Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

YÖNETİMDE İNSANI MERKEZE KOYARAK DENGE SAĞLANMALI

13.06.2019 - 16:42

MOVAPARK AVM GENEL MÜDÜRÜ NAZLI ÖZDEMİR: “DOĞRU KİRACI YÖNETİMİ STRATEJİSİNİ UYGULAYARAK, TİCARİ ÜRÜN KARMASI OLUŞTURARAK VE İNSANI MERKEZE KOYAN BİR ANLAYIŞLA SÜRDÜRÜLEBİLİR YÖNETİM KALİTESİNE ODAKLANARAK DENGEYİ SAĞLAMAMIZ GEREKMEKTEDİR.”

AVM sektörüne girişiniz nasıl oldu? Kaç yıldır AVM sektöründesiniz? 
Alışveriş sektörüne 2002 yılında kiralama müdürü olarak girdim. 2006 yılından itibaren de AVM müdürü olarak görev yapmaktayım. 17 yıldır bu sektördeyim. Konya, Ankara, Batman, Samsun ve Mardin illerimizde bulundum. Son 3 yıldır da Movapark AVM Genel Müdürü olarak göreve devam ediyorum.

Sektör gelişimini göstermeye başladığı yıllardan bu yana kiralama, güvenlik, personel, ekonomik dengesizlikler ve birçok konuda krizler yaşadı. Bu sorunların çözümü için nasıl yollar izlediniz?
Bu süreç AVM’lerin yönetimi için oldukça önemlidir. Özellikle son dönemde yaşanan ekonomik dengesizlikler nedeniyle doluluk problemlerinin yaşandığı bir platformda yönetim şirketlerine ve AVM müdürlerine  çok iş düşüyor. Ziyaretçilerin beklentisini belirleyerek pazarlama çalışmalarını planlıyor ve hayata geçiriyoruz. Yerel, ulusal ve uluslararası firmalarla çalışarak alışveriş merkezini canlandırmak için çalışıyoruz. Ayrıca gelirlerimizle paralel finansal yükümlülüklerimizi de planlayarak süreci yönetiyoruz. 

AVM’yi meydana getiren tüm bileşenlerin şeffaflığı, koordinasyonu ve dengesi nasıl sağlanır? 
Alışveriş merkezi, perakende, gayrimenkul yönetimi hizmetlerini bir arada tutan, açılış öncesi ve sonrasında yönetimi içeren profesyonel ve entegre bir hizmet merkezidir. Kiracılarımızla yakın ilişki kurarak, doğru kiracı yönetimi stratejisini uygulayarak, ticari ürün karması oluşturarak ve insanı merkeze koyan bir anlayışla sürdürülebilir yönetim kalitesine odaklanarak dengeyi sağlamamız gerekmektedir.
Projenin yani alışveriş merkezlerinin başarısında kiralama, yönetim ve danışmanlık alanında profesyonel firmalarda büyük rol oynamaktadır. Biz de Inside Danışmanlık olarak hizmet verdiğimiz projelerimizde buna özen gösteriyoruz, Movapark AVM açıldığı 2012 yılından bugüne geçen 8 yıllık süreçte kiralama, yönetim danışmanlık desteğimizle ilerlemiş ve bu anlayışla kiracılarımızla doğru koordinasyon sağlamıştır. 

Nitelikli personel istihdamı sağlamak için açılan eğitim programlarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektöre nasıl katkı sağlar?
Bir şirket içinde deneyimli çalışanların, diğer çalışanları eğitmesi personelin yetişmesine katkıda bulunur fakat profesyonel bir şirket veya sertifika programlarından alınan eğitimler çalışanların meslek bilincini de geliştirmede yardımcı olur. Açılan tüm eğitim programları sektördeki kalifiye eleman ihtiyacına cevap vermesi açısından çok önemli. Perakende okulları nitelikli personel yetiştirmekle birlikte sektördeki farklı iş istihdamının da kapılarını aralamış oldu. Gelecek hedeflerini belirleyen gençler için bu tip okullar yol gösterici oldu.
Ülkemizde perakende sektörünün en önemli kuruluşlarından olan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD), sektördeki nitelikli insan ihtiyacından hareketle eğitim programları düzenlemektedir. En önemli organizasyonlardan biri olan uluslararası mesleki gelişim okulu bu çalışmalardan biridir. Alınan bu eğitimlerle, profesyonel bakış açıları yenilenmekte ve iş dünyasında oluşan yeni trendlere yönelik bilgiler aktarılmaktadır. Fark yaratacak hizmet anlayışını getirmek için verimliliği ve satışı artırmak için eğitimin sektöre katkıları oldukça önemlidir.

n

Yukarı