Ana içeriğe atla

S

 

Ekonomik dalgalanmayı kimse görmezden gelmemeli!

10.03.2017 - 10:55

OPS!CO ŞİRKETLER GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI KORAY DİLMAÇ: “PERAKENDE DÜNYASININ LOKOMOTİFLERİ OLAN AVM’LER, ÜLKEMİZDE YAŞANAN EKONOMİK DALGALANMA SÜRECİNDE KİRACILARININ ÇIKARLARINI GÖZETEREK ADIMLARINI ATMALI, BU YÖNDE STRATEJİK PLANLARINI HAZIRLAMALILAR” DEDİ. 

Eğlence sektöründeki pek çok firma büyümelerindeki engellerden biri olarak AVM’leri gösteriyor. Bunun başlıca nedeni tabii ki kiralama sorunu… Peki, kiralama konusunda eğlence firmalarının AVM’lerden beklentileri neler? 
Ops!Playkids olarak kiralama ekibimiz Türkiye’nin birçok noktasında değerlendirme çalışmalarını yürütüyor. Sektörde sahip olduğumuz prestij ve marka gücümüz ile kiralama sürecinde AVM yönetimlerini bir engelden çok karşılıklı faydalarımızı gözettiğimiz bir partner olarak görüyoruz. Uzun süredir yapmış olduğumuz çalışmalar neticesinde AVM yönetimleri ile güzel bağlar oluşturup, eğlence merkezlerinin ve özellikle Ops!Playkids marka konseptinin farklılıklarını anlatarak ticari altyapı ve sözleşme şartları hususunda önceki dönemlere göre çok daha iyi noktalara ulaştığımızı düşünüyorum. AVM yönetimleri ile oluşturduğumuz bu köprüyü daha da geliştirerek özellikle sözleşme şartlarında yapılacak olan iyileştirmeler için çalışmalarımıza devam edeceğiz.

Sizce AVM’ler bünyelerindeki eğlence alanlarına neden sahip çıkmalı? Eğlence firmalarının AVM’lere neler kattığını düşünüyorsunuz?
Doğru konumlanmış ve belirli bir konsepte sahip eğlence alanları her zaman için bir cazibe merkezi olmuştur. Ailelerin hedef kitle konumunda olduğu AVM’ler, bu nedenle eğlence merkezlerini her zaman büyük metrekarelerde planlıyor. Ailelere ve çocuklara dönük birçok faaliyeti içeren konsepti ile Ops!Playkids, bugün Türkiye’nin en genç ve sevilen aile eğlence merkezi markası ve ailelerin çocuklarını oyun alanlarındaki görevlilere bırakıp rahatça alışveriş yapabildikleri “emanet sistemi” konseptini Türkiye’de ilk kez uygulayan markadır... Oluşturduğumuz “kum oyun alanları” ile ortak alanlara renk ve hareket katıyoruz. Aslında biz bulunduğumuz her AVM’de herkese özgür, nefes alabilecekleri, eğlenebilecekleri birkaç saat armağan ediyoruz. Yarattığımız konsept, ziyaretçilerimizde kalite ve güven duygusunu pekiştirirken, AVM’ler açısından alternatifler karşısında bir adım öne çıkmalarını sağlayacak nedenler oluşturuyor. 

Son olarak, her iki tarafın da çıkarlarını korumak ve ortak paydada buluşmak adına yapılması gerekenler nelerdir? 
Bu anlamda AVM yönetimleri çok önemli bir rol üstlenmekte… Perakende dünyasının lokomotifleri olan AVM’ler, ülkemizde yaşanan ekonomik dalgalanma sürecinde kiracılarının çıkarlarını gözeterek adımlarını atmalı, bu yönde stratejik planlarını hazırlamalılar. Birçok AVM yönetimi bu yönde kararlar alıp daha yapıcı adımlar atarken çok üzülerek görüyoruz ki hala bu durumu görmezden gelenler de yok değil.
Kimse ülkemizin geçmiş olduğu darboğazı ve yaşanan ekonomik dalgalanmayı bu süreçte görmezden gelmemeli. Koruyucu, yapıcı ve uzun vadede alınacak her karar unutulmamalı ki perakende dünyasının stabil bir zemine oturabilmesi için güçlü bir adım olacaktır.  

GGG

Yukarı