Ana içeriğe atla

playpark

 

Etkinlik firmaları AVM’leri çok iyi tanımalı

15.12.2016 - 14:35

Tepe Nautilus AVM Müdürü Deniz Bozan: “Projeler ne kadar çok kriteri karşılayabiliyorsa o kadar da başarılı etkinlikler ortaya çıkıyor” dedi. 

AVM’ler etkinlik firmalarından neler bekliyor? Gerçekleştirilen etkinlikler AVM’leri tatmin ediyor mu ya da ne kadar tatmin ediyor?
Tepe Nautilus’un Anadolu Yakası’nın en çok ziyaret edilen alışveriş noktalarından biri olması nedeniyle bu anlamda zaten çok büyük bir sorumluluğumuz var. Bunun için; ziyaretçilerimize sergi, müzayede gibi sanat etkinliklerinden, çocuk atölye çalışmalarına, eğlenceli konserlerden ünlü söyleşilerine, sosyal sorumluluğumuza yönelik aktivitelerden tüm ailelerin katılabileceği her yaş grubuna, özel, farklı ve eğlenceli etkinlikler ve aktiviteler düzenliyoruz. 
AVM etkinlikleri müşteri memnuniyeti açısından çok önemli bir yere sahip. Biz de attığımız her adımda müşteri memnuniyetini ve hizmetini en üst seviyede tutuyoruz. Etkinliklerimizin hazırlık aşamasında konusunda uzman isimlerle tüm ayrıntıları hesaplayarak, kiracılarımızı ve ziyaretçilerimizi de nasıl daha rahat ettirebiliriz, alışverişin yanında keyifli vakit geçirmelerini sağlayabiliriz diye planlar yapıyoruz. 
Biz bu kadar özen gösterirken etkinlik firmalarından da aynı özeni ve bunun yanı sıra daha yenilikçi, yaratıcı ve AVM’ye özel çözümler üretmelerini bekliyoruz. Her AVM’nin kendine has bir misafir kitlesi, lokasyonu, beklentileri var. Önerilen her proje ya da etkinlik her AVM’de benzer sonuçlara ulaşmıyor. Etkinlik firmalarının AVM’leri çok iyi tanımaları ve o AVM’nin dinamiklerine özel proje önerileri sunabilmeleri çok daha faydalı olacaktır.

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor. Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler? 
Her geçen gün artan alışveriş merkezi sayısı nedeniyle elbette ki her AVM kendi müşteri profiline, lokasyonuna ve kurumsal yapısına uygun pazarlama stratejileri geliştiriyor. Biz de AVM’yi ziyaret eden tüm misafirlerimizi iyi tanımaya ve Tepe Nautilus’tan beklentilerini karşılamaya öncelik vererek müşteri kitlemize uygun pazarlama etkinlikleri, kampanyalar ve iletişim stratejileri geliştiriyoruz. Ancak hem mağazalara katkı sağlamak hem de müşteri memnuniyetini sağlamak adına AVM içerisindeki markalarla daha fazla ortak projeler geliştirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Markaların AVM içerisindeki etkinliklere katılımı ve desteği artıkça hem misafirlere mağazalardan kazanımlar sağlanabilir ve bu sayede memnuniyetleri ve marka bağlılıkları artırılabilir hem de mağazalara yönlendireceğimiz için markalarla birebir iletişim ve etkileşim kurmaları sağlanır.
Bununla birlikte, günümüzde artık her etkinliğin birçok farklı ayağı olan projeler olarak tasarlanması gerekiyor. Yani, bir yandan AVM içerisindeki misafirin güzel vakit geçirmesi, bir yandan hayatımızın bir gerçeği olan sosyal medyada konuşabilecek, paylaşabilecek bir kurgusu olması, diğer yandan da alışverişe katkıda bulunan mağazalara yönlendirici bir etkisi olması önemli. Tabii bazı durumlarda sosyal sorumluluk ayağını da göz ardı etmemek gerekiyor. Aslında projeler ne kadar çok bu kriterleri karşılayabiliyorsa o kadar da başarılı etkinlikler ortaya çıkıyor. 

Sizce gerçekleştirilen etkinliklerde kalite neye göre belirleniyor? Kaliteli bir etkinliğin değeri maliyetiyle doğru orantılı mıdır? 
Her etkinliğin yapısı çok farklı o nedenle kaliteli bir etkinliği tanımlamak için tek bir kriter belirlemek doğru olmaz. Misafirlerimizden ve AVM içerisindeki mağazalardan olumlu tepkilerin geldiği ve herkesin memnun ayrıldığı bir etkinlik bizim için başarılıdır. Kaliteli bir etkinliğin değeri kesinlikle maliyetle her zaman doğru orantılı değildir. Bazen sıfır maliyetle gerçekleştirilen projelerde de inanılmaz güzel geri dönüşler alabiliyor, hem misafirlerimizi hem de mağazalarımızı memnun edebiliyoruz.
Biz Tepe Nautilus olarak, yaşadığımız topluma ve çevremize sorumluluk bilinciyle sosyal sorumluluk projelerine de yer vermeye gayret ediyoruz. Misafirlerimiz gerçekleştirdiğimiz sosyal sorumluluk projelerine her zaman çok ilgi gösteriyor, katılımda bulunuyorlar ve bizi her zaman bu projelerde destekliyorlar.  Güzel sonuçlar ve geri dönüşler elde ettiğimiz bu projeler, belki de diğer AVM’lerden farklılaşarak misafirlerimiz ile aramızda duygusal bir bağ kurmamızı ve onların burada daimi vakit geçirmek isteyecekleri yaşam alanları oluşturmamızı sağlıyor.
 

playpark

Yukarı