Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

YENİ NESİL İLE E-TİCARET ALIŞKANLIĞI ARTACAK

07.03.2019 - 10:35

PARK 328 AVM GENEL MÜDÜRÜ MUSTAFA YALÇIN: “E- TİCARET ALIŞKANLIĞININ HENÜZ ÜLKEMİZDEKİ PAYININ DÜŞÜK OLDUĞUNU GÖRÜYORUZ. ANCAK YENİ NESİL İLE BİRLİKTE BU ALIŞKANLIK PAYININ YÜKSELECEĞİ AŞİKARDIR.”

Park 328 AVM’den bahseder misiniz?
Park 328 AVM Yaklaşık 21 bin metrekare kiralanabilir alanı ile Osmaniye ilinin tek modern alışveriş merkezidir. Alışveriş merkezi olmasının yanında ayrıca eğlence, kültür, sanat, moda gibi birçok faaliyete ev sahipliği yapmakta olup, açılışından bu yana birçok sosyal sorumluluk projesi ile bölge halkıyla buluşmuştur. Alışveriş merkezimizde marka karması oluşturulurken ziyaretçilerimizin ihtiyaç ve alışveriş alışkanlıkları göz önünde bulundurularak, misafirlerimize en çok hitap eden markalar ile anlaşılmıştır. 
Park 328 AVM, depreme dayanaklı tekniklerle ve en son modern teknoloji ile inşa edilmiş alışveriş merkezi olmasının yanı sıra, havalandırma-klima sistemleri, yangın algılama-söndürme ve gaz alarm sistemleri, kapılarda x-ray cihazları, otopark girişi Plaka Tanıma Sistemi(PTS), panoramik asansörleri ve yürüyen merdivenleri ile emniyet ve konfor artıran birçok tesisat ile donatılmıştır. 
7 yıl boyunca moda, eğlence, lezzet ve teknolojinin kalbi olarak toplam 36 milyon ziyaretçiyi ağırladık. Yapmış olduğumuz etkinlikler, kampanyalar ve CRM programımızla edinmiş olduğumuz veriler ışığında hizmet ettiğimiz müşteri kitlesini daha iyi tanımaya ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaya özen gösteriyoruz.

Gelişen teknoloji ve değişen tüketici profiline karşın alışveriş tercihleri de değişmeye başladı. Siz bu süreçte dijitalleşmek adına neler yapıyorsunuz? 
Günümüz gelişen teknolojisinde tüketicilerin bir ürün ya da hizmete erişebilme seçenekleri çeşitlilik gösteriyor. Müşterilerimizin kararlarında yalnızca satın almak istedikleri ürün değil aynı zamanda satın almanın gerçekleşeceği kanalda önemli rol oynuyor. İnternet, mobil cihazlar ve sosyal medya tüketicilerin her an ve her yerden araştırma yaparak, alışveriş yapmasına imkan sağlıyor. Akıllı telefonlar ve tabletler, bu cihazlarla ilgili olarak gelişen uygulamalar, mobil ödeme imkanları, elektronik kuponlar, dijital broşürler ve daha fazlası teknoloji temelli gelişimin ortaya çıkmasında oldukça etkilidir.

E- ticaret alışkanlığının henüz ülkemizdeki payının düşük olduğunu görüyoruz. Ancak yeni nesil ile birlikte bu alışkanlık payının yükseleceği aşikardır. Yeni projeler ile tüketicilerin zaman geçirebileceği sosyal yaşam merkezi ağırlıklı temalar üzerinde durup bu sinerji ile birlikte alışveriş merkezlerine daha fazla ilgiyi artırmaya çalışacağız.

Yeni nesil pazarlama fikirleri ve reklam kampanyalarında neler olacak? 
AVM’nin yıllık pazarlama planının temellerini oluştururken etkinlik seçimleri, kampanya uygulamaları, sosyal sorumluluk projeleri gibi konular son derece kritik ve belirleyici oluyor. Ulaşmak ve iletişime geçmek istediğimiz hedef kitleye dokunabileceğiniz türde planlamalar yapıyoruz. Birçok farklı lokasyonda ve ölçekte elimizdeki bilgi birikimi ve tecrübeyi, bu anlamda sonuna kadar kullanıyoruz. Yıllık pazarlama planları için firma tabanında oluşturduğumuz havuz; koyduğumuz hedefler ve bu hedeflere uygun pazarlama planları ile ilerliyoruz. 

Değişime ayak uydurabilmek ve sürdürülebilir olmak adına neler yapılmalı? 
Günümüzde rekabetin yoğun yaşandığı ülkemizde yeni şeyler denemeli ve yaratıcı olmalıyız. Bunun için başarılı bir yönetim ekibi ile birlikte sektördeki yenilikleri takip etmeli, alışveriş merkezlerini, rakiplerini, perakendecileri ve hedef kitleyi iyi tanımalıyız. Müşteriyi olumlu anlamda şaşırtmalı, sürekli yeni beklentiler içinde bırakmalıyız. Bilindiği gibi, bir AVM’de başarıyla yapılan etkinlik başka bir AVM’de aynı başarıyı yakalayamayabilir. Hedef kitlemizin beğeni ve beklentilerini iyi bilmeli ve ona göre pazarlama planımızı, projelerimizi hayata geçirmeliyiz.

n

Yukarı