Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

TÜRKİYE’DEKİ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN YÖNETİMİ ÇOK DAHA BAŞARILI

20.08.2019 - 09:52

TÜRKİYE’DEKİ ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN YURT DIŞINDAKİLERDEN DAHA BAŞARILI YÖNETİLDİĞİNİ İFADE EDEN AGORA ANTALYA AVM MÜDÜRÜ FETHİ BAŞUSLU, ÜLKEDE YAŞANAN FİNANSAL PROBLEMLERE RAĞMEN HIZLI VE ÇÖZÜM ODAKLI İLERLEYEBİLDİKLERİNİ BELİRTTİ.

Agora Antalya AVM’yi anlatır mısınız?
Agora Antalya AVM 280 bin metrekare inşaat alanı, 190 mağazası ve 3 bin araçlık otoparkı ile Akdeniz’in en büyük AVM’si. Agora Antalya AVM, büyüklüğünün yanı sıra çok ferah bir AVM’dir aynı zamanda. Peyzajıyla, yeşiliyle, havuzuyla kapalı ve açık alanlı olarak bir ziyaretçinin sıkılmadan tüm gününü geçirebileceği, istediği her şeyi bir arada bulabileceği üst düzeyde bir mimari yapıya sahip. Tüm bunların yanında 7 bin metrekarelik Akdeniz’in en büyük kapalı tema parkına sahibiz. Çocuklar tema parkta yaz-kış  eğlenceli vakitler geçiriyorlar. 

AVM’yi meydana getiren tüm bileşenlerin şeffaflığı, koordinasyonu ve dengesi nasıl sağlanır? 
Bu bahsettiğimiz bileşenlerin tamamı para kazanmak ve ticareti devam ettirmek üzerine kurulu senaryoları bulunmaktadır. Dolayısıyla da her taraf için bu avantajı sağlıyorsanız bir AVM yöneticisi olarak güzel bir denge sağlamış olursunuz. Bu yüzden her tarafı aynı terazide tutabilmek çok önemli. Yaşanabilecek tüm olumsuzluklara karşı her zaman bir B planı olmak zorunda. Hem ticari anlamda, hem binanın işletimi hem de personel ve insan kaynakları anlamında mutlak surette bir B planı oluşmak zorunda. Bu tabii ki yatırımcıya veya yönetim tarzına göre farklılıklar göstermekte. 

Türkiye ve yurt dışındaki AVM yönetiminin farklılıkları ve benzerlikleri var mı? 
Bana sorarsanız Türkiye’de alışveriş merkezleri yurt dışından daha başarılı yönetiliyor. Avrupa ya da ekonominin çok iyi olduğu yerlerde işler biraz daha kolay ilerliyor. Ülkemizde ise biliyorsunuz sürekli krizler veya buna benzer finansal problemler yaşanıyor. Tüm bunlara rağmen bizler çok daha hızlı ve çözüm odaklı ilerleyebiliyoruz. Esnek bir yönetim tarzı oluşturabiliyoruz. Bence Türkiye daha başarılı ve çok daha güzel projelere imza atıyor. Pek çok ülkede nadir rastlanan projeler bunlar. Bu da zaten iyi yönetimden kaynaklanan projeler oluyor. 

AVM sektöründe başarılı olmanın ilk şartı nedir? Sektöre yeni giren AVM yöneticilerine nasıl tavsiyeleriniz var? Yönetimde nelere dikkat edilmeli? 
Bir alışveriş merkezi yöneticisinin operasyon, finans, kiralama, pazarlama organizasyon ve teknik tarafında bütün konulara tamamen hâkim olması gerekiyor. Hatta bu bölümlerde çalışmış olması lazım bana kalırsa. Aynı zamanda özellikle Anadolu’da bulunduğu bölgede tüm yapı taşları ile devlet veya özel sektörle irtibatta olması gerekir. Bir AVM yöneticisi, fırsatları kendi bulunduğu bölgeye göre uyarlamalı. Standart bir yönetim tarzı bölgesel olarak çok işe yaramıyor. O yüzden kendi bulunduğu bölgenin nabzına göre bir AVM yönetim süreci oluşturmak durumundalar.

GGG

Yukarı