Ana içeriğe atla

S

 

“İki tarafta çözüm ortağı olmalı”

10.03.2017 - 10:37

“AVM’LER SAHİP OLDUĞU EĞLENCE MERKEZİ İLE HATRI SAYILIR BİR ZİYARETÇİ SAYISINA SAHİP OLABİLİYOR” AÇIKLAMASINDA BULUNAN BOWLİNG ADASI ORTAĞI HALİL KEÇEBİR, “ÖZELLİKLE BU ZOR DÖNEMLERDE AVM’LERİN EĞLENCE FİRMALARINA SAHİP ÇIKARAK, ZİYARETÇİ ÇEKİM GÜÇLERİNİ ARTIRMASI HATTA VAROLAN ZİYARETÇİ POTANSİYELİNİ KAYBETMEMESİ GEREKTİĞİ KANAATİNDEYİM” DEDİ.

Eğlence sektöründeki pek çok firma büyümelerindeki engellerden biri olarak AVM’leri gösteriyor. Bunun başlıca nedeni tabii ki kiralama sorunu… Peki, kiralama konusunda eğlence firmalarının AVM’lerden beklentileri neler? 
AVM’ler bünyelerinde bulunan ve bir tercih sebebi haline gelmiş olan eğlence merkezlerine gerek kira bedelleri gerekse kiralama alanları noktasında gerekli önemi göstermiyor. 
Kiralama konusunda en önemli husus, dönemsel olarak ülke ekonomisinde oluşan ekonomik daralmalarda, piyasa koşulları nedeniyle sıkıntıya düştüğümüz gider kalemlerinin en başında gelen yüksek kira bedelleridir. AVM’lere verilen bu yüksek bedeller, yatırım yapma ve büyüme anlamında eğlence firmalarının belini büküyor. 
Kiralamadaki diğer bir husus da eğlence merkezi kurulacak alanın proje aşamasında düşünülmeyip, boş kalan veya kalacak alanların değerlendirilmesi gibi planlanmasıdır. Ortaya çıkan alanlar fiziksel olarak elverişli olmadığı gibi işletme kurulum aşamasında imalatların maliyetini artırıyor.

Sizce AVM’ler bünyelerindeki eğlence alanlarına neden sahip çıkmalı? Eğlence firmalarının AVM’lere neler kattığını düşünüyorsunuz?
Yapılan araştırmalara göre eğlence merkezleri alışveriş merkezleri için ciddi bir çekim gücü haline gelmiş durumda. Özellikle sinema ve eğlence alanlarını tercih edenlerin sayısı sadece alışveriş amaçlı gelen ziyaretçilerin sayısından oldukça fazla... 
Eğlence merkezi tek başına AVM’leri bir tercih sebebi haline getirmiş durumda, eğlence merkezine gelen ziyaretçiler de küçük de olsa alışveriş yapmadan gitmiyor. Dolayısıyla AVM’ler sahip olduğu eğlence merkezi ile hatrı sayılır bir ziyaretçi sayısına sahip olabiliyor. Özellikle bu zor dönemlerde AVM’lerin eğlence firmalarına sahip çıkarak, ziyaretçi çekim güçlerini artırması hatta varolan ziyaretçi potansiyelini kaybetmemesi gerektiği kanaatindeyim. 

Son olarak, her iki tarafın da çıkarlarını korumak ve ortak paydada buluşmak adına yapılması gerekenler nelerdir? 
Bu konuda söyleyebileceğim şey; AVM'ler eğlence merkezlerini desteklemeli ve iki tarafta çözüm ortağı olmalı yönünde olacaktır.

n

Yukarı