Ana içeriğe atla

S

 

OYUN ALANLARI ÇOCUKLARA DENEYİM YAŞATMALI

11.04.2019 - 16:32

MARKETING TOYS GENEL MÜDÜRÜ DİLAY ÖZDEMİR: “AMACIMIZ ÇOCUK ALANLARININ ATARİDEN İBARET OLMADIĞINI GÖSTERMEK VE ÇOCUKLARA FARKLI DENEYİMLER YAŞATMAK.”

Oyun alanları, çocukları eğlendirmenin yanı sıra onların gelişimine de katkıda bulunan mekanlar. Oyun alanlarının mekan tasarımı nasıl yapılıyor?
Bir oyun alanı tasarlarken önceliğimiz alanın bir hikayesi olmasıdır. Mekanın tasarımından içinde yer alan oyunlara kadar her detayın bu hikayeye uygun tasarlanması çok önemlidir. Renklerle kaplı her oyun alanı çocukların dikkatini çekebilir ve her oyun onları 1-2 saat meşgul edebilir ancak hikayesi olmayan renkli bir alan o 2 saatin sonunda unutulacak bir an olarak kalacaktır. Tüm detaylar düşünülerek tasarlanmış bir oyun alanı ise hikayesiyle çocuğa bir deneyim yaşatarak hiç unutmayacağı bir anıya dönüşür. Bir diğer önemli konu da güvenliktir. Alanın sivri köşelerden arınmış her yaş grubu çocuğun kullanımına ve güvenliğine uygun tasarlanması çok önemlidir. Mükemmel bir alan tasarımı yapabilirsiniz ancak o tasarım çocuklar için güvenli yüzeyler oluşturmamışsa ve bir çocuğun bile zarar görmesine sebep olmamışsa güzelliğin hiçbir önemi kalmaz.

Renklerin ve oyuncakların seçiminde nelere dikkat ediliyor?  
Yaşadığımız teknoloji dünyasında her gün bir yenilik ile karşılaşıyoruz. Bizim bile bu hızlı değişimine zor uyum sağladığımız dünyada, çocuklar gitgide zor odaklanan ve çok çabuk sıkılan bireylere dönüşüyorlar. Ne sadece teknoloji ile ne de manuel oyunlar ile çocukların ilgisini çekmek mümkün olmuyor. Bu noktada ikisinin de harmanlandığı yeni nesil oyunlar çocukların hem eğlenmesini hem de öğrenmesini sağlayan unutulmaz deneyimleri oluşturuyor. Yani aslında bir çocuğa tablette oyun oynatmak da doğru değil boyama yaptırmakta, işin sırrı çocuğun boyama yaparken çizimini algılayıp yönlendiren tablet uygulamalarında. Renk kullanımlarında ise çocuklar artık klasikleşmiş kalıplar yerine onların hayal gücünü harekete geçirecek renklere ihtiyaç duyuyor. Zaten günlük hayatında ağacın yeşil, denizin mavi olduğunu gören çocuk bu kalıplardan uzak pembe ağaçların sarı denizlerin oluşturduğu oyun alanlarında kalıpların dışına çıkarak hayal gücünü geliştirme imkanı buluyor. 

Kendi oyun alanlarınızdan biraz bahseder misiniz? 
Marketing Toys olarak yaptığımız oyun alanları ile amacımız çocuk etkinliği kavramının boyama atölyelerinden ibaret olmadığını, yeni markamız Imagineer Kids ile de sabit çocuk alanlarının atariden ibaret olmadığını göstermek ve çocuklara farklı deneyimler yaşatmak. En büyük farkımız bir çocuğun alanımızdan ayrılırken ‘1 saat eğlendim bitti’ dediği değil, heyecanla yaşadığı deneyimi anlattığı alanlar yaratmak. 

Sizce oyun alanlarının çocuk gelişimine nasıl katkıları oluyor?
Oyun bir çocuğun doğduğu andan itibaren her dakikasında yer alıyor. İleride seçeceği mesleğe olan becerisi, çevresi ile iletişim kurabilme becerisi, günlük yaşantısını sürdürebilmesi için gerekli temel beceriler bile oyun oynarken gelişiyor. Günümüzde her çocuk okula gidemese bile alışveriş merkezine mutlaka gidiyor. Böyle bir dünyada da alışveriş merkezlerinin oyun alanlarını doğru ve etkili şekilde tasarlaması büyük önem taşıyor.

GGG

Yukarı