Ana içeriğe atla

S

 

AVM'LERDE EN FAZLA ZİYARET EDİLEN MEKANLAR EĞLENCE MERKEZLERİ

13.05.2019 - 14:30

EĞLENCE MERKEZLERİNİN AVM’LERİN MÜŞTERİ ÇEKİMİNDE ÖNEMLİ BİR ROLÜ OLDUĞUNU SÖYLEYEN BOWLINGO&PLAYPARK ŞİRKET SAHİBİ FATİH KEÇEBİR, “EĞLENCE MERKEZLERİ VE ALANLARI AVM’LERDE MÜŞTERİLERİN EN FAZLA ZİYARET ETTİĞİ MAĞAZALAR SIRALAMASINDA EN ÜSTLERDE.” DEDİ.

AVM’lerin müşteri çekimi sağlama noktasında eğlence alanları ve merkezlerinin rolü nedir?
AVM içindeki bazı mağazalar; eğlence merkezleri,  market,  sinema,  yapı market gibi AVM’de sektörel olarak tek olduklarından rekabetleri sadece AVM içi değil bölgesel hatta şehrin tamamı için olabiliyor. Bu kapsamda AVM geneli ile birlikte bir çekim gücü olmakla birlikte tek başlarına da bir çekim gücü yaratıyorlar. O sebeple sadece belirttiğimiz tarz işletmelerin kalitesi AVM’nin müşteri çekimi ve müşteri giriş sayıları için oldukça önemli. Eğlence merkezleri ve alanlarının da bu kapsamda AVM’lerde müşterilerin en fazla ziyaret ettiği mağazalar sıralamasında en üstlerde olduğu dahi söylenebilir.

Eğlence merkezleri yatırımlarında şehir ve bölgelere göre farklılıklar var mı? 
Farklılıklardan kastınız birim metrekare maliyetleri ya da yatırım çeşitliliği ise tabi ki yok. Sonuçta aynı ürün grupları aynı inşaat maliyetleri geçerli. Zira bölgesel olarak büyük şehir, küçük şehir, doğu, batı gibi ayrımları yapmıyoruz, her yerdeki yatırımlarımız aynı kalite ve değerde. En azından biz şirket olarak buna önem ve değer veriyoruz. Bununla birlikte yatırım büyüklüğü ya da metrekare olarak soruyorsanız elbette ki bölge nüfusu yada AVM büyüklüğüne göre bir planlama ve fizibilite yapıyoruz. Bunun dışında elbette AVM’nin yapısını, müşteri profili ve yaş grubuna göre oyun gruplarını planlıyoruz, dekorasyonumuzu farklılaştırıyoruz. 

Eğlence sektörünün tüketici tarafında karşılığı nedir? Özellikle çocuklu aile ve gençlerin hedeflendiği ziyaretçi potansiyelinin marka sadakati var mı?
İlk sorunuzda da cevapladığım gibi farklılık yaratmak ve özel olmak zorunda olan mağazalardan birisiyiz AVM’lerde. Rekabeti şehir genelinde yaşıyoruz. Ama inanın o kaliteyi ve hizmeti doğru sunmazsanız şehirdeki tek eğlence merkezi dahi olsanız çekiciliğinizi ve müşteri sadakatinizi kaybediyorsunuz. Fiyat/hizmet oranınız doğru olmalı, yaş gruplarına göre ürün grupları kullanmalısınız, genç ve çocuklu aile dediğiniz zaman zaten hemen hemen 50 yaş altı herkesi kapsamış oluyorsunuz aslında, o sebeple çok geniş bir müşteri profili ile yine diğer mağazalardan ayrışıyorsunuz. Bu geniş profilde müşteri sadakati sağlanması çok kolay olmasa da başarabilirseniz en sadık müşterilere sahip oluyorsunuz.

Yurt dışında eğlence merkezi sektörüne tüketicinin ve yatırımcının bakışı nasıl?
Yurt dışı kavramı aslında oldukça geniş bir yelpaze, bölgelere göre ve kıtalara göre çok büyük farklılıklar var. Bizim de olduğumuz coğrafyada yani güney Avrupa, Balkanlar, Orta Doğu ve Türki cumhuriyetler bu konuda hala açık pazar ve gelişmeye müsait. Türkiye’de olduğu gibi AVM’lerin çoğalması ile birlikte aynı oranda ve hızda eğlence merkezleri de çoğalmakta. Yabancı yatırımcılarda eğlence merkezlerinin AVM için ne kadar önemli olduğu ve bir çekim gücü olduğunun farkında.  

1

GGG

Yukarı