Ana içeriğe atla

playpark

 

ANAHTAR KELİME: HEDEF KİTLE

10.05.2018 - 14:22

Hizmet verecekleri nüfusun karakterini iyi tanımanın lokasyon seçimlerine etki ettiğini belirten Oyun Fabrikası Genel Koordinatörü Buğra Erkaya; markalar, ziyaretçiler ve alışveriş merkezi arasında kurulacak sıcak temas ile başarıya ulaşıldığını ifade etti.

Eğlence merkezlerinde lokasyonun nasıl bir rolü var?
Eğlence alanlarının kiralamasında önemli olan etkenlerin başında tabii ki lokasyon gelmekte. Alışveriş merkezi kiralamalarında, projenin önde gelen büyüklükte metrekareleri olan eğlence alanları ve lokasyon planlamaları her zaman ilk başta düşünülen alanlar olmuştur. Projenin büyüklüğü, kiralanabilir alanı, marka karması ve hatta mağaza tavan yüksekliği dahi eğlence alanları için önemli faktörlerdir. Eğlence alanları her zaman yatırımı büyük, taşınması zor, kurulumu zaman gerektiren kiralamalardır. Dolayısıyla hem yatırımcı tarafından hem de marka yönetimi tarafından çok yönlü bir harekat planı gerektirir.

Verim aldığınız lokasyonlar nerelerde oluyor?
Daha önce de bahsettiğim gibi eğlence alanları büyük metrekareler kaplayan kiralamalar... Bunun için mağaza cephesinin çok yönlü olduğu, genel ayak trafiğinin merkezinde yer alan, çocuklara yönelik satış yapan markalara komşu ve genel kat planı açısından çocuk ve eğlence için bir çekim merkezi haline gelen noktalar doğru lokasyonlar diyebiliriz.

Lokasyon seçimi yaparken göz önünde bulundurduğunuz unsurlar nelerdir? (Kira, sosyo-kültürel yapı, metrekare, ziyaretçi kapasitesi vs.)
Oyun Fabrikası olarak kiralama ekibimiz bu konuda geniş çaplı çalışmalar yürütüyor. Üzerinde hızlı düşünüp hemen karar verilebilecek hususlar değil, dolayısıyla çok yönlü araştırmalar neticesinde teklifler hazırlanıyor. Hedef kitle burada anahtar kelime, hizmet vereceğiniz nüfusun karakterini önemli derecede çözmek büyük ölçüde karar vermemize yardımcı oluyor. Eğlence sektöründe, kiralamada ticari şartlar tabii ki hayati derecede önemli çünkü her zaman dediğimiz gibi yatırım maliyetlerimiz fazlasıyla yüksek ve normal bir mağaza gibi düşünmemiz çok olası değil. Alışveriş merkezinin bölgede yaratacağı sinerji de bizim için açıkçası net bir etken. Markalar, ziyaretçiler, alışveriş merkezi arasında kurulacak sıcak temas, sürekliliği ve doluluğu bunun sonucunda da başarıyı getiriyor. En azından bugüne kadar hep böyle oldu.

Bölgelere göre ziyaretçi yoğunluğu ve sadakati değişiyor mu?
Bu noktada tamamen markanın sunmuş olduğu hizmet kalitesi ve talebe olan yeterliliği belirleyici oluyor. Oyun Fabrikası, ziyaretçilerini sürekli dinleyen ve onlarla birebir iletişime geçerek şeffaf bir bağ yaratmayı hedefleyen bir oluşum. Vermiş olduğumuz hizmetin, en sağlıklı şekilde ve kusursuz olarak son kullanıcıya iletilmesi için çabalıyoruz. Bunun sonucunda her geçen gün markaya sadık bir kitle yarattığımızı düşünüyorum.

playpark

Yukarı