Ana içeriğe atla

playpark

 

Eğlence merkezlerine lunapark teması…

07.03.2018 - 10:11

İNTERAKTİF ÇAĞ İLE LUNAPARKTA BÜYÜYEN NESLİN AZALDIĞINA DİKKAT ÇEKEN FUNNIVARIUM GENEL MÜDÜRÜ MELİH AYDIN, EĞLENCE SEKTÖRÜNÜN KAPALI ALANLARA DOĞRU KAYDIĞINI BU NEDENLE KENDİLERİNİN DE ÇAĞA AYAK UYDURARAK MÜŞTERİNİN İSTEKLERİ DOĞRULTUSUNDA YATIRIM YAPTIKLARINI İFADE ETTİ.

Firmanızdan biraz bahseder misiniz?

Funnivarium 2010 yılında marka olarak patentlenmiş şahsıma ait bir firmadır. Lunaparkçı bir aileden geliyoruz.  50-55 yıllık bir geçmişimiz var. Gelişen teknoloji ve artan AVM’lerle birlikte Funnivarium’u tamamen kapalı alanlara entegre ettik. Kapalı alanlarda, ateri salonları gibi olan eğlence merkezlerine lunapark temasını katmak için uğraşan bir firmayız. Lunapark temasıyla birlikte anahtar teslim makineler ve projeler üreterek yatırımcıya destek veriyoruz. 

Son teknoloji ürün ve hizmetlerinizden bahsedebilir misiniz?

Genel anlamda özellikle makinelerin görselliğini değiştirecek ışık ve aksesuar kısmında her sene değişiklikler yapıyoruz. Çünkü teknoloji ve ışık sistemleri çok hızlı gelişiyor. Kalite, güvenilirlik ve makinenin sağlamlığı açısından zaten hiç taviz vermiyoruz. Önemli olan onun süsü… Daha nasıl değiştirebiliriz, ışıkları nasıl yoğunlaştırabiliriz bunların üzerine çalışıyoruz.  Bizim alanda son teknoloji hep bunlara yansır. Biz onun üstünden devam ediyoruz. 

Sürekliliği ve müşteri memnuniyetini nasıl sağlıyorsunuz?

Hem imalatçı hem işletmeci bir firma olduğumuz için, işletmede ne istiyoruz, üretimde ne yapmak gerekiyor bunları ortak yolla çözüyoruz. Ürettiğimiz makineleri öncelikle kendi alanlarımızda da kullandığımız için eksik olduğumuz yerleri görebiliyoruz.O yüzden bizden ürün alan işletmeler de bunun faydasını görüyor. Tamamen onların eksikliklerine yönelik çalışıyoruz. Zaten Funnivarium 7 seneyi devirmiş bir firma… Her sene fuara mutlaka farklı bir makine gelir, hep bir bilinirliği vardır. Kendi işletmelerimiz sürekli gelişiyor.  Bu şekilde de sürdürülebilirliğimizi sağlamış oluyoruz.

Türkiye’de eğlence sektörünün durumunu değerlendirebilir misiniz?

Bizim çocukluğumuzda yetiştiğimiz lunaparklar artık eskisi kadar rağbet görmüyor maalesef. Çok iyi lunaparklarımız ve makinelerimiz olmasına rağmen, Türkiye’de genel anlamda bu interaktif çağ ile çocukların telefon ve tablet kullanması lunaparkta büyüyen nesli artık azalttı. Bunun yerini AVM’ler, eğlence merkezleri, kapalı alanlar aldı. Türkiye’deki işte buna doğru kaydı. Herkes yatırımını buna göre yapıyor. Açık alanlar, bizim için orda yetiştiğimiz ve işi orda öğrendiğimiz için daha özel ama maalesef biz de çağa ayak uydurarak, müşterinin isteği yönünde yatırımlar yapıyoruz.

ATRAX eğlence sektörünün bir araya getiren bir fuar. Fuar ile ilgili neler söylemek istersiniz? Firmanıza ne gibi katkıları oluyor?

Herkes aynı zamanda mutlaka işini gücünü ayarlıyor ve bir araya gelerek en azından ticaret, dostluk, muhabbet oluyor. ATRAX bu konuda elinden geleni yapıyor fakat Türkiye’de ki genel ekonomik durumda malum… Yatırımcılar yatırım yapamıyor, işletmeciler yeni yer açamıyor. Bu da tabii herkes gibi bu sektöre, fuara ve gelen ziyaretçi sayısına da yansıyor. Herkes el birliğiyle karşılıklı olarak bir şeyler yapıp bu işin üstesinden gelmeye çalışmalı. Çünkü başka yolu yok. Döviz, durduğu yerde durmadığı için en büyük darbeyi de oradan yiyor herkes. 

playpark

Yukarı