Ana içeriğe atla

S

 

Kalıcı başarı için ekip çalışması önemli!

10.03.2017 - 11:15

Kalıcı başarı için kısa ve uzun vadeli programların oluşturulması gerektiğini belirten Plato AVM Genel Müdürü Salih Tolan, ayrıca tüm yönetim ekibinin organik yapının bir parçası olduğunu hissederek çalışabilmeleri ve kısa sürede çözüm üreterek yaşanabilecek daha büyük problemlerin önüne geçebilmeleri için zemin hazırlanması gerektiğini de vurguladı. 

Sürdürebilir olmak ve yönetimi verimli hale getirmek adına ne gibi stratejiler izliyorsunuz?
Bir sorunu çözmek veya bir uygulamayı daha işlevsel hale getirmek, verimliliği sadece anlık olarak artırabilir. Oysa kalıcı başarılara imza atabilmek için kısa ve uzun vadeli programlar oluşturulmalı ve tüm yönetim ekibinin organik yapının bir parçası olduğunu hissederek çalışabilmeleri ve kısa sürede çözüm üreterek yaşanabilecek daha büyük problemlerin önüne geçebilmeleri için zemin hazırlanmalıdır. Bunu da gündemi uzaktan sadece raporlar aracılığıyla takip ederek değil, ekiple sürekli dirsek teması halinde çalışarak sağlayabilirsiniz.

Gerçekleştirilen etkinlik ve kampanyalar verimliliği nasıl etkiliyor? 
Pazarlamanın temel ilkesi olan ‘Global düşün, yerel hareket et’ mantığı ile hedef kitlenin beklentilerine uygun olarak düzenlediğimiz etkinlik ve kampanyaların, ziyaretçi sayısını ve alışveriş ortalamasını artırması, kiracılarımızı ve bizleri ziyadesiyle memnun ediyor.

Hem kiracıyı hem ziyaretçiyi hem de yatırımcıyı memnun etmek zor… Peki, AVM yönetimi bu üçayağı aynı anda memnun etmek adına neler yapıyor? 
Öncelikle ne yatırımcıya ne de kiracıya hayal satmamak, yani iş ortaklığını sadece iki tarafın ticari beklentilerine göre değil, mevcut durumu daha iyi noktaya getirebilecek gerekliliklere göre de şekillendirmek gerekiyor. İki taraf arasındaki bu ilişkiyi tesis edebilecek en önemli organ da şüphesiz AVM yönetimidir. AVM yönetimi iki tarafın hassasiyetlerine dikkat ederek ortak yolu tesis ettiğinde bu durum AVM’nin hizmet kalitesine, doluluk oranına ve dolayısıyla ziyaretçi memnuniyetine direkt etki eder.
AVM yönetiminin ziyaretçi ile kiracı ilişkisindeki rolü ise, ziyaretçi için konforlu ve güvenli alışveriş yapabileceği bir ortam sağlarken, bir yandan da tesisin tanıtımını etkili bir pazarlama stratejisiyle gerçekleştirmek ve bünyesindeki markaları bulundukları bölgenin ihtiyaçlarına göre yönlendirmek üzerinedir. Tüm bunları eş zamanda gerçekleştirebilmek en öncelikli amacımız...

AVM’nin lokasyonu ve ulaşım kolaylığı ziyaretçi çekimine ne kadar etki ediyor? 
Lokasyon ve ulaşım kolaylığı bir AVM’nin tercih noktası haline gelebilmesi için hayati öneme sahip. Mağaza kiralayacağınız markalar gibi alışverişe gelecek müşterilerde kalabalığın olduğu, yani hayatın merkezindeki noktaları daha çok tercih ederler. Sultanbeyli’nin en etkin noktası olan Fatih Bulvarı’nın merkezinde bulunan Plato Alışveriş Merkezi, bu özelliği ve iki yıldır koruduğu yüzde 96 doluluk oranıyla bölgenin en çok tercih edilen alışveriş merkezidir.

AVM’lerde yeni güvenlik uygulamaları neler? Ziyaretçilerin kendilerini güvende hissetmesi adına ne gibi tedbirler alıyorsunuz? 
Son yıllarda sayısı ve etkisi artan terör saldırıları sebebiyle özellikle alışveriş merkezleri gibi yoğun ziyaretçi alan noktalar, devlet tarafından haklı olarak mercek altına alındı. Buna göre, alışveriş merkezlerinin girişlerine X-Ray cihazları, plaka tanıma ve araç altı görüntüleme sistemlerinin konulması ile AVM içerisindeki her noktanın güvenlik kameraları ile takibi yasal zorunluluk haline getirildi. Biz, ziyaretçilerimizin güvenliğini sağlamak için çalışmalarımıza yoğun bir şekilde devam ediyoruz. X-Ray cihazlarımızın alımını tamamladık ve güvenlik personeli sayısını artırdık.
 

GGG

Yukarı