Ana içeriğe atla

playpark

 

İŞLETME SAYIMIZI ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞMALARA DEVAM EDİYORUZ

19.12.2018 - 13:57

MACERA PARKURU VE ZİPLİNE KONUSUNDA MEVCUT KURULUMLARININ YANINDA İŞLETME SAYILARINI ARTIRMAK İÇİN ÇALIŞMALARA DEVAM ETTİKLERİNİ İFADE EDEN OKKO ENTERTAINMENT YÖNETİCİ ORTAĞI M. ONUR KARADAĞ, MACERA ALANLARINI AVM’LERE TAŞIYARAK FARKLILIK OLUŞTURDUKLARINI SÖYLEDİ.

2018’i değerlendirmenizi istesek neler söylersiniz? 
2018 yılı Türkiye için zor geçen bir yıl oldu. Son yıllarda büyüme yaşayan bir ülkedeyiz. Her şirket hiç olmadığı kadar büyük, her şahıs hiç yaşamadığı kadar bolluk içinde yaşıyordu ki gelen krizle tasarruf alışkanlıklarını unutmuş şirketler ve şahıslar  olarak bu ekonomik daralmadan fazlaca etkilenildi ve özellikle psikolojik olarak sıkıntılı bir yıl geçirildi. Özellikle AVM’ler boyutunda baktığımızda dövize endeksli kira artışları perakendecileri ve beraberinde AVM yatırımcılarını 2018’de oldukça zorladı. Şimdilik geçici çözüm olan TL’ye dönüş sağlansa da birkaç yıl içinde kira artışlarıyla birlikte bu konu sektörün karşısına gündem olarak tekrar gelecektir. Okko olarak, yapmış olduğumuz işler gereği ithalat odaklı ürünler de kullandığımızdan dolayı etkilendik fakat bu sadece bizim değil tüm sektörlerin problemiydi. Gerekli önlemlerimizi hızlıca alarak 2018 yılını verimli geçirdik.

2019 yılında nasıl bir yol izleyeceksiniz?  
Bizim yapmış olduğumuz entertainment işinin doğası gereği fırsatlar her zaman var ve bizde bu fırsatları en iyi şekilde değerlendirmeye çalışacağız. Özellikle macera parkuru ve zipline konusunda mevcut kurulumlarımızın yanında işletme sayımızı artırmak için çalışmalara devam ediyoruz. Aslında daralan piyasalarda yenilikçi ve farklı olan firmalar yollarına devam etmekte problem yaşamazlar. Biz de yapmış olduğumuz işin doğası olarak özellikle çocuklara hitap ediyoruz ve farklı inovatif birçok ürünümüz var. Özellikle macera parkurlarını AVM’lere taşıyoruz. Genellikle insanların bugüne kadar alışkın oldukları macera eğlencesi, ormanlarda ve bağımsız alanlarda kuruluyordu. Biz Okko Extreme şirketimizle bu macera alanlarını AVM’lere taşıyarak bir farklılık oluşturduk. Bu farklılığın müşteriler tarafından olumlu olarak karşılandığını görmekte bizi cesaretlendiriyor. 

Eğlence merkezinizin ayakta kalabilmesi ve karlılığını artırabilmesi için ne tür kalkınma planları yapıyorsunuz?
Eğlence merkezlerinin ayakta kalabilmesi adına her işte olduğu gibi giderlerimizi kontrol altına almak gerekir. Bunun yanında özellikle pazarlama odaklı çalışmalar yapmak gerekmektedir. Müşterilerimizi, okulları, turist acentalarını sahada beklemek yerine onlara aktif ziyaretler yaparak toplu müşteri ağırlama çalışmaları yapmak, doğru makineler alıp eğlence modasını yakından takip etmek, dünyadaki tüm yenilikleri takip ederek müşterilere farklı eğlenceler sunmak gerekiyor.

Yeni yatırım planlarınızdan bahseder misiniz? 
Yeni yatırım olarak Zippline markamıza yatırım planlarımız var. Doğru lokasyonlar olduğu müddetçe bu markamıza yatırım yaparak işletmeler açmayı planlıyoruz. “AVM’lerle macerayı buluşturuyoruz” sloganıyla yola çıktık ve yapmış olduğumuz projelerin verimli olduğunu gördük. Bundan sonrada bu yolda ilerlemeyi düşünüyoruz.

jj

Yukarı