Ana içeriğe atla

ops

Artık çocuk oyun alanları yok, aile eğlence merkezleri var!

15.06.2017 - 13:35

Günümüzde çocuk oyun alanlarının aile eğlence merkezlerine dönüştüğünü belirten Trio Games Group CEO’su Murat Eyileblebici, şu anki mevcut projelerinde FEC mantığına uygun çalışmalar yürüttüklerini, bunu yaparken de Amerika’da çok iyi bilinen D&B markasını örnek aldıklarını dile getirdi. 

Teknoloji gelişiyor, gelişirken de değiştirmeye devam ediyor. Peki, eğlence alanlarında değişimi zorunlu kılan etmenler sizce neler? Değişmeyen/dönüşmeyen firma ne gibi dezavantajlara sahip olur?
Artık değişim kaçınılmaz… Değişmeyen maalesef dönüşemiyor ve yaşayamıyor. Dolayısıyla bizler de Amerika’yı tekrardan keşfetme yolunu değil de, “dünyada bu işi yapan öncü markalar kimler?” diyerekten bazı araştırmalar yapıyoruz. Bu araştırmalar neticesinde kendi know-how’larımızı,  kendi kültürümüz,  alt yapımız ve tecrübelerimizle harmanlayarak ortaya yeni projeler çıkartıyoruz. 
Günümüzdeki eğlence merkezleri artık çocuk oyun alanlarından çıkıp, aile için eğlence sunan mekanlara dönüştü. Yani, artık aileler çocuklarını bıraksın ve gitsin alışverişini yapsın mantığı değil de, herkes gelsin birlikte eğlensin mantığı işliyor. Dünyadaki trend şu an bu… Değişimin sebebi ise AVM’ler arasındaki rekabetin inanılmaz derecede artması… Artık iyi AVM değil, çok iyi AVM’ler ve marka karmaları aranıyor. Bu doğrultuda bizler de metrekarelerimiz ve yatırımcımızın kapital gücü yettiği sürece aile eğlence merkezlerinde dünyadaki FEC (Family Entertainmet Center) mantığıyla projeler üretmeye çalışıyoruz. İnsanların yemek yiyebileceği ya da bir şeyler içebileceği, aynı zamanda içeride sinema seyredebileceği veya bowling oynayacağı ve doğum günü ortamlarını paylaşacağı ortamlar yaratmak istiyor, bu isteğe bağlı olarak çalışmalarımızı yürütüyoruz.  Bunları yaparken; daha çok Amerika’da bu konuda çok iyi bilinen ve ünlü markalardan biri D&B’yi örnek alıyoruz. Oradaki mantığı, kendi kültürümüz ve know-how’larımızla birleştirerek karma yapıyor, ortaya farklı projeler çıkarmaya çalışıyoruz. 
Hemen hemen bahsettiğim bu konseptler Aqua Florya projemizde hayata geçirildi. Aynı zamanda Vadi İstanbul’da da yine bu şekilde bir konsept hazırlandı. 

Peki, bu alanlardaki ışıklandırmanın önemi nedir? Doğru ışıklandırma nasıl yapılıyor ya da yapılmalı? 
Mimari açıdan ışığa ayrı bir bilim ve mühendislik olarak bakıyorum. Bizim işimizde de oldukça önemli…  Işıklandırma noktasında;  aile eğlence merkezlerimizde çok yüksek volümlü ışıkları ya da gün ışığını tercih etmiyoruz. Bunun sebebi ise; sizin de bildiğiniz üzere oyun makinelerimizin birçoğu ekranlı ürünler ve ekranlı ürünlerde gün ışığı yansımalara neden olabiliyor. Bu da rahat ve verimli bir şekilde oyun oynanmasını engelliyor. Tıpkı evde televizyonun ekranına gün ışığının gelmesi gibi… Bu nokta da verimi düşürecek her türlü ışıklandırmaya karşı önlemlerimizi alıyoruz.  Aslında ışığı loş yapmanın, karartmanın sebeplerinden biri, hatta önemlisi bu diyebiliriz. Ancak mekanın gece kulübünü andıracak bir ortam da olmasını istemiyoruz. En nihayetinde merkezlerimiz aynı zamanda küçük çocukların da oynadığı, eğlendiği alanlar... Bu hususa da oldukça dikkat ediyoruz. 

Ayrıca eğlence alanlarınızda sunmuş olduğunuz yeni dijital uygulamalarınızdan ve ürünlerinizden de kısaca bahseder misiniz? 
Biz açtığımız projelerin hemen hemen tamamında distribütörü olduğumuz Sacoa otomasyon markasını öneriyoruz.  Bu bir Arjantin firmasıdır ve yaklaşık 40 yıldır sektörde faaliyet gösteriyor. Oyun-eğlence merkezi otomasyonlarına yönelik dünyanın en iyi markalarından biri diyebilirim. 
Sacoa ürünlerini tercih etmemizin nedenlerine gelecek olursak; öncelikle inanılmaz avantajlı… Ürünler hem müşteri kullanımını kolaylaştırıyor hem de işletmeci ve yatırımcının dijital ortamda yaptığı işi çok daha kolay analiz etmesini sağlıyor. Kısaca; doğru parametlerin doğru zamanda, doğru hızla alınmasını sağlayan bir sistem… 
Sacoa’nın sağlamış olduğu en önemli özellik; programımız içinde çok ciddi bir CRM sisteminin olması. Bu sistemle bir yandan müşteri datası oluşturabiliyorken, diğer yandan müşterilerimizi kendilerine ait özel kodların bulunduğu kart sahibi yapabiliyoruz. Böylelikle müşterilerimize doğum günlerinde özel mesajlar gönderebiliyor ya da çeşitli promosyonlar verebiliyor ve indirim sağlayabiliyoruz. Ayrıca müşterilerimizin biriktirmiş olduğu bonuslara yönelik de çeşitli çalışmalarımız oluyor.  Amacımız, hem müşterilerimize kolaylık sağlamak hem de onlarda sadakati oluşturmak. Bunu karşılayacak pek çok teknolojiye de sahibiz. 

Peki, ışıklandırmada LED ürünlerimizi daha çok tercih ediyorsunuz?
Artık birçok aydınlatma LED’e dönmeye başladı. Bunun en önemli sebebi ise; LED’lerin hem tasarruf hem de şık alternatifler sağlaması diyebiliriz. Dolayısıyla bizler de aydınlatma tercihimizi LED’lerden yana kullanıyoruz. 

ops

Yukarı