Ana içeriğe atla

playpark

 

EĞLENCE MERKEZLERİ YÜKSEK SİRKÜLASYONLU NOKTALARDA OLMALI

10.05.2018 - 14:24

EĞLENCE MERKEZLERİNDE LOKASYONUN ÖNEMİNİ ÜZERİNE KONUŞAN BOWLINGO&PLAYPARK ŞİRKET SAHİBİ FATİH KEÇEBİR, “AVM İÇİ LOKASYON SEÇİMİNDE EN ÖNEMLİ KRİTER, EĞLENCE MERKEZLERİNİN YÜKSEK SİRKÜLASYON NOKTALARINDA OLMASI ZORUNLULUĞU” DEDİ.

Eğlence merkezlerinde lokasyonün nasıl bir rolü var?
Her sektörde olduğu gibi eğlence sektöründe de lokasyon seçiminin belli kriterleri elbette ki var. Öncelikle eğlence merkezinin AVM içindeki lokasyonu kadar AVM’nin de lokasyonu önemli. Kalite, fiyat, dekorasyon ve hizmet anlayışı gibi lokasyon da başarı kiriterlerinin en önemli anahtarlarından biri. Sonuçta hizmet sektöründe, ürün kadar ürünün sergilendiği ya da satıldığı nokta da satışınıza direkt etki eden bir faktör.

Verim aldığınız lokasyonlar nerelerde oluyor?
AVM içi lokasyon seçiminde en önemli  kriter, eğlence merkezlerinin yüksek sirkülasyon noktalarında olması zorunluluğu...  Zira yüksek değerli satıştan ziyade, adetli satış gerekliliği sektörün bir numaralı ihtiyacı. O sebeple öncelikle fastfood katında olması ya da ana koridor ve giriş lokasyonlarına yakın olması önemli. Bizim misafirlerimiz, özellikle eğlence merkezleri için; çocuklar ve yaş grubu küçük misafirler… Reklam, tabela, yönlendirme vb. yazılı. ya da sesli reklam, tanıtım yada bilgilendirmelerin hiçbir faydası olmayacaktır. Bu yüzden bizim için, göz teması ile birebir eğlence alanını görmeleri çok önemli. O sebeple görünürlük bizim işimizdeki lokasyon seçimi için en kritik unsurlardan.

Lokasyon seçimi yaparken göz önünde bulundurduğunuz unsurlar nelerdir? (Kira, sosyo-kültürel yapı, metrekare, ziyaretçi kapasitesi vs.)
Bu tarz bir lokasyon seçimi için, AVM içi lokasyondan ziyade AVM’nin bölge içindeki lokasyonu ön plana çıkıyor. AVM’nin büyüklüğüne bağlı olarak nominal bir metrekare seçimi, bölgenin sosyo-kültürel yapısına bağlı oyun ve oyun grupları seçimi, müşteri profiline göre verilecek olan hizmetin çeşitliliği ve fiyat/yatırım oranı önemli kriterler. Diğer taraftan AVM’nin de hedefleri göz önünde bulundurularak bölgeye ve AVM’nin diğer shop mix’ine bağlı olarak kullanılacak alanın nasıl bir yaş grubuna hitap edeceğine karar verilerek tasarım hazırlanması gerekiyor.

Bölgelere göre ziyaretçi yoğunluğu ve sadakati değişiyor mu?     
Aslına bakarsanız bölgeden ziyade bulunduğunuz AVM’nin bölgeye uygunluğu çok daha önemli. Böyle bir AVM’de bulunuyor ve işletmeciyseniz, siz de anlattığım şartlar ışığında bölgeye ve  AVM kriterlerine uygun bir yatırım yapıp işletme yapabiliyorsanız; müşterilerinizin sadık olmaması için hiçbir sebep yok. Aynı şekilde AVM shop mix’indeki diğer mağazalar ile bir sinerji ortamı yaratarak müşteri yoğunluğunuzu artırmanız da son derece normal bir sonuç.  

playpark

Yukarı