Ana içeriğe atla

S

 

LOKASYON VE MÜŞTERİ SEGMENTİ İŞLETMEYİ BAŞARIYA ULAŞTIRIYOR

18.01.2019 - 14:51

Yatırımcıların, hitap ettikleri hedef müşteri profilini iyi  analiz edip, o müşteri profilinin var olduğu  lokasyonları tercih etmeleri gerektiğini söyleyen Enjoy Bowling Yönetim Kurulu Başkanı Halil Keçebir, “Lokasyon seçimi bir işletmeyi başarıya ulaştıracak en önemli kriterdir.” diyor.

Eğlence merkezlerinde lokasyonun ve müşteri segmentinin nasıl bir rolü var?
Yatırımcıların, eğlence merkezi işletmelerine yatırım yapma kararını verdiklerinde yapmamaları gereken en önemli hata yanlış yer seçimidir. Hitap ettikleri hedef müşteri profilini iyi  analiz edip, o müşteri profilinin var olduğu  lokasyonu tercih etmelidirler. Lokasyondaki müşteri  segmentine  göre ürün gamı  ve konsept oluşturma, fiyatlandırma, satış politikası ve hatta çalışan profilinin seçiminde lokasyon ve müşteri  segmenti etkili rol oynamaktadır. Lokasyon seçimi bir işletmeyi başarıya ulaştıracak en önemli kriterdir. Mağaza görsel ya da konsept olarak ne kadar düzgün olursa olsun hedef kitlesine uzaksa, başarısızlık kaçınılmazdır. 

Verim aldığınız lokasyonlar nerelerde oluyor?
Bizler AVM içerisinde yatırımlarımızı yapmayı tercih etmekteyiz, bu nedenle AVM’nin bulunduğu bölgenin nüfusu, gelir seviyesi ve alım gücünün yüksek olması değerlendirme noktasında öncelikli önem verdiğimiz kriterler. Bununla birlikte fiziksel olarak uygun metrekarelerde, alan ve teknik koşulların uygunluğu ve yatırım maliyetleri, kira bedeli ve yapılan yatırımın karşılanma sürecinin makul bir süreçte gerçekleştiği lokasyonlar bizim için en doğru seçilmiş lokasyonlardır. Bizim için en verimli lokasyon bulunduğu ilde başarılı bir şekilde hizmet veren AVM’lerdir.

Lokasyon seçimi yaparken göz önünde bulundurduğunuz unsurlar nelerdir? 
Lokasyon seçme süreci öncelikle yatırım yapılacak AVM’nin özellikleri ve bulunduğu şehrin  nüfusunun sosyo-ekonomik yapısını incelemekle başlıyor.
Bizim doğru lokasyon  belirleme kriterlerimiz ise; AVM’nin bulunduğu şehrin demografik oluşumu, büyüme potansiyeli, sanayi, tarım, turizm potansiyel dağılımı, satın alma gücü, rakip firmaların mevcudiyeti ve özellikleri, gelecekte yatırım yapabilecek rakip firmaların öngörüleri, çevre il ve ilçelerden gelebilecek müşteri potansiyeli, nüfus dağılımı, konut sayısı, kamu ve özel sektör yatırımları, şehrin sosyal ve kültürel yapısının öne çıkan yönleri… Bununla birlikte yatırım maliyetleri, tahmini ciro tutarı, kira bedeli ve yapılan yatırımın karşılanma süreci lokasyonların belirlenmesinde etkin konular arasında yer almaktadır.

Bölgelere göre ziyaretçi yoğunluğu ve sadakati değişiyor mu? 
Bölgenin nüfus yoğunluğuna göre elbette ziyaretçi sayısı artmaktadır. Ancak sadakati devam ettirmek için ziyaretçi yoğunluğundan çok, verilen hizmet ve ürünlerin kalitesinin önemli olduğunu düşünmekteyiz. Verilen hizmetin kalitesi ziyaretçi yoğunluğu ve sadakatin değişiminde en önemli etkendir.

n

Yukarı