Ana içeriğe atla

playpark

 

Mağazalaşma çalışmalarına 2017’de devam edilecek / Store opening activities will continue in 2017

16.11.2016 - 14:59

Pandora Türkiye Ülke Müdürü Sağnak Binzet: “2017 yılını, marka yönündeki çalışmalarımızdan ödün vermeden, benzer stratejilerle yönetmeyi planlıyoruz” dedi.

“We plan to manage 2017 without compromising from brand activation as a continuous strategy that we had this year’’ said Pandora Turkey Country Manager Sagnak Binzet.

2016 yılında yaşanan krizleri iyi yönetmek ve bu krizleri başarıya dönüştürebilmek için Pandora neler yaptı?
Sene başında stratejik önceliklerimizi belirlerken, en üst sıraya marka bilinirliğini artırmayı koymuş olmamız, Pandora Türkiye'nin krizi yönetmekte en büyük avantajı oldu. Ticari büyüme hedeflerimizi bilinirliğin artmasının doğal sonucu olarak öngördük ve esnek tuttuk. Saha ve pazarlama yatırımlarımızı her zaman bu doğrultuda planladık. Makroekonomideki gelişmeler, rakamları etkilemesine rağmen, marka anlamındaki çalışmalarımızın meyve vermesine engel olmadı. Açılışlarla ilgili karar alırken, cirosal katkıdan ziyade lokasyonların marka değerine önem verdik. 

Sizce firmalar krizlere önceden hazırlanabilir mi ya da bu krizleri önceden tahmin etmek mümkün müdür?
Çoğu krizin oluşmadan önce ön belirtileri olduğunu düşünmekle beraber, 2016 Türkiye'sinde yaşananların tahminlerin ötesine geçtiğini düşünüyorum. Böylesi pazarlarda faaliyet gösterirken başarı için iki önemli hususa dikkat edilmesi gerekiyor;  birincisi göstergeler ne şekilde olursa olsun senelik stratejiler senaryo analizleri ışığında belirlenmeli, B ve C planları cepte olmalı,  ikinci olarak ise, sene boyunca statik bir yaklaşım göstermek yerine, dönemsel revizyonlara tabi aşamalı olarak onaylanacak yatırımlarla ilerlenmeli… 

Son olarak, 2017 yılından beklentileriniz neler? Neler planlıyorsunuz? Büyüme hedeflerinizde neler var?
2017 yılını, marka yönündeki çalışmalarımızdan ödün vermeden, benzer stratejilerle yönetmeyi planlıyoruz. Aceleci davranılmaması ve temkinli gidilmesi gereken bir dönem olduğu açık… Sene içindeki gelişmeleri yakından takip ederek, yeri geldiğinde yeniden agresifleşmek konusunda geç kalmayacağız. Mağaza açılış hedeflerimizi senelik değil, çeyrek bazlı belirleyip takip edeceğiz. 

 

What did Pandora do to manage the crisis, experienced in 2016, and to turn these crises into success?
Having set brand awareness increase as a key strategic objective for 2016, turned out to be a great advantage for Pandora Turkey for managing crisis. We had commercial growth targets as a natural result of this brand awareness increase and tried to be as flexible as possible. We planned our trade and marketing investments in line with these targets. Eventhough the recent macroeconomic developments impacted some of our business results, the support behind brand investment paid off with great results in brand awareness. And when deciding for new store locations, our first priority had been store location’s impact on brand value rather than revenue contribution.

Do you think companies can be prepared for crisis beforehand or is it possible to predict? 
Although many crisis may have signs before they are created, I think what we experienced in Turkey were beyond expectations. Two issues should be taken into consideration when working in such markets. First thing is that whatever the indications are, yearly strategies should be determined in the light of scenario analysis; there should be B and C plans as well. The second thing is, instead of showing a static approach, we should be flexible to change plans when needed. 

Lastly, what are your expectations from 2017? What are your plans and whats is your growth target?
We plan to manage 2017 without compromising from brand activation as a continuous strategy that we had this year. It’s obvious that companies should not rush for decisions and needs to act cautious.
Our objective is to closely monitor developments within the year and become aggressive when it’s the right time before it’s late. We are planning our store opening operations on quarterly basis rather than annually.

playpark

Yukarı