Ana içeriğe atla

S

 

Sürdürebilirlikte en önemli konu; müşteri memnuniyeti…

10.03.2017 - 11:02

“BİZE GÖRE KİRACI, YATIRIMCI VE ZİYARETÇİ AYRI ALANLARI TEMSİL ETMİYOR” DİYEN CANPARK AVM GENEL MÜDÜR YARDIMCISI VOLKAN F. BİNÖZ, “ARTAN ZİYARETÇİ MEMNUNİYETİ İŞ ORTAKLARIMIZIN VE KİRACILARIMIZIN DA VERİMLİLİĞİNİ ARTIRIYOR. BU İKİ ALANDAKİ BAŞARI DA YATIRIMCI İÇİN KARLILIK VE VERİMLİLİK ANLAMINDA BAŞARININ GELMESİNİ SAĞLIYOR” DEDİ. 

Sürdürülebilir olmak ve yönetimi verimli hale getirmek adına ne gibi stratejiler izliyorsunuz?
Sürdürülebilir ve verimli olmak artık hangi iş alanında, hangi sektörde olursanız olun vazgeçilmez öncelikler. Özellikle AVM’ler gibi hizmet vadeden işletmeler için sürdürülebilirlikte en önemli konu bizim için müşteri memnuniyeti. Burada müşteri dediğimizde bu hem ziyaretçilerimizi hem de iş ortaklarımız ve kiracılarımızı kapsıyor. Müşteri memnuniyeti konusunda işimizi şansa bırakmamak için tüm müşteri ilişkileri yönetim sistemimizi ISO 10002:2014 sertifikası kapsamında profesyonel şekilde düzenledik. Bunun yanında genel yönetim sistemimiz de yine ISO10002:2016 standartlarında sertifikalandırıldı.   

Pazarlama sistemlerinde mobil aplikasyonları ne derece kullanıyorsunuz? Hologram, ekran vitrinleri, projeksiyon filmleri, mobil aplikasyonlar, görüntü sistemleri gibi daha pek çok teknoloji destekli bu pazarlama stratejileri AVM’lerde en çok hangi alanlara hitap ediyor, nerelerde kullanılıyor, müşteri çekimine nasıl yansıyor?
Pazarlama faaliyetlerinde, AVM içerisinde ve dışında yer alan kendi mecralarımızı en etkin şekilde kullanıyor, ayrıca bu mecralar vasıtasıyla ziyaretçilerimiz ile daima iletişim halinde oluyoruz. Video wall, LED ekran gibi görüntü sistemleri ile pazarlama faaliyetlerimizi destekliyoruz. Diğer mobil aplikasyonların kullanımı konusunda öncelikle hedef kitlenin doğru belirlenmesi çok önemli… Gelen teklifleri değerlendirme noktasındayız. Ziyaretçilerimize, bizi en iyi ifade edecek yönde çalışmaları sürdürüyoruz. 

Gerçekleştirilen etkinlik ve kampanyalar verimliliği nasıl etkiliyor?
İyi planlanmış etkinliklerin yeni nesil AVM konsepti için ziyaretçi sayısında önemli bir yer tuttuğunu düşünüyoruz. Burada iyi planlanmıştan kastım fark yaratan kısım. Etkinlikleri planlarken mutlaka yaş ve sosyal profilin iyi değerlendirilmesi, beklentilerin iyi okunması ve içeriklerin dolu olmasına özen göstermek gerekiyor. Etkinliklerin içerik çeşitliliği ve kalitesi sayesinde ve sağlıklı bir duyuru ile yeni misafirleri davet etmek, bu sayede ziyaretçi yoğunluğunu artırmak bize göre mümkün… Bunun yanı sıra indirim, çekiliş, özel gün kampanyaları da her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de büyük önem taşıyor. Artan ziyaretçi sayısı ve memnun müşteriler verimliliği orta vadede daha da yukarı taşıyor. 

AVM’nin lokasyonu ve ulaşım kolaylığı ziyaretçi çekimine ne kadar etki ediyor?
AVM lokasyonu ve ulaşım kolaylığı ziyaretçi sayıları açısından elbette etkili. Ancak lokasyonun getirdiği kolaylık, sadık ziyaretçi sayıları anlamında ve AVM’de geçirilen zaman anlamında göründüğü kadar hayati önemde olmayabiliyor. AVM’nin vaat ettiği hizmet ve geçirilen zamanın kalitesi burada bize göre daha önemli bir etken. Bunun yanında büyük şehirlerin artık birçok yeni merkeze sahip olması ve toplu taşımanın yaygınlaşması sayesinde içerik daha da büyük önem kazanmaya başladı. Her şeye rağmen hizmet kalitesi açısından servis, vale ve otopark hizmetleri müşteri memnuniyeti ve verimlilik için vazgeçilmez çözümler. Alışveriş merkezimiz için ulaşımda bir diğer kolaylık da çok yakın bir tarihte hizmete açılacak olan ve AVM’mize direkt bağlantılı olacak Üsküdar-Çekmeköy metro sisteminin üzerinde olması. 

AVM’lerde yeni güvenlik uygulamaları neler? Ziyaretçilerin kendilerini güvende hissetmesi adına ne gibi tedbirler alıyorsunuz?
Güvenliğimiz girişten itibaren X-Ray cihazları, kapı boy dedektörleri, el dedektörleri ve araç altı arama sistemleri ile başlıyor. AVM içinde ve dışında, sektörü tanıyan tecrübeli en iyi marka ile de bu konuda iş birliği içerisindeyiz. 7/24 fiziki güvenlik ve güvenlik kameraları ile tüm alanlara aktif olarak hakim durumdayız. Ziyaretçilerimiz, 3. yaşını kutlayacak olan Canpark Alışveriş ve Yaşam Merkezi’ne akıllarında hiçbir soru işareti olmadan geliyorlar.

Hem kiracıyı hem ziyaretçiyi hem de yatırımcıyı memnun etmek zor… Peki, AVM yönetimi bu üçayağı aynı anda memnun etmek adına neler yapıyor?
Bize göre kiracı, yatırımcı ve ziyaretçi ayrı ayrı alanları temsil etmiyor. Öncelikle ziyaretçiyi ele aldığımızda; iyi planlanmış, keyifli, uygun, ulaşımı kolay, etkinlik, eğlence ve ihtiyaç yönetimini iyi organize eden, temiz ve güvenli bir yapı ve özenli bir yönetim sunduğunuzda ziyaretçilerimizin memnuniyeti artıyor. Artan ziyaretçi memnuniyeti iş ortaklarımızın ve kiracılarımızın da verimliliğini artırıyor. Bu iki alandaki başarı da yatırımcı için karlılık ve verimlilik anlamında başarının gelmesini sağlıyor. Burada bizim yapmaya çalıştığımız her bir alanı ayrı ayrı değerlendirip memnun etmek yerine Canpark’ı her geçen gün daha kaliteli, yenilikçi ve tercih edilir hale getirerek, pastamızı herkesin payını aynı anda arttıracak şekilde büyütmek.

GGG

Yukarı