Ana içeriğe atla

ops

“Franchise sisteminde seçilen değil seçen durumundayız”

06.10.2017 - 15:20

Müşteriyle kurulan ilişki ve müşteri memnuniyetinin önemine değinen Yataş Grup Genel Müdürü Nevzat Yıldız, “Yataş Grup her zaman tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap veren, müşteri memnuniyetini tüm işlerinin odağına koyan bir şirket olarak, ilk günden beri inovatif ürünleri, yüksek kalitede ve makul fiyatlara tüketicilerine sunuyor” dedi. 

Firmanızın büyüme ve sürdürülebilirlik stratejilerden kısaca bahseder misiniz? 
Yataş olarak daima en inovatif ürünleri, yüksek kalite normlarında, makul fiyatlarda müşterilerine sunmayı prensip edindik. Bu prensiple Yataş, ürünlerinde bilimi, mühendisliği, özgün tasarımı ve konforu birleştirerek markalaşma yolculuğuna başlamış, Türkiye’de yatak ürünlerinde jenerik bir marka haline gelmiştir. 
2010 yılında Enza Home markasını yaratarak, mobilyadan fazlası vaadiyle tüketicilerimize bir dekorasyon dünyası sunmaya başladık. Tüketicilere aradıkları yaşam tarzlarını sunarken aynı zamanda ulaşılabilir tasarım anlayışıyla ürettiğimiz ürünlerimizle yaşam alanlarını trendlere uygun hale getirmelerine yardımcı olduk. 
Sadece mağaza ve satış kanallarının çokluğu değil, satış noktalarında müşteriyle kurulan ilişki, satış sonrası müşteri memnuniyeti gibi konular da oldukça önemli. Bu yüzden perakendecilik anlayışı da yeni nesle geçiyor ve yenileniyor. Bu anlamda Yataş Grup da her zaman tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap veren, müşteri memnuniyetini tüm işlerinin odağına koyan bir şirket olarak, ilk günden beri inovatif ürünleri, yüksek kalitede ve makul fiyatlara tüketicilerine sunuyor. 

Franchise sisteminin sağladığı katkılar nelerdir?
Franchise sisteminin; yatırımcıların kendi işini kurarken harcayacağı zamanı en aza indirmesi, markanın bilgi birikimini girişimcilere kısa sürede aktarması, risk üstlenmemiş hazır bir sisteme yerleşmiş olmak, daha önceden denenen, personelin eğitimli ve sistemin oturmuş olması, başarısı kanıtlanmış ve tanınmış bir marka ve işletme sistemini kullanmaya olanak sağlaması, hazır müşteri potansiyeline sahip olması, hızlı bir şekilde pazara girmiş olmak, marka bilinirliği olduğundan ürünlerin kolayca satılması, reklam ve tanıtım giderlerinin düşük olması, franchise veren tarafın mali ve hukuki destek sağlaması ve  işletmenin karşılaşacağı riskleri en aza indirmesi gibi katkıları olduğu söylenebilir. 
Yataş özelinde baktığımız zaman da; sektörün en başarılı konsept mağazalarında, sektörün hatta organize perakendenin en yüksek karlılık oranlarına ulaşmaları ve ailesi oldukları markamız ile onur duyacakları sisteme dahil olmaları en büyük katkıyı sağlayacaktır. 

Yurt içi ve yurt dışı şube yatırımlarınız hakkında bilgi verir misiniz? Neler planlanıyor?
Hükümetin aldığı KDV indirimi ve kredi teşvikleri ile yılın ilk yarısı bizim için çok başarılı geçti. 2017 yılının başında koyduğumuz 720 milyon TL ciro hedefimizi 800 milyon TL’ye yükselttik. Yine ilk 6 ayda yıl sonu hedefimiz olan 120 yeni satış noktası anlaşması hedefimize ulaşarak, sektörde bir rekora imza attık. Yeni vizyonumuz uluslararası alanda da fark yaratan, 24 saat ışıkları sönmeyen global bir şirket haline gelmek… 
2017 yılını yüzde 60’lık bir büyüme ile yurt içinde 100’ü aşkın, yurt dışında ise 30 yeni mağaza açarak tamamlamayı planlıyoruz. Ancak görünen o ki yıl sonuna kadar 100’ün çok üzerine çıkacağız. Çünkü çok bayilik talebi var. Toplam 360 satış noktamız bulunuyor. Bunun 305’i franchising sistemiyle açıldı.

Girişimcilerin sizi tercih etme sebepleri neler? Girişimcilere sunmuş olduğunuz olanaklardan bahseder misiniz?
Özellikle mevcut iş ortaklarımızdan ve tüketicilerden markamız ile ilgili duyulan yüksek memnuniyetten dolayı tercih edilmekteyiz. Yatırımcılarımıza profesyonel finansal yatırım koçluğu yaparak, yapılacak yatırımın fizibilitelerimize uygunluğu konusunda destek veriyoruz.  Yapılan bilimsel araştırmalar ile (hane halkı gelir analizi, benchmarklar, lokasyonun segmentasyonu, rekabet bilgileri) en doğru yatırım kararı alınmasında yardımcı oluyoruz. Mağazanın bulunduğu lokasyona göre yatırımcı değerlendirme raporları yapılarak alınan puana göre belli oranlarda dekorasyon desteği ve açılış ürünlerine artı vade veriyoruz. Bunların dışında kaliteli ve güvenilir bir marka olmamız, hizmet kalitemiz yatırımcıların bizi tercih etme nedenlerinden sayılabilir.  

Son olarak firmanızın franchise koşullarından bahseder misiniz?
Hızlı büyümemizi devam ettirmek ve ülke mağazalaşma penetrasyonunu en kısa sürede tamamlamak için şu an franchise bedeli almamaktayız. Bu da yatırımcıların başvurusunu cazip hale getirmektedir. Seçilenden ziyade seçen durumundayız. 2017 yılının ilk 8 ayında 122 yeni franchise anlaşması yapılmış olup, bu sayı sektördeki 50-60 yıllık birçok markanın mağaza sayısından bile fazladır.

ops

Yukarı