Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

VENEZİA’YI AÇIK KONSEPTİ, PANDEMİ SÜRECİNDE ÖNE ÇIKARIYOR

20.07.2020 - 09:48

Venezia Mega Outlet, 5. yaşını kutlamaya hazırlanıyor. Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü ile hem hedeflerini hem de pandemi sürecini konuştuk.

Venezia Mega Outlet bundan tam 5 yıl önce kapılarını açtı? Pandeminin yaşandığı bir dönemde hedeflerinizin neresindesiniz?

 

Venezia Mega Outlet olarak 31 Temmuz 2020’de 5. yaşımızı kutlayacağız. Açıldığımız günden bugüne kadar geçen süreçte Türkiye’nin en önde gelen konsept alışveriş merkezlerinden biri olmayı başardık. Venedik konseptimiz ve açık bir alışveriş merkezi oluşumuz, daha fazla tercih edilmemizi sağlıyor. Dünya markaları ve yerli büyük markalarımıza ev sahipliği yapıyoruz. Outlet olmamız sebebiyle, yılın 365 günü indirimli alışveriş imkanları sunuyoruz. İstanbul’un özellikle Avrupa yakasında, aynı zamanda yurtiçi ve yurtdışından gelen turistler için önemli bir cazibe merkezi konumundayız. Pandemi sürecinde 2 ay kadar kapalı kaldıktan sonra ‘Hijyenik Alışverişin Merkezi’ sloganıyla 11 Mayıs’ta tüm tedbirleri alarak tekrar faaliyete geçen ilk AVM’lerden biri olduk. Ziyaretçi sayılarımız geçen sene aynı döneme göre yüzde 50 seviyelerine ulaştı. Cirolarımız da geçen seneye göre yüzde 60 seviyelerine geldi. Açık AVM olduğumuz ve iklimlendirme yapma ihtiyacımız olmadığı için, ziyaretçilerimize temiz havada cadde konseptinde alışveriş konforu sağlıyoruz. Tüm sektörde olduğu gibi pandemi sebebiyle biz de bütçelerimizi ve hedeflerimizi güncelledik. 2021 yılının çok daha iyi geçeceğini öngörüyoruz.

 

Doluluk oranınız nedir? Venezia Mega Outlet’in bölgeye ilk defa kazandırdığı markalar oldu mu?

 

Venezia Mega Outlet’de toplam kiralanabilir alan doluluğumuz yüzde 95 seviyesinde. Pandemi döneminde kapanan mağazamız olmadı. Cadde katımızda doluluk oranımız yüzde 100’e ulaştı. Pandemi öncesi 19 Mayıs’ta açılacağı öngörülen Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının faaliyete geçişiyle birlikte kiralanabilir alan doluluğumuzun yüzde 100 seviyeye geleceğini düşünüyoruz. Guess, Nike, Adidas, Puma, Skechers, US.Polo, Timberland, Nortface, Vans gibi spor ve casual giyimin öncüsü dünya markalarının yanında, Vakko, Beymen, Network, Roman, İpekyol, Adil Işık gibi dünya çapındaki yerli moda markalarının en başarılı outlet mağazalarını İstanbul’un Avrupa yakasına kazandırdık.

 

Virüs sebebiyle etkinlikler yasaklandı. 5’nci yılınıza özel bir kampanyanız olacak mı?

 

5. yılımıza özel planladığımız etkinliklerimizi pandemiden dolayı, önceliğimizin insan sağlığı olması sebebiyle, fiziki etkinlikler ve aktivitelerden ziyade, basında ve sosyal medyadaki etkileşimlerimizle yapmaya başladık. Yılsonuna kadar bu yoğun etkileşimimiz devam edecek.

 

AVM’nin mimari yapısı pandemi sürecinde nasıl avantajlar sunuyor?

 

Mimari avantajlarımız pandemi dönemi sonrasında çok daha ön plana çıkmaya başladı. Venedik konseptli oluşumuz, AVM içerisinde gondollarla gezinti yaparken, Venedik sokaklarında geziniyor hissiyle açık havada alışveriş yapmak, kafe ve restoranlarda oturmak, çok önemli avantajımız durumuna geldi.

 

Alışveriş alışkanlıklarının değiştiği bir dönemde AVM’leri nasıl bir dönüşüm bekliyor?

 

Pandemi öncesinde sosyalleşme merkezleri konumuna gelmiş olan AVM’ler bundan sonra daha fazla alışveriş odaklı ziyaretlerin olacağı ve daha kısa süreler geçirecekleri yerler olmaya başlayacak. İnsanlar sadece gezinti yapmaktan ziyade ihtiyaçlarını karşılamak, kafe ve restoranlardan hizmet almak, sinemada film izlemek veya eğlence alanlarında vakit geçirmek için gelmeye başlayacaklar. Dolayısıyla çok kalabalık olmayan ama ticari olarak tatmin edici bir dönem oluşacak. İnsanımız için önemli olan görerek, deneyerek ve hissederek alışveriş yapma alışkanlığının, pandeminin etkisi azaldıkça yine eski seviyelerine geleceğini düşünüyoruz.

playpark

Yukarı