Ana içeriğe atla

S

 

Ekonominin düşüşte olması ortak endişe

10.03.2017 - 10:35

ORTAK ENDİŞE OLARAK EKONOMİNİN DÜŞÜŞTE OLMASINI GÖSTEREN STAR PARK GENEL MÜDÜRÜ SELİN SAKDER, “AVM’LERİN MÜŞTERİ ÇEKMESİ İÇİN YAPACAĞI ETKİNLİKLER TEK BAŞINA YETERLİ DEĞİL. BEKLENTİM, PERAKENDE SEKTÖRÜNDE BULUNAN MARKALARIN BİRLİKTE HAREKET EDEREK EKONOMİYİ CANLANDIRMAK ADINA FİKİR BİRLİĞİ VE ÇALIŞMALARDA BULUNMASIDIR” DEDİ.   

Eğlence sektöründeki pek çok firma büyümelerindeki engellerden biri olarak AVM’leri gösteriyor. Bunun başlıca nedeni tabii ki kiralama sorunu… Peki, kiralama konusunda eğlence firmalarının AVM’lerden beklentileri neler? 
AVM kültürü ülkemizde bilinçsizce yaygınlaşmış olsa da eğlence sektörünün en önemli parçası olan eğlence parkları ile ayrılmaz bir ikili haline geldiler. Öyle ki, müşterilerin eğlence park beklentisi market ihtiyacı ile hemen hemen aynı durumda... Star Park Eğlence Parkları adına, AVM’lerin eğlence parklarının büyümesindeki engel olma görüşünü bir kafa karışıklığı olarak değerlendirebilirim.  Kiralama konusunda, karşılıklı taleplerin göreceli olması açısından bir değerlendirmede bulunmama taraftarıyım. Çalıştığımız AVM’ler marka karması ve konumları açısından en çok tercih edilen firmalar olması bakımından doluluk oranları beklentilerimizi karşılıyor. 

Sizce AVM’ler bünyelerindeki eğlence alanlarına neden sahip çıkmalı? Eğlence firmalarının AVM’lere neler kattığını düşünüyorsunuz?
TUİK (Türkiye İstatistik Kurumu) tarafından 2015 yılında yapılan değerlendirmelere göre Türkiye nüfusunun yüzde 29’luk kesimi çocuklardan oluşuyor. Star Park “aile” eğlence merkezi olarak hizmet veriyor. Kapalı alanda lunapark eğlencesinin her yaştan kesime hitap etmesi AVM’ler açısından bir hamburger firması kadar değerli. Öteki yanda yüzde 29’luk bir kesim olan çocuklarımız var. Aile büyüklerinin günlük ya da lüks ihtiyaçlarını karşılarken çocuklarının eğlenceli vakit geçirmesini istemesi bizim bu boşluğu doldurmamıza olanak sağlıyor. Sinema ve eğlence parkları için tercih edilen AVM’ler, bu sektörde bilinen bir gerçek. Eğlence sektörü ile bir tanışıklığı olmayan inşaat firmalarının yatırımlarını bu yöne kaydırması değerlendirmelerime örnek oluyor. 

Son olarak, her iki tarafın da çıkarlarını korumak ve ortak paydada buluşmak adına yapılması gerekenler nelerdir? 
Ekonominin düşüşte olması her sektörden firmaların ortak endişesi… Geçtiğimiz altı ay içerisinde iflas beyanında bulunan dev markalara şahit olduk.  AVM’lerin müşteri çekmesi için yapacağı etkinlikler tek başına yeterli değil. İçinde bulunduğumuz durumdan yola çıkarak beklentim, perakende sektöründe bulunan markaların birlikte hareket ederek ekonomiyi canlandırmak adına fikir birliği ve çalışmalarda bulunmasıdır.  
 

GGG

Yukarı