Ana içeriğe atla

playpark

 

Yüksek bütçe etkinliğin kaliteli olduğunu göstermez!

15.12.2016 - 14:31

Bayraktar Gayrimenkul Geliştirme A.Ş. Genel Müdürü K. Osman İllez: “Etkinlik maliyetinin, etkinliğin kalitesi ile doğru orantılı olduğunu düşünmüyoruz. Bazen çok küçük bir bütçe ile gerçekleştirdiğiniz bir etkinlik, çok büyük ilgi görebiliyor ve ses getirebiliyor” dedi.

AVM’ler etkinlik firmalarından neler bekliyor? Gerçekleştirilen etkinlikler AVM’leri tatmin ediyor mu ya da ne kadar tatmin ediyor?
AVM’ler genel anlamda etkinlik firmalarından ziyaretçi sayısını artıran ve bunun etkisi olarak ciroya artı yönde yansıyan etkinlikler planlamasını bekliyor. Etkinlik planı, sunum aşamasındayken bile AVM yönetimi bu etkinlik planının ciroya nasıl yansıyacağına bakıyor. Yapılan her etkinliğin geri dönüşümü elbette ki merkez içerisindeki mağazaların ciro raporlarına yansıyor. Buradan etkinlik veya kampanyanın ne kadar başarılı veya başarısız olduğu anlaşılıyor.
Etkinlikler AVM’lerdeki mağazaların cirolarını artırıyor. Ciroların artması sizin de kira/ciro dengenizi artırıyor. Böylesi karlı bir döngü tabi ki her iki tarafı da mutlu ediyor. Dolayısıyla da yapılan etkinlik ve kampanyaların önemi oldukça fazla…

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor. (Örn: ziyaretçi yoğunluğu sağlanıyor ama bunun mağazalara etkisi olmuyor) Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler?
Etkinlik ve kampanya gerçekleştirdiğinizde insanları merkeze çekiyorsunuz veya daha uzun süreli merkezde kalmasını sağlıyorsunuz. İnsanlarda AVM’lere etkinlik ve kampanya için geldiklerinde merkez içerisinde bulunan mağazalarda da alışveriş yapabiliyorlar.
Yönetim olarak, bünyemizdeki mağazaların günlük cirolarını takip ediyoruz. Bu takibi hiç aksatmadan uyguladığımız için, gerçekleştirdiğimiz tüm etkinliklerin hemen bir gün sonra etkisini takip edebiliyoruz.
Bazen de bir büyük konser etkinliğinde cirosal anlamda geri dönüş aynı gün olmuyor ama etkinliğin yazılı, görsel ve işitsel medyada yer almasıyla ciro rakamlarına bakıldığında, sonraki zamanlar için ne kadar başarılı olduğunu değerlendirebiliyorsunuz.

Sizce gerçekleştirilen etkinliklerde kalite neye göre belirleniyor? Kaliteli bir etkinliğin değeri maliyetiyle doğru orantılı mıdır?
Etkinlik, kalite anlamında gelen müşterinin ilgisini çekip çekmeyeceği ile doğru orantılıdır. AVM’nin bulunduğu çevrenin ilgi alanları etkinlik planlamalarında göz önünde bulundurulmalıdır.
Etkinlik maliyetinin, etkinliğin kalitesi ile doğru orantılı olduğunu düşünmüyoruz. Bazen çok küçük bir bütçe ile gerçekleştirdiğiniz bir etkinlik, çok büyük ilgi görebiliyor ve çok ses getirebiliyor. Bazen de bunun tam tersi çok yüksek bir bütçe ayırdığınız etkinliğe beklediğiniz ilgi gösterilmiyor.

playpark

Yukarı