Ana içeriğe atla

S

 

“Karşılıklı çıkarlarımızı gözetmeliyiz”

10.03.2017 - 10:52

AVM’LERİN YAŞAM HALİNE GELMESİNDE EĞLENCE MERKEZLERİNİN BÜYÜK PAYI OLDUĞUNU BELİRTEN DAL TEMA PARK GENEL MÜDÜRÜ MUSTAFA DAL, “KARŞILIKLI ÇIKARLARIMIZI GÖZETEREK, AVM’LERİN FARKINDALIK YARATMA NOKTASINDA DAHA BAŞARILI OLACAĞINA İNANIYORUM” DEDİ. 

Eğlence sektöründeki pek çok firma büyümelerindeki engellerden biri olarak AVM’leri gösteriyor. Bunun başlıca nedeni tabii ki kiralama sorunu… Peki, kiralama konusunda eğlence firmalarının AVM’lerden beklentileri neler? 
Öncelikle Türkiye genelinde AVM’lerin sayısının yaklaşık 360’a ulaşmış olduğunu belirtmek isterim. Önümüzdeki 2 yılda da 25’e yakın AVM daha açılacağı planlanıyor. Anlayacağınız her geçen gün rekabet artıyor… Bu denli yoğun rekabette ayakta kalabilmek adına eğlence merkezleri de yatırımlarında hız kesmiyor. 
Eğlence firmalarının AVM’lerden kiralama konusunda beklentisi, kiralamada dövizden TL kuruna geçilmesidir. Eğlence alanlarının metrekare fiyatları diğer işletme alanlarından farklı tutulup, gerekli hallerde ise cirosal bazda kiralama yapılmalıdır. Kiralama ile ilgili sorunların çözülmemesi hele ki döviz ile kiralamaların devam etmesi halinde ciddi ödeme sıkıntılarının yaşanacağını söyleyebilirim. 

Sizce AVM’ler bünyelerindeki eğlence alanlarına neden sahip çıkmalı? Eğlence firmalarının AVM’lere neler kattığını düşünüyorsunuz?
Dal Tema Park olarak,  AVM yönetimlerine markalaşmış ve bu işin tecrübesini oluşturmuş firmalar ile çalışmalarını tavsiye ediyoruz. AVM’ler artık yaşam alanı haline geldi ve bunda eğlence merkezleri önemli rol aldı. Şunu söyleyebilirim ki, eğlence merkezleri artık AVM’lerin öncü çekim merkezi konumunda. Örnek vermem gerekirse Viaport’un ziyaretçi sayısının yüzde 40’ını tema parkın ziyaretçileri oluşturuyor.  Bu sebeple eğlence merkezleri AVM yönetimi tarafından daha çok desteklenmeli diye düşünüyorum. 
Eğlence alanları ailelerin AVM’lerde daha çok zaman geçirmesini sağlıyor ve iyi bir eğlence merkezi AVM’nin popülaritesini artırıp, bu sayede sadece kendine değil bütün işletmecilere de kazandırıyor. Yaşam alanlarıyla birlikte eğlence ve alışverişi de birarada sunan AVM’lerde her yıl ciro artışı görülüyor. 

Son olarak, her iki tarafın da çıkarlarını korumak ve ortak paydada buluşmak adına yapılması gerekenler nelerdir? 
Tabii ki bu konuda düşüncem AVM yönetimlerinin öncelikle markalaşmış, uzun vadede AVM ile ekip olarak çalışabilecek ciddi firmalarla çalışmasıdır. Gördüğüm kadarıyla AVM kiralama şirketleri, alan kiralamada firma gözetmeksizin en yüksek kirayı veren firmalarla çalışıyorlar ve sonrasında işletme ile alakalı ciddi problemler yaşayabiliyorlar. İlk olarak bunun düzenlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Diğer bir konu ise, eğlence merkezlerinin yatırım ve ekipman maliyetleri her zaman diğer işletmelere oranla çok daha yüksek olmuştur. Kiralama şirketleri sözleşme esnasında bu durumu gözönünde bulundurmalıdırlar. Karşılıklı çıkarlarımızı gözeterek, AVM’lerin farkındalık yaratma noktasında daha başarılı olacağına inanıyorum.  

GGG

Yukarı