Ana içeriğe atla

https://www.dsdamat.com/

 

MALLREPORT

YEŞİLYURT AVM 13 YILDIR SAMSUNLULARIN GÖZDESİ

12.10.2020 - 10:54

2007’den bu yana Samsun’un çekim merkezi olan Yeşilyurt Alışveriş ve Yaşam Merkezi, normalleşme döneminde de güvenli alışveriş keyfi sunuyor. Yeşilyurt AVM, özellikle marka karması ve mimari özellikleriyle ziyaretçilerinin her daim ilgisini çekerken, bu başarının sırrını Yeşilyurt Genel Müdürü Neslihan Yavuz Apak ile konuştuk.

İkinci bir dalga yaşanmaması için toplu yaşam alanlarında alınacak tedbirler hayati önem taşıyor. Bu süreçte Yeşilyurt AVM’yi öne çıkaran hijyen ve güvenlik önlemleri nelerdir?

1 Haziran’da alışveriş merkezimizi yeniden hizmete açmadan önce çalışmalarımıza başladık ve Sağlık Bakanlığı’nın yayımlamış olduğu rehberler doğrultunda hazırlıklarımızı tamamladık. Açılışı geride bıraktığımız bu dört ayda, kuralların ciddiyetle uygulanmasını sağlamak için oldukça özenli bir çalışma yaptık. Sık temas edilen ortak alanların rutin temizlik planlarında değişiklikler yaptık ve bunu ziyaretçilerimizin görebileceği, hatta sorgulayabileceği şekilde görünür hale getirdik. Teknik, temizlik, güvenlik ve yönetim ekiplerinin ve mağaza çalışanlarının kuralları uygulamaktaki titizliği, ziyaretçilerimizin çarşımıza duydukları güven duygusunu güçlendirdi. Bu salgının sona erdiğinin duyurulacağı güne kadar, ilgili bakanlıkların oluşturduğu standartları koruyarak hizmet vermeyi sürdüreceğiz.

Sahip olduğunuz marka karması ve mimari özellikler müşteri çekimine ne derecede etkili oluyor?

Marka karması ve mimari özellikleri bir binayı AVM yapan yani ona ruh katan iki önemli unsur. Mimari özelliklerini daha anlamlı kılan diğer önemli unsur ise AVM’nin lokasyonu… Yani ‘Etrafında-yakınında neler var?’, ‘Yaşayan nüfus nedir, çalışan nüfus nedir?’, gelir seviyesi, eğitim durumu vb pek çok veri marka karmamızı yönetirken bize rehberlik eden bilgiler içeriyor. Bu gerçeklerin ışığında marka karmasını konumlandırdığımız Yeşilyurt AVM; deniz kenarında, önünde kilometrelerce plajın uzandığı, şehrin sosyal yaşamının tamamını kapsayan bir bölgede, kaliteli hizmet prensibinden hiç taviz vermeden 13 yıldır ziyaretçilerimizin ilgisini çekmeyi sürdürüyor.

Yeşilyurt AVM, 13 yıldır Samsun’un cazibe merkezlerinden biri. AVM’lerde uzun süren başarının sırrı nedir?

Bir önceki soruda aslında bu sorunun yanıtının bir kısmı bulunuyor. En başında lokasyonu iyi seçilmiş, analitik verilerle doğru analizler yapılarak ziyaretçi kitlesi tanımlanmış, buna uygun marka karması oluşturulmuş ise, AVM’lerde uzun soluklu yani istikrarlı başarıyı ancak nitelikli bir yönetim anlayışıyla sürdürmek mümkün. Yeşilyurt AVM’nin çekim gücünü kaybetmemesinin en önemli nedenlerinden birisi; yeniden kiralamalarımızda önceliğimiz hep ziyaretçi profilimizin beklentileri ve çarşının ruhuna uygunluk oldu. Dönemsel kaygılarla boş mağaza doldurma politikası gütmüyoruz. Diğer önemli bulduğumuz konu ise; kaliteli hizmet sunma ve nitelikli insan gücü ile çalışma. Yıllar içerisinde özverili çalışmalarla sağlanmış bir hizmet standardımız var, bunu korumaya özen gösteriyoruz.

Eklemek istediğiniz?
Pandemi dönemi hepimize çok şey öğretti. Her sektörde büyük sorunlar yaşandı. Hemen hiç kimsenin profesyonel tecrübelerinden hareketle yönetemeyeceği kadar sıra dışı bir dönemden geçtik ve de devam ediyoruz. Tüm olumsuzluklara rağmen bu dönemi, umudumuzu kaybetmeden, her zamankinden daha çok çalışarak, daha çok düşünerek, paydaşlarımızla iletişimimizi güçlendirerek geçireceğiz.

ds

Yukarı