Ana içeriğe atla

ds

 

“Eskinin lunapark kültürüne bağlı kalarak devam ediyoruz”

15.02.2018 - 11:48

Eğlence merkezlerinin tek bir kesime hitap etmediğini ifade eden Star Park Genel Müdürü Selin Sakder, “Amacımız parklarımıza gelen her bireyin keyifli vakit geçirerek ayrılmasını sağlamaktır” dedi.

FEC Kültürü yani Family Entertaintment Center Kültürü’nü bizlere kısaca anlatır mısınız? Ne demek FEC Kültürü?
Eğlence sektörü içerisinde telaffuzunun rahat olması açısından ‘FEC’ kısaltmasını kullandığımız ‘Aile Eğlence Merkezleri’ ürün gruplarının çeşitliliği ile her bireyin keyif dolu vakit geçirmesi amacı ile kurulan eğlence merkezleridir. Eğlence parkı, bowling, elektronik oyun grupları gibi farklı alternatifler sunularak değişken zevklere sahip birçok bireyin bir arada eğlenmesi amaçlanıyor.

Siz bu kültüre bağlı kalarak ne gibi değişim ve dönüşüm çalışmaları yürütüyorsunuz?
Bir aile şirketi olan Star Park Aile Eğlence Merkezleri, 1961 yılından bu yana, bu amaca bağlı kalarak 57 yıldır hizmet veriyor. Kurduğumuz hiçbir eğlence merkezi, bir kesime hitap etmemekle birlikte, amacımız parklarımıza gelen her bireyin keyifli vakit geçirerek ayrılmasını sağlamaktır. 30 yılı aşkın süredir, eğlence park ekipmanları üretimleri yapıyoruz. Üretimlerimizi dünyanın her bir noktasına ihraç etmekle birlikte, kendi parklarımızda da yer veriyoruz. Atlıkarınca, uçan sandalye, gondol, tren, dönme dolap gibi büyük çaplı oyun grupları başlıca üretimlerimiz arasında. Sektörün öncüleri olarak kabul ettiğimiz İtalyan üreticilerin oyun gruplarına da yer vererek hizmet verdiğimiz eğlence parklarımızı, eskinin lunapark kültürüne bağlı kalarak devam ettirmekteyiz.

Peki, bu yeni nesil eğlence alanlarına yönelik ziyaretçilerin tepkileri nasıl?
Sektör içerisinde yapılan teknolojik değişiklikleri takip ediyorum. Yenilikleri şirketimin esaslarını dikkate alarak katmayı seviyorum. Yalnızca bir topluluğun ilgisini çekebilecek değil, uzun soluklu olmasını hedefleyerek seçimlerimizi yapıyoruz.
Star Park, eski lunapark kültürüne sahip ancak bugünün değişikliklerini göz önünde bulundurarak mevcudiyetini devam ettirmesi sebebiyle, ziyaretçilerine bir eğlence parkında olması gereken ürün gruplarıyla hizmet vermektedir. Toplumun bu yönde olan ihtiyaçlarını karşılamak adına kurduğumuz aile eğlence merkezlerimiz, teknolojiye olması gerektiği kadar yer vermeye devam ederek, etkileşim ağırlıklı kalmaya devam edecektir.

Eğlence sektöründeki konsept gidişatına yönelik görüşleriniz neler? Gelecekte sektörde ne gibi değişimler söz konusu olabilir?
Tanıdığım birçok girişimci, teknolojik aletler adına kendisini geliştirmekte ve liderlik yolunda ilerlemekteler. Ülkemiz açısından desteklenmesi ve kıymet verilmesi gereken işlerin bu yönde olması gerektiği kanaatindeyim.
Virtual Reality (VR), türkçe karşılığı olarak ‘Sanal Gerçeklik’ farklı ülkelerde yer alan ve en çok tercih edilen eğlence parklarında en çok yer verilen değişikliklerden.
Mevcut hızlı trenlerine dahil ettikleri bu sistem ile insanlarda gerçeklik hissi yaratılmaya çalışılıyor. Bilgisayarlar tarafından yaratılmış üç boyutlu bir dünya sunuluyor.
Her ilçede bilinçsizce kurulmuş alışveriş merkezleri gibi, aile eğlence merkezlerinin de çoğalıp değersizleştirilmesi yerine, toplum ihtiyacını karşılayacak oranda ancak verimli aile eğlence merkezlerinin kurulmasından yanayım.
Farklı iş alanlarında hizmet veren firmalar ile aynı işi yapmak yerine, farklı çözümler ile inovasyon odaklı ya da yalnızca bir alanda doğru adımlarla ilerlemenin toplumumuz ve işletmelerimiz adına daha faydalı olacaktır.
Aile Eğlence Merkezleri konsepti her firmanın sahip olmak istediği bir vizyon olsa da, bağlı bulunduğu kültür ve gelir seviyesine göre kararlar alarak devam etmelerinin daha doğru olduğu düşüncesindeyim.

ds

Yukarı