Ana içeriğe atla

playpark

 

“Her etkinlik AVM’nin vizyonunu yansıtmalı”

15.12.2016 - 14:27

Forum Trabzon AVM Pazarlama Yöneticisi Esma Sezeroğlu: “Etkinlik firmaları AVM’lere etkinlik önerirken veya geliştirirken, o AVM’nin ziyaretçisini, alışkanlıklarını ve değerlerini iyi bilmeli. Ayrıca her etkinlik AVM’nin vizyonunu yansıtmalı” dedi. 

AVM’ler etkinlik firmalarından neler bekliyor? Gerçekleştirilen etkinlikler AVM’leri tatmin ediyor mu ya da ne kadar tatmin ediyor?
Herkesin kabul ettiği üzere, biliyoruz ki AVM’ler artık bir yaşam kültürü ve sosyalleşme alanı... Bu nedenle ziyaretçilerimiz için cazibe merkezi, bir çekim alanı oluşturmak istiyorsak kaliteli ve nitelikli organizasyonlara imza atmamız gerekiyor. Toplumumuzun alışveriş alışkanlığını da değiştiren ve etkileyen AVM’ler, hitap ettiği ziyaretçi profilini tanıyan, bölge değerlerini, alışkanlıklarını ve gündemi tanıyıp,  takip ederek oluşturacağı etkinlik takvimi ile ziyaretçilerine eğlenceli, eğitici ve kaliteli zaman geçirmesini sağlayabilir. Böylece alışverişi zorunluluktan çıkartabilir, bilinçli, stresten uzak ve keyifli alışveriş imkanı sunar. Bu nedenle etkinlik firmaları AVM’lere etkinlik önerirken veya geliştirirken, o AVM’nin ziyaretçisini, alışkanlıklarını ve değerlerini iyi bilmeli. Ayrıca her etkinlik AVM’nin vizyonunu yansıtmalı.
Forum Trabzon olarak bizim vizyonumuz ziyaretçilerimizi, Doğu Karadeniz’de hatta Türkiye’de “ilk” kez yapılan; dönemin trendleriyle iç içe, yenilikçi, yaratıcı, akılda kalıcı ve interaktif katılım sağlayan aktivitelerle buluşturmak. Ayrıca sanatın&sanatçının, sporun&sporcunun her zaman yanındayız...
Firmalardan beklentimiz,  gerçek performans alanı AVM’ler olmasa da alternatif etkinlikleri belirttiğimiz kritelere dikkat ederek AVM’lere uyarlamaları. Tüm uyarlamalarda,  özellikle çocuk etkinliklerinde, dekorasyona ve kullanılan malzemelerin kalite ve sağlık için temel şartları sağlamasına da özen gösterilmeli.

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor. Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler? 
Her bir etkinliğin tüm beklenti ve kriterlerimizi karşılaması mümkün olmayabiliyor.  Bu nedenle AVM’nin her yaş grubu, her zevk ve anlayıştan müşterisine farklı etkinlik planlaması yapması gerektiğine inanıyorum. Bu etkinliklerle kaliteli, satın alma gücü yüksek “müşteri trafiği” oluşturabilirsek ziyaretçi yoğunluğu alışverişe yansır. Ayrıca finalinde ödül kazandıran ya da ziyaretçiyi, hayran olduğu ünlü ile aynı platformda buluşturan etkinlikler, kampanya formatında düzenlendiğinde, ziyaretçi yoğunluğunu,  harcama tutarını ve medya ilgisini artırabiliyor. Firmaların ilgi çekici, eğlenceli ve interaktif kampanya kurgularını geliştirmelerini bekliyoruz.

Sizce gerçekleştirilen etkinliklerde kalite neye göre belirleniyor? Kaliteli bir etkinliğin değeri maliyetiyle doğru orantılı mıdır? 
Etkinliğin kalitesi, ziyaretçinizin gösterdiği ilgi ve aktif katılımı ile size sağladığı medya dönüşü ile ölçülebilir.  Bu etkileşim de ziyaretçisinin beklentilerine cevap veren, ezbere yapılmayan, amacı net belirlenmiş etkinlikler ile sağlanır ve düşük maliyetler ile de gerçekleştirilebilir.
Forum Trabzon gibi Anadolu şehri adresli AVM’lerin en büyük yüklerinden biri, etkinliklerdeki ulaşım ve nakliye bedellerinin proje bütçelerini artırması. Aynı etkinliği büyük şehirlerdeki AVM’lerin aldığı fiyatın çok üzerinde gerçekleştirebiliyoruz. Ayrıca bulunduğunuz bölgenin ihtiyaçlarına göre belirleyeceğiniz bir sosyal sorumluluk projesi de özellikle Anadolu’daki AVM’lerin şehir ve bölgeleri ile bütünleşmeleri, müşterilerinin kalplerine dokunmaları, ziyaretçileri tarafından sahiplenilmeleri için önemli etkinliklerdir ve her zaman yüksek maliyetli olmayabilir, düşük maliyetlerle de katma değeri yüksek sonuçlar elde edilebilir.

playpark

Yukarı