Ana içeriğe atla

S

 

EĞLENCE ALANLARININ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNDEKİ ÖNEMİ BÜYÜK

13.05.2019 - 14:26

AVM’LERİN SATIŞ HACİMLERİNİ YÜKSELTEBİLMELERİ İÇİN İYİ BİR EĞLENCE ALANI PARTNERİNE İHTİYACI OLDUĞUNU VURGULAYAN TMR EĞLENCE MERKEZLERİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI UĞUR KAYKAÇ, “MÜŞTERİNİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ TERCİHİNDE ÇOCUK EĞLENCE MERKEZLERİ BÜYÜK ETKİYE SAHİP.” DİYOR.

AVM’lerin müşteri çekimi sağlama noktasında eğlence alanları ve merkezlerinin rolü nedir?
Bu konu artık alışveriş merkezleri için çok kritik bir öneme sahip. Alışveriş merkezleri satış hacmini yükseltmek için çocuklu aileyi kendisine yönlendirmek istiyor. Bunu yapabilmeleri için çok iyi bir çocuk eğlence alanı partnerine ihtiyacı var. AVM’nin çocuk eğlence alanları ne kadar iyiyse AVM’nin diğer satış noktalarına ekstra fayda sağlanabiliyor.

Eğlence merkezleri yatırımlarında şehir ve bölgelere göre farklılıklar var mı? 
Bizim şirketimizde böyle bir fark yok. Bu konuyu farklı ele alıyoruz. Nedeni ise, markalarımızın var oluş nedeni  “Eğlenmek herkesin hakkı.” Bu anlayışla baktığınızda İstanbul’a da, Hopa’ya da, Bingöl’e de, Urla’ya da aynı konsepti eksiksiz olarak getiriyoruz ve her şubemizde aynı kalitede hizmet sunuyoruz. Markamız her noktayı aynı değerde görüyor.  Konseptimizi ve ürün gamımızı ne kadar yükseltirsek yükseltelim bundan her şubemiz eşit olarak faydalanıyor.

Eğlence sektörünün tüketici tarafında karşılığı nedir? Özellikle çocuklu aile ve gençlerin hedeflendiği ziyaretçi potansiyelinin marka sadakati var mı?
Eğlence sektörü tüketici tarafından vazgeçilmez bir ihtiyaç. Bunun kesintiye uğrayacağını düşünmüyoruz. Tabii ki AR-GE çalışmalarımızla eğlence hizmetimizi her zaman farklılaştırmaya çalışıyoruz. Bununla beraber sektörde marka sadakati yaygın değil. Genelde tüketiciler seçtiği alışveriş merkezinin eğlence merkezine geliyor. Ancak müşterinin alışveriş merkezi tercihinde çocuk eğlence merkezleri büyük etkiye sahip. Ebeveynin kalite, hijyen ve güvenlik anlamında beğendiği ve ayrıca çocuğun mutlu olduğu eğlence merkezi hangi alışveriş merkezinde ise tercihini buna göre yapabiliyor.

Eğlence merkezleri artık tema parklara evrilmeye ya da daha teknolojik donanımların ağrılıkta olduğu alanlara dönüşmeye başladı. Bu yatırımları yaparken devlet tarafından aldığınız destekler var mı?
Markalarımız Funnyday ve Smart Play, maksimum bin 500 metrekare konseptler hazırlıyor. Tema parklar farklı bir segment olarak bizim dışımızda ilerliyor. Sektörün tabii ki yeniliğe ihtiyacı var. Bu anlamda teknolojik donanımlar öne çıkıyor. Biz de bunları konseptimizin içinde kullanmaya başladık. Bununla beraber sektörümüzde teşvik yaygın değil ve genel de uygulanmıyor. Bizde kullanmıyoruz.

Yurt dışında eğlence merkezi sektörüne tüketicinin ve yatırımcının bakışı nasıl?
Bu konu ilginç bir şekilde bir İşletmecilerin lehine gelişiyor. Şöyle ki hem yatırımcı hem de tüketici konuya çok yakın. Tüketici bu hizmetten ciddi faydalanmak isterken yatırımcı da bunu görerek talepte bulunuyor. Açılanlardan da görüleceği üzere ülkemizdeki bazı önemli markalar yurt dışında başarılı bir şekilde faaliyete başladı. Artarak ilerleyeceğini düşünüyoruz. 

1

GGG

Yukarı