLE SEKTÖRDEKİ YERİMİZİ ALMAK İSTİYORUZ

07.03.2019 - 12:23

YENİ ÇIKAN ÜRÜNLERİNİ ANLATAN BURSAPARK ÇOCUK OYUN GRUPLARI FİRMA SAHİBİ FATİH BELKİ, “OYUN KAMPÜSÜ” MARKASI İLE EĞLENCE MERKEZİ İŞLETMECİLİĞİNDE DE SAĞLAM ADIMLARLA BÜYÜMEK İSTEDİKLERİNİ SÖYLEDİ.

Yeni çıkan ürünleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz? Atrax Fuarı’nda tanıttığınız gözde ürününüz hangisi? 
Atrax Fuarı’nda ön plana çıkardığımız ürün Air Labirent. Çocuklar, topları havaya üfleyen bir motor sayesinde belirli bir noktaya ulaştırıyor. Bu şekilde bir eğlence alanı oluşturduk. Onun dışında Dönen Şirin Arılar diye bir ürünümüz var. Bu da şu anda Türkiye’de ilk. İnteraktif, hareketli bir ürün. 
Geçen yıl kurduğumuz Survivor ürünümüz vardı. Günceldeki Survivor programı çok revaçta olduğu için çocuklar da buna meraklı. Bu yüzden buna benzer aktiviteleri olan bir oyun grubu kurmak istedik. Bu sene de onun bir kısmını; soft play ile Survivor’ı birleştiren bir grup haline getirdik. Daha sonra ilk bizim yaptığımız, yurt dışında “konveyör roller slides” ismiyle bilinen bizim konveyör kaydırak dediğimiz ürünün dalgalı modelini yaptık.
Sistemlerde kullandığımız kaydıraklar hep bölmeli kaydıraklardı, bu sefer 1.90 genişliğinde tek düzey su kaydırağı şeklinde bir kaydırak tasarladık. Üzerine desenler, resimler, logo her şey ekleyebiliyoruz. Bu yıl ki yeni ürünlerimiz bu şekilde. 

Peki, bu ürünlerinizin yaş aralığı nedir? 
Bizim zaten imalatını yaptığımız ürünlerin tamamı 4-10 yaş grubu ürünler. 0-3 yaş grubu alanlarımız da var tabii ama yüzde 90 oranda 4-10 yaş grubu çocuklara hitap ediyor. 

Fuarda ürünlerinize olan ilgi nasıldı? 
İlgiden çok memnun kaldık. Fuar da çok iyi geçti. Yurt dışından misafirlerimiz geldi. Satışlar yaptık. Fuarda ürünlerimizi tanıtarak yeni kataloglarımızı dağıttık. 

Her yıl fuara katılan bir firma olarak bu yılki fuarla ilgili değerlendirmeleriniz neler? 
Fuar geçen yıl daha iyiydi. Bu yıl tabii ekonomik krizle de doğru orantılı olarak fark ediyor muhtemelen. Yeni yabancı misafir gördüğümüz kadarıyla azdı. Aslında bu fuar iki yılda bir yapılabilir. Tureks Fuarcılık’a böyle bir öneri sunacağız. Bunun dışında fuar güzel geçiyor, biz memnunuz. 

Sizce eğlence sektörünün geleceği ne olacak? 
Eğlence sektörü yabancı ellere geçmeye başladı. Yabancı eller dediğim de; işi bilmeyen kişiler. Yaptıkları yerler, uyguladıkları oyun alanları çok güvenli ya da mantıklı yerler olmuyor. Böyle kişilerin bu işi yapması bizi rahatsız ediyor. Yeni müşteriler ve yatırımcılar her zaman olacaktır ama her önüne gelen kişinin de bu işi yapmasını istemiyoruz. Eğer profesyonel ellerle devam ederse her zaman dinamik şekilde güzel oyun alanları ve yeni ürünler çıkacaktır. Ama bu işi bilmeyen kişilerin ellerine geçtiği zaman eğlence bir ölüm makinası haline geliyor. Çünkü piyasada ucuza yapılmış tehlikeli oyun alanları çok fazla var. Güvenli oyun alanları yapmak gerekiyor. Sadece bununla ilgili endişelerimiz var. Onun dışında sektör giderek çoğalıyor. Rekabet de ciddi anlamda devam ediyor. Çocuk söz konusu olduğu sürece bu oyun alanları olmak zorunda. Ama çok fazla olunca ve yatırımcı da para kazanamayınca yatırımcı olumsuz etkileniyor. Tek sorun işi bilmeyen kişilerin kendilerince yerler açması. Bunların olmaması bizim isteğimiz.

Aynı zamanda işletmeleriniz de var. AVM’lerde açılan şubelerinizden bahseder misiniz? 
Denizli Şimpaş Aquamall ve Bolu Highway Outlet AVM’de olmak üzere 2 tane işletmemiz var. Highway Outlet’teki yerimiz yeni açtığımız bir yer değil, devraldık orayı. 2 bin 500 metrekarelik büyük kompleks bir eğlence merkezi. Markamızın adı Oyun Kampüsü. Buradaki eğlence merkezimizin içinde kafemiz var. 2 bin 500 metrekarenin haricinde bin metrekare ekstra sinema salonumuz var. AVM içerisinde ayrı noktalarda da oyun gruplarımız mevcut. Denizli’deki mağazamız klasikleşmiş top havuzu ve makinalardan oluşan bir mağaza. 400-450 metrekare aralığında. Oyun Kampüsü markasıyla bundan sonraki süreçte yeni yerler açacağız. Ama bilinçsizce değil. Sağlam, düzgün yerler olursa biz de bu sektörde yerimizi almak istiyoruz. 

oyun

 

n

Yukarı