Ana içeriğe atla

playpark

 

“Doğru etkinlik başarılı ekip çalışmasıyla gerçekleşir”

15.12.2016 - 14:28

“Etkinlik seçimi kadar doğru firma ile çalışmak da etkinliğin verimli geçmesi açısından oldukça önemli” diyen Atlaspark AVM Genel Müdür Yardımcısı E. Elif Nursal, “Bu yüzden prensipli firmalarla çalışmak bizleri mutlu ediyor” dedi. 

AVM’ler etkinlik firmalarından neler bekliyor? Gerçekleştirilen etkinlikler AVM’leri tatmin ediyor mu ya da ne kadar tatmin ediyor?
Etkinlikler alışveriş merkezlerinin vazgeçilmez unsurlarından bir tanesi. Önceliğimiz elbette ki AVM’ye gelen ziyaretçi sayısını ve alışveriş oranını arttırmak. Bunu sağlayabilmek için ilk aşama olarak şehrin sosyal ve demografik özelliklerini iyi analiz etmek ve doğru hedef kitleyi alışveriş merkezine çekmek gerekiyor. Bu noktada gerçekleştirilecek etkinlikler potansiyel ziyaretçiyi kazanmak ve rakip AVM’ler içerisinde de tercih sebebi olmayı kolaylaştırıyor. Etkinlik seçimi kadar doğru firma ile çalışmak da etkinliğin verimli geçmesi açısından oldukça önemli. Özellikle alanlı bir etkinlik ise malzeme kullanımı, personel seçimi ve etkinlik takibinin oldukça özenle yapılması gerekiyor. Bu yüzden bu noktalara dikkat eden prensipli firmalarla çalışmak bizleri mutlu ediyor. 
Gerçekleştirilen etkinliklerin etkisini şöyle düşünebiliriz; halkın sevdiği, takip ettiği ünlü isimlerin dahil olduğu etkinliklerde yoğun ziyaretçi girişimiz oluyor ve aynı gün içerisinde bu yoğunluğu ölçümleyebiliyoruz. Ayrıca basın yansımaları, sosyal medya geri dönüşleri ve takip sayısındaki artış da bize real durumu gösterebiliyor. Uzun soluklu, yani ziyaretçinin AVM içerisinde kalış süresini de arttırmayı hedeflediğimiz etkinliklerde ise, ziyaretçi yoğunluğu etkinlik dönemini kapsayan günlerde tabi ki artıyor ancak bu artışı diğer etmenleri de göz önünde bulundurarak değerlendiriyoruz. Bilindiği gibi sadece etkinliğin vurucu olması değil, duyuru çalışmaları, hava koşulları, tatil günleri hatta ülke gündemi bile etkinliklerin yoğunluğunu etkiliyor. Bu durumda da yapılan etkinliklerin tatmin etme durumu birçok etkene bağlı olarak değişiyor diyebiliriz.

AVM’lerde gerçekleştirilen pek çok etkinlik yalnızca bir ya da iki ayağı karşılıyor (Örneğin ziyaretçi yoğunluğu sağlanıyor ama bunun mağazalara etkisi olmuyor). Peki, tüm kriterleri karşılayacak etkinlik için yapılması gerekenler sizce neler? 
Aslında bu artış direkt gözlemlenebiliyor diyebilirim. Örneğin çocukları hedefleyerek gerçekleştirdiğimiz etkinliklerde, çocuk giyim mağazalarının ciro oranlarını etkinlik olmayan bir önceki dönem ile kıyasladığımızda cirodaki artış grafiğini görebiliyoruz. Yine uzun soluklu sergi bazlı etkinliklerde potansiyel ziyaretçinin AVM’de kalış süresini arttırdığımız için ziyaretçi alışveriş yapma ihtiyacı hissediyor. Yani, aslında etkinliklerle müşteriyi harekete geçirerek satın aldırmaya yönlendiriyoruz. Bu noktada etkinlikler direkt satın aldırtıyor diyemesek de dolaylı olarak ciroya katkı sağlıyor. Tam anlamıyla kampanyalarla hareketlendirilebilecek etkinlikleri tercih etmek daha avantajlı oluyor. Atlaspark’ta gerçekleştirdiğimiz “Hediye Makinesi” etkinliğini bu bağlamda örnek verebiliriz aslında. Ziyaretçinin hediye kazanmak ve etkinliğe dahil olmak için belli tutarda alışveriş yapması gerekiyor ve bu noktada asıl amaca ulaşmış oluyorsunuz, hem alışveriş hem eğlence…

Etkinliklerin başarılı geçmesinde avm ekibinin katkısının olduğunu düşünüyor musunuz? Neden?
Başarılı bir etkinlik, mutlu ziyaretçi, mutlu kiracı ve pozitif dönüşler sağlar. Bu başarı için kesinlikle uyumlu bir ekip işi diyebiliriz. Bir etkinlik sürecini başından sonuna kadar değerlendirecek olursak, gerekli materyal ya da personel desteğini teknik, operasyon ve pazarlama ekiplerinin ortak katkısı ile birlikte çözüyoruz. Bildiğiniz gibi event firması etkinlikte bulunsa dahi alan kontrol ve sürecini yönetmek AVM ekibinin takibi altında. Bu noktada etkinlik alanı için, danışma personeli doğru yönlendirme yapmazsa, güvenlik ekibi  yeterli tedbirleri almazsa, teknik  personel arızaya anında müdahale etmezse, temizlik çalışanları  alan hijyenine önem vermezse  başarılı bir etkinlik sonucundan söz edemeyiz. O yüzden söylediğim gibi doğru etkinlik yönetimi başarılı ekip çalışması ile gerçekleşir.

playpark

Yukarı