Ana içeriğe atla

d's

 

MALLREPORT

“Turizm potansiyelini ele alarak çalışmalarımızı hayata geçiriyoruz”

10.04.2018 - 17:54

BİR YAŞAM MERKEZİ OLDUKLARINI İFADE EDEN BRANDIUM AVYM GENEL MÜDÜR YARDIMCISI GAZİ GÖRKEM OKAR, “GEREK YERLİ GEREK YABANCI TURİSTLERİMİZE YÖNELİK ÇALIŞMALARIMIZDA, ONLARIN KISA VE UZUN SÜRELİ KONAKLAMA VE TEMEL İHTİYAÇLARININ GİDERİLMESİNİN YANINDA, KONUT EDİNME VE KİRALAMA ÇALIŞMALARINDA DA YARDIMCI OLUYORUZ” DEDİ. 

AVM’ler ve perakende sektörü artık turizm potansiyelinde önemli bir unsur haline gelmeye başladı. Peki, siz turistleri çekmek için neler yapıyorsunuz?
Bizler Brandium AVYM olarak bünyemizde alışveriş merkezimizin yanı sıra 5 blok residence’ımız ve Anadolu Yakası’nın en büyük konferans oteline de sahibiz ve bundan dolayı kendimize bir yaşam merkeziyiz diyoruz. Daha önceki yatırımlarımızın da katkısıyla piyasadaki araştırmaları inceleyerek yatırımlarımızı yapıyoruz. Brandium’a yatırım yaparken önceki çalışmaları inceleyerek ve turizm potansiyelini de hesaba katarak çalışmalarımızı hayata geçirip böyle bir tesis inşa ettik. Gerek yerli gerek yabancı turistlerimize yönelik çalışmalarımızda, onların kısa ve uzun süreli konaklama ve temel ihtiyaçlarının giderilmesinin yanında, konut edinme ve kiralama çalışmalarında da yardımcı oluyoruz. 

Acenteler ve otellerin alışveriş turizmindeki rolü nedir? AVM’ler ile nasıl bir işbirliği yapıyorlar?
Bizler acente çalışmalarımızı, zaten bünyemizde Anadolu Yakasının en büyük konferans oteli de dahil olduğundan, AVM kısmında acente çalışmaları yerine otel kısmında iş birlikleri yapıyoruz. Brandium her ne kadar bir yaşam merkezi olsa da altında bulunan yapıların farklı dinamikleri bulunuyor. Bu dinamiklerin de yönetim süreçleri farklıdır. Eğer siz bir AVM’yi otel mantığı ile yönetirseniz ya da bir oteli AVM mantığı ile yönetirseniz olmaz. Çünkü ikisinde de tüketiciniz aynı olsa bile davranışı farklı oluyor. Bizler gibi tüm komplekse hakim olanların yapması gereken ise aynı tüketicinin farklı ihtiyaçlarına yönelik farklı çözümler üretmektir. 

Alışveriş festivallerinin (Shopping Fest) katkılarından bahseder misiniz?
Alışverişler tüketiciler için birer sosyalleşme aktivitesi haline gelmiştir. Sizler bu sosyalleşmeyi ne kadar renklendirirseniz aktiviteniz de o kadar tüketicilerin zihinlerinde yer edinir. Festivaller, konserler, çocuk aktiviteleri ve çekilişler bunları ne kadar artırır ne kadar çok tüketiciyi sürece dahil ederseniz ve onun süreçten keyif almasını sağlarsanız o kadar satın almanın artmasını sağlarsınız. 

Alışveriş turizminin sosyal ve ekonomik yansımaları nasıl oluyor? Siz alışveriş turizmiyle ilgili neler düşünüyorsunuz?
Alışveriş turizmi, genel turizm sektörü içerisinde incelediğinizde küçük bir paya sahip olsa da etkisi oldukça fazladır. Sosyal ve ekonomik olarak en üst sosyal segmentte yer alan bu tüketiciler özel bir alışveriş deneyimi aramaktadır. Bu tür tüketicilere kişiselleştirilmiş bir deneyim yaşatılmalı ve sürecin devamlılığı sağlanmalıdır. Çünkü AVM’ler hızlı tüketimin olduğu alanlardır. Bu tür tüketiciler ise hızlı tüketimi gerçekleştirmiyorlar. Belirli periyotlarda bu süreci gerçekleştiriyorlar. Bu süreç yönetilirken asıl tüketiciler de uzaklaştırılmamalı. Çünkü segmentler çok farklı olduğundan bir tarafa yoğunlaşılması diğer segmentten müşteri kaybına sebep olabilir.

d's

Yukarı