Ana içeriğe atla

playpark

 

Çözümleyici ve etkili yaklaşımların en önemli basamağı; etkinlikler…

15.12.2016 - 14:37

Alışveriş merkezleri artan rekabet koşullarından dolayı kapasiteye göre azalan müşterilerini artırmak adına çalışmalar yürütmeye başladı. Değişen koşullar alışveriş merkezlerinin 1970 ve 1980’lerin başında yaygın olan ‘inşa et-onlar gelir’ anlayışının değişmesine sebep oldu. Rekabetçi perakende ortamına girerken, varlıklarını sürdürmek isteyen alışveriş merkezleri, müşteri ve rekabet odaklı pazarlama stratejilerine uyum sağlamaya başladı. Bu rekabet ortamı günümüz alışveriş merkezlerinin, çocuk, kadın ve erkeklere ilişkin çözümleyici ve etkileyici yaklaşımlar sergileme gereksinimini ortaya çıkardı. Böylesi rekabet ortamında AVM’ler ayakta kalabilmek adına mücadele verirken, tüketiciler için “eğlence/etkinlik” kavramları gündeme gelmeye başladı. 
Potansiyel ziyaretçiyi alışveriş merkezine çekmenin en önemli ayaklarındandır etkinlikler… Bu nedendir ki AVM’ler sıkça başvurur bu yönteme. Amaç bellidir; hem eğlendirme hem de ticaret yapma… Çünkü her ne kadar AVM’ler insanların sosyalleştiği yaşam merkezi olarak nitelendirilseler de aynı zamanda ticaretin döndüğü merkez olarak da karşımıza çıkar. 
AVM’ler gerçekleştirilen aktivitelerle bir yandan ziyaretçi yoğunluğu sağlarken bir yandan da bünyesindeki mağazalara karlılık-ciro kazandırmak ister. Tüm ayakların tamamlanması ise AVM yönetimine başarı getirir. Ancak günümüzde gerçekleştirilen pek çok etkinlik bu ayakların tamamlanmasında yetersiz... Yapılan etkinlik yoğunluk sağlasa da, bu yoğunluk mağaza cirolarına yansımamakta, dolayısıyla AVM yönetimleri başarılı sayılmamaktadır. Üstelik gerçekleştirilen etkinlikler için oldukça yüksek bütçelerden bahsedilir. Bu da AVM yönetimleri ve etkinlik firmaları arasında adeta krizlerin yaşanmasına neden olur. 
AVM etkinlikleri müşteri memnuniyeti açısından çok önemli bir yere sahip… Bu nedenle gerçekleştirilecek etkinliğin AVM’nin müşteri profiline, lokasyonuna ve kurumsal yapısına uygun olması gerekir. Çünkü böyle bir etkinlik sadece potansiyel ziyaretçiyi kazanmayı ve rakip AVM’ler içerisinde tercih sebebi olmayı kolaylaştırır. 

KİTLEYİ TANIMAK ŞART!
Etkinlik firmaları AVM’lere etkinlik önerirken veya geliştirirken o AVM’nin ziyaretçisini, alışkanlıklarını ve değerlerini iyi bilmelidir.  Ayrıca farklı, öznel ve daha önce denenmemiş etkinliklerle ziyaretçileri şaşırtmak gerekiyor. Mağazaları da işin içine katacak olursak, ciddi etkileşim sağlanacak etkinliklere imza atılmalı. AVM’lerin marka karmaları mutlaka doğru analiz edilmeli ve çıkan sonuçlara göre etkinlikler düzenlenerek hedef kitlenin AVM ile bütünleştirilmesi sağlanmalıdır. Tüketici tercih ve davranışlarının iyi incelenmesi ile oluşturulacak etkinlikler elbette AVM’nin geneline olumlu etki eder. Önemli olan doğru etkinliği, doğru zamanda, doğru hedef kitleyle planlamak… 

KALİTELİ ETKİNLİK, PAHALI ETKİNLİK DEĞİLDİR
Her etkinliğin yapısı birbirinden farklıdır. O nedenle kaliteli bir etkinliği tanımlamak için tek bir kriter yeterli olmaz. Ancak misafirlerden ve AVM içerisindeki mağazalardan olumlu tepkilerin geldiği ve herkesin memnun ayrıldığı bir etkinlik her zaman için başarılı sayılır. 
Genel algı, maliyeti yüksek olan etkinliğin kaliteli olacağı yönündedir. Ancak her zaman maliyeti yüksek olan etkinlik maalesef kaliteli olmuyor. Bir etkinliğin kaliteli olması; etkinliğin içeriği ile ilgilidir. Daha az maliyetle, daha geniş bir içerikle etkinlik çok daha kaliteli olabilir ve çok daha fazla ziyaretçi çekilebilir. Hatta sıfır maliyetle gerçekleştirilen projelerden inanılmaz güzel geri dönüşler alınabilir.
Bir de madalyonun diğer tarafı var tabii ki; basın yansıması… Dikkat çekici ve merak uyandırıcı bir etkinlik ve bu etkinliğin AVM’lere sağladığı gerek geleneksel gerekse yeni medya feedbackleri… 
Mall Report Dergisi olarak bu ayki sayımızda AVM’lerin etkinlik firmalarından beklentilerini ele aldık. AVM’ler etkinlik firmalarından neler bekliyor? Tüm kriterleri karşılayacak etkinlik nasıl olmalıdır? Etkinliğin kalitesi neye göre belirleniyor? Kaliteli etkinlik maliyetiyle doğru orantılı mıdır? Tüm soruların cevaplarını sizler için öğrenmeye çalıştık. Bakalım konuyla ilgili AVM’ler neler söylemiş…

playpark

Yukarı