Ana içeriğe atla

S

 

DENGELER İYİ KURULMALI

10.03.2017 - 11:10

“GÜNÜMÜZDE EN ÖNEMLİ KONU, AVM’NİN TÜKETİCİ İLE ARASINDAKİ İLİŞKİYİ KUVVETLENDİREBİLMESİ VE DENEYİM YÖNETİMİ” AÇIKLAMASINDA BULUNAN CAROUSEL AVM İCRA KURULU ÜYESİ ORHAN DEMİR: “BU NEDENLE CAROUSEL MİSAFİRLERİNİ SADECE ZİYARETÇİ DEĞİL, BİRER SADIK MÜŞTERİ HALİNE GETİRMEYE ÖZEN GÖSTERİYORUZ” DEDİ.

Sürdürülebilir olmak ve yönetimi verimli hale getirmek adına ne gibi stratejiler izliyorsunuz? 
Carousel AVM olarak; değişim ve gelişimi takip edip, ziyaretçilerimizin beklentilerini eksiksiz bir şekilde karşılamaya çalışıyoruz.  Yenilen mimari konseptimizde açık alan kafe ve bistrolara yer vererek misafirlerimizin buluşma alanlarını genişlettik. Günümüzde en önemli konu, AVM’nin tüketici ile arasındaki ilişkiyi kuvvetlendirebilmesi ve deneyim yönetimi… Bu nedenle Carousel misafirlerini sadece ziyaretçi değil, birer sadık müşteri haline getirmeye özen gösteriyoruz. Müşteri sadakat kartımız Carocard ile anında kazan kampanyalarımızı dönemsel süreçlerde kullanarak, farklı deneyimler kazandırıyoruz.  Misafirlerimizin alışveriş alışkanlıklarını öğrenip cevap verebilmek; kategorize etmek, kişiselleştirmek, ödüllendirmek ve geri dönüş alarak iletişim içinde bulunmak çok önemli.

Pazarlama sistemlerinde mobil aplikasyonları ne derece kullanıyorsunuz? Led ekran vitrinleri, projeksiyon filmleri, mobil aplikasyonlar, görüntü sistemleri gibi daha pek çok teknoloji destekli bu pazarlama stratejileri AVM’lerde en çok hangi alanlara hitap ediyor, nerelerde kullanılıyor, müşteri çekimine nasıl yansıyor? 
Tüketiciler artık ‘alışveriş yapıp çıkmak’tan daha fazlasını bekliyor. Carousel Alışveriş Merkezi olarak biz de tüketiciyle daha yakın ve interaktif ilişkiler kurup, kişiye özel etkileşim sağlayan etkinliklerin düzenlenmesini sağlıyoruz. Özellikle sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanıyoruz. Yenilenen renovasyon projemizde iç cephede ve dış cephede çözünürlüğü yüksek LED ekranlara geniş bir şekilde yer verdik. Burada hem etkinliklerimizi, hem özel günleri hem de dönemsel dekor tasarımlarını yansıtarak mesajları direkt ziyaretçilerimize sunabiliyoruz.

Gerçekleştirilen etkinlik ve kampanyalar verimliliği nasıl etkiliyor? 
Ziyaretçi sayılarına bakıldığında diğerlerine göre daha çok ziyaret edilen AVM’lerin en büyük özelliği müşterileriyle duygusal bağlar kurmuş olması. Bunu, bulunduğu bölgenin sosyo-demografik özelliklerine hakim işletmelerin yapabildiğini de belirtmek gerekir. Bu yüzden yılbaşı, 14 Şubat, bayram ve yıldönümleri gibi özel günler ve ziyaretçilerin sevdiklerine hediye almak istediği özellikle anında kazan kampanyaları olumlu geri dönüşler vermektedir. Alışveriş yapan ziyaretçi, hediyesini kazanarak çıktığında mutlu oluyor ve AVM sadakatini olumlu yönde geliştiren bir iletişim oluşturuyor.

Hem kiracıyı hem ziyaretçiyi hem de yatırımcıyı memnun etmek zor… Peki, AVM yönetimi bu üçayağı aynı anda memnun etmek adına neler yapıyor? 
Her şeyden önce AVM’ler; yaşayan organizmalar… Güvenliği, çalışanları, mağazaları, yemek mekanları, temizliği, aktiviteleriyle sürekli aktif ve anlık değişen yaşam alanları... İçerdeki dengeleri çok iyi kurmak gerekiyor. Mağazaların ve ziyaretçilerin beklentilerini doğru analiz edip, doğru çözümler sunabilmek çok önemli. Alışverişe dönen ziyaret trafiği arttıkça AVM’nin metrekare başına aldığı kira değeri de arttığı için merkezin gerçek değerini bulması da bu şekilde sağlanıyor. Yani nitelikli ziyaretçiyi lokasyon kolaylığıyla çekmek kadar, başarılı pazarlama kampanyaları ve iletişim çalışmalarıyla çekebilmek de önemli… Doğru zamanda doğru etkinliği planlayıp uygulamak, müşteriye geribildirimleri anında sunabilmek sizi bir adım öne taşıyor.

AVM’nin lokasyonu ve ulaşım kolaylığı ziyaretçi çekimine ne kadar etki ediyor? 
Alışveriş merkezlerinin sürdürülebilirliğini oluşturan 3 önemli unsur arasında; lokasyon(kolay ulaşım), kaliteli hizmet anlayışı ve müşteri memnuniyetinin kapı girişinden çıkışına kadar sağlanması yer alır. 
Lokasyonun merkezi ve yürüme noktasında olması ulaşım kolaylığı yaratıyor. Trafiğe girmeden erişilebilen alışveriş merkezleri ziyaretçiler tarafından öncelikli olarak tercih ediliyor. Günümüzde zamanı doğru kullanmak çok önemli… İnsanlar kısıtlı zamanlarında istediklerini kolayca alıp çıkmak istiyorlar, bu da önemli bir avantaj yaratıyor.

AVM’lerde yeni güvenlik uygulamaları neler? Ziyaretçilerin kendilerini güvende hissetmesi adına ne gibi tedbirler alıyorsunuz? 
Yeni dönemde,AVM'lerde araçla giriş çıkış yapılan açık ve kapalı otopark gibi kontrollü alanların giriş ve çıkışlarına alışveriş merkezi yönetimi tarafından plaka tanıma sistemi kurulması ve işletilmesi sağlanacak. Bu sistemden elde edilen veriler kolluk birimleri ile anlık olarak paylaşılacak.
Carousel olarak; giriş güvenliği, otopark güvenliği, katların ve mağazaların güvenliği, müşteri ve personel güvenliği olmak üzere farklı kategorilerde  güvenlik konusunu ele alıyor, yenilenen otomasyon sistemimizden  alışveriş merkezimizi 7/24 takip ediyoruz. Profesyonel bir ekip ile çalışıyoruz. Modernize ekipmanların iyi projelendirilmiş kamera yerleşimlerini doğru operatörlerle yürütüyoruz.

n

Yukarı