Ana içeriğe atla

ds

 

MALLREPORT

YÖNETİM ANLAYIŞIMIZLA HEM AVM’LERE HEM DE MARKALARA DEĞER KATIYORUZ

10.09.2020 - 15:06

Tepe Emlak Yatırım Genel Müdürü Deniz Bozan ile pandemi döneminde sundukları hizmetleri konuştuk. Yönetimini gerçekleştirdikleri AVM’lere ve bünyesinde bulunan markalara değer kattıklarının altını çizen Bozan, “Önümüzdeki dönemde de alışveriş merkezi yönetimindeki başarımız, yeni projelerimiz, kampanyalarımız ve aramıza katılacak yeni markalarla değer katmaya devam edeceğiz.” dedi.

Tepe Emlak Yatırım, AVM ve varlık yönetimi sektörünün önde gelen ve en bilinen markalarından biri. Kısaca Tepe Emlak Yatırım’ı tanıyabilir miyiz?

Tepe Emlak Yatırım İnşaat ve Ticaret A.Ş olarak, 1996 yılından bu yana Türkiye’nin en köklü kuruluşlarından biri olan Bilkent Holding çatısı altında, perakende sektöründe ilkleri başarmış ve farklılık yaratan birçok başarılı projeye imza atmış olmanın gururuyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Hizmet verdiğimiz bütün alanlarda gerek kurumsal yapımız gerekse bağlı bulunduğumuz holding şirketlerinin sağladığı sinerjiyi avantaja dönüştürüyoruz. Sunduğumuz çözümlerle çalıştığımız AVM’lere ve bünyesinde bulunan markalara değer katmanın yanı sıra birçok kişiye de istihdam yaratıyoruz. Son dönemde 42 Maslak, Sığacık Teos Marina, Mix Kayseri AVM gibi karma kullanımlı projelere verdiğimiz ticari alan kiralama ve konsept danışmanlığı hizmetlerimizin yanı sıra, şu anda Tepe Nautilus, Bilkent Center, Ankara’nın ilk açık hava projesi Tepe Prime Avenue, 365 AVM ve Ahlatlıbel Atatürk Parkı’nın kiralama ve yönetimini gerçekleştiriyor ve bazı önemli karma projelere ticari alanları ile ilgili kiralama, konsept danışmanlığı hizmeti vermeye devam ediyoruz.

Covid-19 için toplu yaşam alanlarında alınacak tedbirler hayati önem taşıyor. Bu süreçte alışveriş merkezlerinde uyguladığınız hijyen ve güvenlik önlemleri nelerdir?

Tepe Emlak Yatırım A.Ş. olarak Koronavirüs salgınının Türkiye’de ortaya çıktığı an itibarıyla büyük bir hassasiyetle gerekli önlemleri almaya başladık. Ardından toplum sağlığının korunmasına yönelik alınan tedbirler kapsamında, 20 Mart 2020 itibarıyla yönetimimizde bulunan alışveriş merkezlerimizin hizmetlerine geçici süreliğine ara verdik. Kademeli açılış sürecinin ardından da 1 Haziran itibarıyla sinemalarımız, etkinlik ve çocuk oyun alanlarımız kapalı olacak şekilde ulusal ve uluslararası markalarımızla yeniden ziyaretçilerimize hizmet vermeye başladık.

Sağlık Bakanlığı’nın hazırladığı ‘Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi’ kapsamında yer alan önemleri, en üst düzeyde hassasiyetle uygulamaya başladık. Halk sağlığını ön planda tutarak hayata geçirdiğimiz uygulamaların başında ortak alanlardaki klimalarda yüzde 100 temiz hava uygulaması geliyor. Ziyaretçilerimiz kadar çalışanlarımızın da bu dönemde sağlıklı koşullarda görev yapması için gerekli tüm önlemler alındı. Sağlık tedbirlerimize kapı girişlerinde sosyal mesafeyi sağlayan yönlendirmelerden itibaren başlıyoruz. Kademeli giriş, maske kullanımı ve ateş ölçümünü tüm ziyaretçi ve çalışanlarımıza zorunlu olarak uyguluyoruz. Her 10 metrekareye 1 kişi kuralına uygun şekilde ziyaretçi girişi sağlıyoruz. Ortak alanlar başta olmak üzere sık kullanılan tuvalet kabinleri, yürüyen merdivenler, küpeşteler ve ATM alanları gibi bölgelere düzenli ve sık aralıklarla dezenfeksiyon ve temizlik çalışmaları gerçekleştiriyoruz. Ayrıca yemek alanlarımızın oturma düzenini sosyal mesafe kuralları çerçevesinde yeniden düzenledik. Alışveriş merkezlerimizdeki görevli ekiplerimiz her an maske ve siperlik ile hizmet veriyor. Bizlerin aldığı önlemler kadar bünyemizde bulunan mağazaların uygulamaları da önem taşıyor. Tüm markalarımızın büyük bir hassasiyetle kurallara uyduğunu görüyoruz. Sağlık tedbirlerini üst düzeyde koruduğumuz alışveriş merkezlerimizde ziyaretçilerimizin gönül rahatlığıyla alışverişlerini yapmaları için çalışmaya devam ediyoruz. 

 

Normalleşmeyle birlikte AVM’lerde hem ziyaretçi sayısında hem de ciroda artış yaşanıyor. Bu artışı sağlamak adına yenilikleriniz ve düzenlediğiniz kampanyalardan bahsedebilir misiniz?

Koronavirüs öncesinde Tepe Emlak Yatırım bünyesinde yer alan alışveriş merkezlerimizde yılın her günü ziyaretçilerimiz için “yaşam merkezi” anlayışımızla birbirinden farklı, eğlenceli, her yaşa ve zevke hitap eden etkinliklere ev sahipliği yapıyorduk. Bu dönemde normalleşme sürecinde olsak da toplum sağlığının korunması halen birinci önceliğimiz. Bu nedenle ziyaretçilerimize fayda sağlayacak marka iş birliklerine ve kampanyalara öncelik veriyoruz. Sosyal medya üzerinden düzenlediğimiz kampanyalarımız da takipçilerimiz tarafından yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Diğer yandan alışveriş merkezlerimizin bize sağladığı açık hava, yüksek tavan ve ferah mimari özellikleri sayesinde sağlık tedbirlerine uygun etkinlikleri de gerçekleştirmeye başladık. Bu kapsamda İstanbul’da bulunan Tepe Nautilus Alışveriş Merkezi’nde gerçekleşen ‘Arabalı Sinema Gecesi’ davetliler tarafından yoğun ilgi gördü. 18 Eylül’de başlayacak olan ‘Açık Hava Alışveriş Şenliği’ kampanyamız ile açık havada sosyal mesafe ve hijyen kurallarına uygun bir şekilde ziyaretçilerimizle buluşacağız.

Bunun yanı sıra, Ankara’da Bilkent Center’ın yüksek tavanlı, geniş koridorlu yarı açık mimarisi ile ziyaretçilerimiz güvenli ve rahat alışveriş keyfini yaşamaya devam ediyor. Ankara’nın gastronomi merkezi Bilkent Station, ferah ve açık alanları bulunan restoran ve kafelerinde hijyenik ve rahat bir ortamda birinden farklı lezzetler sunuyor. Açık havada düzenlediğimiz “Bilkent Center Alışveriş ve Tasarım Günleri” etkinliğimizle birbirinden farklı tasarım ürünlerini ziyaretçilerimizle buluşturuyoruz. Kısa bir süre sonra Ankara Sanat Tiyatrosu ile hayata geçireceğimiz Bilkent Sahne AST’ın açılışını gerçekleştirerek sanatseverlerin ilgi odağı olacak bir projeye de imza atacağız. Önümüzdeki dönemde de alışveriş merkezi yönetimindeki başarımız, yeni projelerimiz, kampanyalarımız ve aramıza katılacak yeni markalarla değer katmaya devam edeceğiz.

 

Bu süreçte kampanyalara beklenen ilgi gösteriliyor mu? Müşteri sadakati ya da bağlılığı açısından kampanyaların önemi nedir?

Pandemi döneminde çok uzun zaman evde kaldık. Bu süreçte kişilerin tüketim alışkanlıklarında da değişiklikler yaşandı. 6 aylık dönemde gerçekleşen online alışveriş hacmi, 5 yıllık beklentilerin üzerine çıktı. Perakende başta olmak üzere tüm sektörler mağazaların açılmasıyla beraber bu oranların düşeceğini ve müşterilerin geleneksel kanallara geri geleceğini biliyordu. Yaşanan da bu beklentinin doğru olduğunu gösterdi. Normalleşme döneminde alışverişçi bildiği, güvendiği ve güvenli gördüğü noktalarda yeniden alışverişe başladı. Tepe Emlak Yatırım bünyesindeki alışveriş merkezlerimizde mağazalarımızın yüzde 98’i aktif olarak hizmet veriyor. Ziyaretçi sayılarımız da normalleşmenin ilk gününden bu yana istikrarla yükseliyor. Bu da bir alışveriş merkezi olarak normalleşme döneminde yaptığınız kampanyalarla değil, yıllardır ziyaretçilerimizle, bulunduğunuz lokasyonda komşularınızla kurduğunuz güvene dayalı, uzun soluklu ilişkinin sonucu oluşan bağlılık. Bizler şu anda alışveriş merkezimize gelen her bir ziyaretçimizin huzur içinde sağlıklı bir alışveriş deneyimi yaşaması için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ziyaretçi sayısının alınan önlemler ve tedbirlerin benimsenmesi ile önümüzdeki dönemlerde artacağını görüyoruz. Hayata geçirdiğimiz fayda odaklı kampanyaların alışverişçinin satın alma tercihine etkisi olsa da, bu dönem önceliğimiz “güven”.

 

BİLKENT CENTER’A ULUSLARARASI BİR ÖDÜL DAHA

 

Son dönemde Bilkent Center’la aldığınız birçok uluslararası ödülle başarınızı taçlandırdınız. Kısaca bilgi alabilir miyiz?

Başarının sürdürülebilir olması özellikle zamanın dinamiklerine uyarak ve değişime odaklanarak sağlanabilir. Bilkent Center’da kalitemizden ödün vermeden yeniliklerimizi sürdürmeye devam ediyoruz. Uluslararası değerlendirmeler sonucunda Bilkent Center’ın kazandığı ödül haberleri bizleri çok mutlu ediyor. Bu ödüller yaptığımız işin ne kadar doğru olduğunu bir kez daha görmemizi sağlıyor. Son olarak dünya perakende ve eğlence sektörünün en prestijli ödüllerinden olan, 10 ülkeden 75’e yakın projenin değerlendirildiği Global RLI Awards 2020’de “En İyi Alışveriş Merkezi Renovasyonu” kategorisinde ödül aldık. Bunun yanı sıra yakın zamanda Hermes Creative Awards’ta Ankara Kahve Festivali ile 4 kategoride platin ödülün, MarCom Awards’ta 3. Uluslararası Bilkent Sanat Festivali ile “Özel Etkinlik” kategorisinde platin ödülün, European Property Awards’ta ise renovasyon projesi ile “Ticari Yenileme/Geliştirme” ve “Perakende Mimarisi” kategorilerinde 2 ayrı ödülün sahibi olduk. Başarıda emeği geçen tüm ekibimize, değerli iş ortaklarımıza ve bizi tercih eden ziyaretçilerimize teşekkür ederiz.

ds

Yukarı