Ana içeriğe atla

d's

 

Aileler ve çocuklar birlikte eğlenebiliyor

15.02.2018 - 11:45

Fec Kültürü’nün aileler ve çocukların birlikte eğlenerek kaliteli anlar yaşamasına olanak sağladığını vurgulayan Tırtılsan Şirket Sahibi Vedat Yılmaz, “Bizim kültürümüzde  önemli olan ancak yavaş yavaş yozlaşmaya yüz tutmuş aile vurgusunun FEC Kültürü sayesinde tazelendiğini düşünüyorum” diye konuştu.                                          

FEC Kültürü yani Family Entertaintment Center Kültürü’nü bizlere kısaca anlatır mısınız? Ne demek FEC Kültürü?
FEC Kültürü, adından anlaşılacağı üzere;  geçmişte eğlence merkezlerinin sadece çocukları baz alarak konsept sunmasının ötesine giderek, çocukları, ebeveynleri ile birlikte eğlendirmeyi amaç edinme durumudur. Bizim kültürümüzde önemli olan ancak yavaş yavaş yozlaşmaya yüz tutmuş aile vurgusunun FEC Kültürü sayesinde tazelendiğini düşünüyorum. Aileler bu tür mekanlarda çocukları ile birlikte eğlencelere dahil olarak daha kaliteli anlar yaşama şansına sıcak bakıyorlar.

FEC Kültürü’nün eğlence konseptlerine etkisi nedir? Bu kültürle birlikte eğlence sektöründe ne gibi değişimler yaşanıyor?
FEC Kültürü’nün eğlence konseptlerine yansımasına baktığımızda daha büyük ölçekli eğlence mekanlarının yanı sıra tema parkların da konseptlere dahil olduğunu görüyoruz. Bu dönüşümle birlikte aileler hem tempolu yaşamlarına mola veriyor hem de çocuklarını eğlendirmenin yanı sıra ortak alanlarda çocuklarının diğer çocuklarla iletişime geçmesini sağlıyor ve onları topluma hazırlıyor. Eğlence alanları çocuklar için öğretici, eğitsel amaca yönelik çalışmalar konusunda yadsınamaz hız kazandı.

Siz bu kültüre bağlı kalarak ne gibi değişim ve dönüşüm çalışmaları yürütüyorsunuz?
Sektöre girmemize ve 10 yıl gibi süre içinde hedefimizin üzerinde yol kat etmemize sebep olan ilk ürünümüz Tırtıl Oyun Treni yerini tasarım ile yenilenen Tır ve Mutlu Arabalar oyun trenine bıraktı. Oyun treninin etrafına yerleştirilen mantar ev, gölet, köprü ve hayvan figürleri çocuklarda masal dünyasında bir gezintiye çıkmış hissi uyandırmaktadır. Ayrıca yine yeni tasarımımız olan Tramway nostaljik özelliği olan ve insanları geçmişe gönderen bir ürün olarak karşımıza çıkıyor. Bu üründe aile olarak gezinti yapılabilmektedir.

Peki, bu yeni nesil eğlence alanlarına yönelik ziyaretçilerin tepkileri nasıl?
Genelde tüketim toplumu olma özelliğinden kaynaklanarak her şeyi hızlı tüketmekteyiz. Sektör olarak sürekli kendimizi yenilemek zorundayız. Eğer bunu başarabilirsek ziyaretçilerin de bu ve benzeri ürünlere eğilimi o derece kuvvetli olmaktadır.

Eğlence sektöründeki konsept gidişatına yönelik görüşleriniz neler? Gelecekte sektörde ne gibi değişimler söz konusu olabilir?
Genelde yurdumuzda eğlence sektörü dışa bağımlı ürünlerle kendine yön vermektedir. Bunun başlıca sebepleri devletimizin bu sektördeki bizim gibi yerli imalatçılara yeterince destek vermediği yönündedir. Halbuki bizim de toplum olarak kendi kültür, ananelerimiz ve çok görünmese de bir oyun eğlence anlayışımız var. Bu konuda kendi Ar-Ge’lerimizi hızlandırırsak ürünleri kendi ülkemizde üretip, geçmişten gelen bağlılığımız bulunan ülkelere de ihracat yapabiliriz.
Tabii ki sektör gelişiyor ve iletişim çağında çocuklarımız her şeyi anında algılıyor sektör olarak buna dikkat edip iyi bir gözlem yapmalıyız.

d's

Yukarı