Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

VENEDİK KONSEPTLİ KEYİFLİ ALIŞVERİŞ VENEZIA MEGA OUTLET’TE

09.03.2020 - 14:41

Venezia Mega Outlet Yönetim Direktörü Oğuz Isıgöllü: “Yılın her döneminde indirimli alışveriş yapılabilecek bir outlet olma özelliğimizle, İstanbul’da gerek ziyaretçiler ve gerekse markalar tarafından en çok tercih edilen outlet AVM durumuna gelmeyi başardık.”

Venezia Mega Outlet hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz? 
Venezia Mega Outlet olarak 31 Temmuz 2015 tarihinde kapılarımızı ziyaretçilerimize açtık. Venedik konseptiyle hazırlanan bir mimari yapıya sahibiz. San Marco meydanından ve kulesinden ilham alınarak tasarlanan meydanımız, Venedik sokaklarında geziniyor hissi veren cadde katımız, içerisinde gondollarla gezilebilen su kanallarımız, gökyüzü temalı kapalı katımız ve Çarşı & Pazar katımızla, yerli ve yabancı ziyaretçilerimize farklı deneyimler yaşatıyoruz. 
Nasıl bir marka karmasına sahipsiniz? 
Dünya markalarının ve yerli kurumsal markalarımızın outlet konseptlerini, tabir caizse harmanlayarak, gerçek bir outlet karması oluşturmayı hedefledik. Yıllar içerisinde tüketici hareketlerini takip ederek ve pazarın nabzını tutarak, İstanbul’a ve bulunduğumuz lokasyona hitap eden bir marka karması oluşturduk. Özellikle son 3 yılda yabancı turist odaklı stratejilerimizle, İstanbul’u ziyaret eden yabancı turistler için bir uğrak noktası olmayı başardık. Dolayısıyla, marka karmamızın, yerli ve yabancı ziyaretçi profilimize uygun ve dünya standartlarında olduğunu söyleyebiliriz.  
Müşteri çekimi konusunda neler yapıyorsunuz? 
AVM’ler alışverişle birlikte, yaşam ve sosyalleşme merkezleri durumuna geldi. Biz, alışveriş odaklı ve yılın her döneminde gerçekten indirimli alışveriş yapılabilecek bir outlet olma özelliğimizle, İstanbul’da gerek ziyaretçiler ve gerekse markalar tarafından en çok tercih edilen outlet AVM durumuna gelmeyi başardık. Bu söylemi destekleyen en güzel gösterge, markalarımızın çoğunun kendi mağazaları arasında Türkiye ciro sıralamasında ilk sıralarda yer alması. Birçok Türkiye birincisi ve ikincisi mağazalarımız var. Ziyaretçi çekmek ve devamlılığı sağlayabilmek çok önemli. Turizm ve otelcilik kökenli bir yönetici olarak, en büyük yatırımın insana yapılan yatırım ve insanla insana hizmet edebilmek olduğunu benimsiyorum. Tüm yönetim ekibimize de bu bakış açısını yansıtmaya çalışıyorum. Yapacağınız reklam çalışmaları, pazarlama aktiviteleri, etkinlikler ve kampanyalar ziyaretçi çekmede kuşkusuz etkilidir. Fakat gelen bir ziyaretçiyi tekrar getiremezseniz ve devamlılığı sağlayamazsanız bir süre sonra sıkıntılı dönemler yaşamaya başlamanız kaçınılmaz olur. Yönetim ekibinizdeki çalışanlar, taşeron çalışanlarınız, mağaza çalışanları bir bütün olarak AVM insan kaynaklarını oluşturuyor. Venezia’da 2 binin üzerinde çalışan mevcut. Çalışanlar mutlu olurlarsa, bu durum gelen ziyaretçilere de sirayet eder. Dolayısıyla hizmet sektöründe benimsenen en önemli unsur olan çalışan memnuniyeti, bizim en öncelikli hedefimizi oluşturuyor. Çalışanlarınız memnunsa bunun üzerine her şeyi inşa edebilirsiniz. Başarımızda en büyük unsur insan kaynağımız oldu. Ziyaretçilerimizin beklentilerine göre bir yönetim şekli belirledik. Bunu doğru bir pazarlama ile destekledik. Sirkülasyonumuz artmaya başlayınca, yabancı turistleri çekmek için gerekli stratejileri belirledik. Sonuç olarak, hem ziyaretçi sayılarımız artmaya, hem de mağaza cirolarımız artmaya başladı. Sektörde takip edilen ve markaların tercih ettiği bir AVM konumuna geldik. Sonrasında istediğimiz kiralamaları yapmaya ve doğru bir marka karması oluşturmaya başladık. Odak noktamıza kadınları ve çocukları yerleştirdik. Alışverişi kadınlar yönlendirdiği için, onların görüşlerine ve beklentilerine çok önem verdik. Tüm bunların sonucu, günden güne ziyaretçi sayılarımız artmaya devam ediyor.
Lokasyon avantajınızdan bahseder misiniz?  
Lokasyonumuzdan ziyade ulaşılabilirliğimiz güçlü yönlerimizden biri. Stratejinizi hedeflediğiniz ziyaretçi kitlesine göre belirlediğinizde ve bunu destekleyen doğru işler yaptığınızda, bulunduğunuz lokasyona bağlı kalmaksızın çok daha büyük bir kitleye hitap edebiliyorsunuz. Outlet konseptimizi ön plana çıkararak, metro, tramvay, otobüs, minibüs ve araçla ulaşım kolaylığımızı ön planda tutarak, lokasyonumuzun sınırlarını aşmaktayız.İstanbul'a gelen birçok turist hem alışveriş hem de gezilecek yer olarak Venezia Mega Outlet'i tercih ediyor. 
Yıllık ziyaretçi kapasiteniz ne kadar? 
Venezia Mega Outlet olarak yıllık olarak 15 milyona yakın ziyaretçi ağırlıyoruz. Açık bir AVM olmamız ve İstanbul’un en çok yabancı turist ağırlayan ilk 3 AVM’sinden birisi olmamız, yaz aylarında çok fazla ziyaretçi sayısına ulaşmamızı sağlıyor. Kış aylarında nispeten yaza göre sayı azalıyor. Yaz ve kış farkımız her geçen yıl azalarak günden güne homojenleşmeye ve stabilleşmeye başladı. Bu güzel bir durum. Cirolar için de bu durum geçerli.Stratejimizi, nicelikten ziyade nitelik yönünde belirlemeye ve tüm unsurlarımızı buna göre kullanmaya çalışıyoruz. AVM’ler ticaretin döndüğü, ülke ekonomisine ve turizmine katkı sağlayan yapılardır. Alışveriş sepet ortalamasını artırmak her AVM’nin olduğu gibi bizim de önceliğimiz. Çok fazla ayak sayısı çekmeniz alışverişe yansımıyorsa, problem yaratmaya başlar. Özellikle alışveriş odaklı gelen yerli ve yabancı ziyaretçileri rahatsız edebilir. Bu dengeyi kurmak çok doğru bir AVM yönetimiyle mümkün olabilir.
2020 için nasıl planlarınız var? Kendi bünyenizde nasıl yenilikler yapmayı düşünüyorsunuz?
2020 yılı yurt içi ve yurt dışında çok hareketli ve zaman zaman maalesef olumsuz gündemlerle başladı. Gündemi çok sıkı bir şekilde takip ederek, olumsuzluklardan etkilenmemeye ve olumlu yönleri ön planda tutmaya çalışıyoruz. Son dönemde Çin’de yaşanan üzücü durumun, dünyadaki bazı dengeleri değiştireceğine inanıyorum. Özellikle Çin’i üretim üssü olarak kullanan ülkeler, farklı alternatif üretici ülkeleri tercih etmeye başlayacaklar. Bu durum, dünyanın hem coğrafi hem de ticari olarak merkezinde konumlanan ve üretim konusunda tecrübeli olan ülkemiz için de dikkat edilmesi gereken bir noktadır. Mesela, tekstil üretimi konusunda ülkemiz çok güçlü. Otomotiv sektörü de aynı şekilde. Doğru stratejilerle doğru adımları atmak gerekiyor. Yine turizm alanında, yılın her döneminde cazibe merkezi olan destinasyonlarımız var. Venezia olarak, tüm iç ve dış etkenleri takip ederek planlamalarımızı yapıyoruz. Mağaza cirolarımız çok yüksek oranlarda artmaya devam ediyor. Bu trendimizi devam ettireceğiz.  2020 yılı için en önemli planlamamız yakında faaliyete geçecek olan Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı sonrasında oluşacak değişikliklerin takibi. Özellikle ofis bloğumuza ve Çarşı&Pazar katımıza olan talebin çok artacağını düşünüyorum. Pazarlama faaliyetlerimiz ve etkinliklerimiz devam edecek. Bu yıl 31 Temmuz’da Venezia 5 yaşını dolduracak. 5. yılımıza özel bazı etkinlikler ve aktiviteler de planlıyoruz.
 

GGG

Yukarı