Ana içeriğe atla

playpark

 

Etkinliğin günü ve saat dilimi doğru seçilmeli

15.12.2016 - 14:33

Atlantis AVM Pazarlama Yöneticisi Özden Özel Çaban: “Daha az maliyetle, daha geniş bir içerikle etkinliğin çok daha kaliteli olabileceğine ve fazla ziyaretçi çekilebileceğine inanıyoruz” dedi. 

AVM’ler etkinlik firmalarından neler bekliyor? Gerçekleştirilen etkinlikler AVM’leri tatmin ediyor mu ya da ne kadar tatmin ediyor?
AVM'ler planladıkları pek çok etkinliği, piyasada hizmet veren etkinlik firmaları vasıtasıyla gerçekleştiriyor. Planlanan bu etkinliklerin istendiği gibi sonlanması için AVM'ler etkinlik firmalarından anahtar teslimi iş yapmalarını ve etkinliğin her açıdan iyi geçeceği vaatlerini yerine getirmelerini bekliyor. Özellikle lisanslı etkinlikler için etkinlik fiyatlarının yüksek olması sebebiyle AVM'lerin ve ziyaretçilerin beklentileri oldukça yüksek olmakta. Daha önce işbirliği yapılan etkinlik firmalarından memnun kalındığında, bu durum yeni etkinliklerin de birlikte yapılması konusunda olumlu bir etken haline gelmekte ve tatmin seviyesi yükselmektedir. Ancak zaman zaman lisanslı ya da lisanssız etkinlikler beklentiyi karşılayamıyor ve tatminsizlik oluşabiliyor.

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor. Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler? 
Yapılan etkinliklerin, hem ziyaretçi sayısını etkinlik olmayan normal günlere göre artırması hem de mağaza cirolarına olumlu katkı sağlaması için dikkat edilmesi gereken önemli noktalar vardır. Öncelikle etkinliğin planlandığı gün ve saat dilimlerinin doğru seçilmesi gerekir. Özellikle çocuk etkinliklerinin aynı gün içerisinde birkaç seans ve birbirini takip eden birkaç gün olarak yapılması önemli olan diğer etmenlerdendir. 

Sizce gerçekleştirilen etkinliklerde kalite neye göre belirleniyor? Kaliteli bir etkinliğin değeri maliyetiyle doğru orantılı mıdır? 
Genel algı, maliyeti yüksek olan etkinliğin kaliteli olacağı yönündedir. Ancak deneyimlerimize göre her zaman maliyeti yüksek olan etkinlik maalesef kaliteli olmuyor. Bir etkinliğin kaliteli olması etkinliğin içeriği ve etkinlik firmasının etkinliği sahiplenme derecesi ile ilgilidir. Daha az maliyetle, daha geniş bir içerikle etkinliğin çok daha kaliteli olabileceğine ve fazla ziyaretçi çekilebileceğine inanıyoruz. 

playpark

Yukarı