Ana içeriğe atla

d's

 

FEC Kültürü gelişiyor, metrekareler büyüyor

15.02.2018 - 11:44

AVM’LERDEKİ ÇOCUK EĞLENCE ALANLARININ YERİNİ AİLE EĞLENCE ALANLARININ ALDIĞINI BELİRTEN BURSA PARK FİRMA SAHİBİ FATİH BELKİ, BUNUNLA BİRLİKTE METREKARELERİNDE BÜYÜDÜĞÜNDEN BAHSETTİ. BELKİ, AYRICA FEC KÜLTÜRÜ’NE BAĞLI OLARAK GELİŞEN BU ALANLARIN ÖNÜMÜZDEKİ SÜREÇTE HIZLA ARTACAĞINDAN DA SÖZ ETTİ. 

FEC Kültürü yani Family Entertaintment Center Kültürü’nü bizlere kısaca anlatır mısınız? Ne demek FEC Kültürü?
Family Entertaintment Center, çocukların ve ailelerin eğlencelerini en üst düzeye çıkarmak ve herkesin keyif alması için oluşturulmuş eğlence alanlarıdır. Bu alanlar; soft play çocuk eğlence alanları, lazar tag, bowling, kafe-restaurant, doğum günü alanları, tırmanma duvarları, sanal gerçeklik oyunları gibi geniş bir yelpazeye sahiptir. 

FEC Kültürü’nün eğlence konseptlerine etkisi nedir? Bu kültürle birlikte eğlence sektöründe ne gibi değişimler yaşanıyor?
AVM’lerdeki çocuk eğlence alanları günümüzde yerini aile eğlence alanlarına bırakıyor. Bununla birlikte metrekareler de büyümeye başladı. Çocuklar eğlenirken aileler de alışveriş yapmak yerine çocuklarla birlikte eğlenmeyi tercih ediyorlar. Bu da ailelerin eğlence alanlarında daha uzun vakit geçirmesini sağlıyor. Yurt dışında oldukça yaygın olan bu konsept ülkemizde de yavaş yavaş çocuk eğlence merkezlerinin yerini almaya başladı.

Siz bu kültüre bağlı kalarak ne gibi değişim ve dönüşüm çalışmaları yürütüyorsunuz?
Bilindiği üzere bizler Bursapark olarak, çocuk eğlence merkezlerinin soft play kısımlarının üretimini yapmaktayız. FEC Kültürü’nün ülkemizde de yaygınlaşmasıyla birlikte müşteri talepleri doğrultusunda Airsoft Poligon üretmeye de başladık. Dünyadaki eğlence trendlerini yakından takip ederek Ar-Ge çalışmalarımıza bu yönde devam ediyoruz.

Peki, bu yeni nesil eğlence alanlarına yönelik ziyaretçilerin tepkileri nasıl?
FEC Kültürü ile birlikte aileler bu alanlarda daha uzun vakit geçirmeye başladılar. Çocuklarını izlemek yerine onlarla birlikte eğlenebiliyorlar. Son yıllardaki AVM sayılarındaki artışı da göz önüne alırsak, ailelerin AVM seçimlerinde bu tip yeni nesil eğlence alanları büyük rol oynuyor.

Eğlence sektöründeki konsept gidişatına yönelik görüşleriniz neler? Gelecekte sektörde ne gibi değişimler söz konusu olabilir?
Son yıllarda eğlence alanlarının metrekareleri büyümeye başladı. Özellikle aile eğlence alanları için büyük metrekarelere ihtiyaç duyuluyor. Tema parklarla başlayan bu süreç yerini aile eğlence alanlarına bırakmaya başladı. İçerisinde soft play oyun alanları, bowling, sinema, yeme içme alanları, lazer oyun alanları gibi her yaştan ziyaretçiye hitap eden bu eğlence alanlarının önümüzdeki süreçte hızla artacağını düşünüyorum.
 

d's

Yukarı