Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

TÜM SÜREÇLER STRATEJİK BAKIŞ AÇISIYLA DEĞERLENDİRİLMELİ

13.06.2019 - 16:50

NECATİ UFUK TOYDEMİR, TÜRKİYE’DE TECRÜBELİ AVM YÖNETİCİLERİ ARASINDA YER ALIYOR. 3 KENTTE 5 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN MÜDÜRLÜĞÜNÜ ÜSTLENİRKEN BUNLARIN 3’ÜNÜN DE AÇILIŞINI GERÇEKLEŞTİRDİ. ŞİMDİ TÜRKİYE’DE GAYRİMENKUL GELİŞTİRME, KİRALAMA VE YÖNETİMİ ALANINDA ÖNCÜ FİRMALARDAN MALLMARK ÇATISI ALTINDA 10 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN YÖNETİMİNİN BAŞINDAKİ İSİM. TOYDEMİR İLE YAPTIĞIMIZ SÖYLEŞİDEN SATIR BAŞLIKLARI…

MALLMARK GAYRİMENKUL GELİŞTİRME, KİRALAMA VE YÖNETİMİNDE ÖNCÜ 
2018 yılı Ocak ayında Aytaç Özçiçek tarafından kurulan MallMark, yurt içinde ve yurt dışında 10’dan fazla projede yaklaşık 300 bin metrekare kiralanabilir alanda gayrimenkul yatırımcılarına mimari proje geliştirme, konsept oluşturma, fizibilite, rekabet analizi, AVM kiralama, ticari alanların lansmanı, planlaması ve AVM yönetimi konularında profesyonel ekibi ile birlikte hizmet veriyor. Yaptığı çalışmalarda doğru ve hızlı olmayı kendine ilke edinen MallMark her geçen gün gelişen portföyü ile birlikte, gayrimenkul geliştirme, kiralama ve yönetiminde öncü firmalar arasına girmiştir.

KRİZLER SORGULANMAYANLARI SORGULAMA FIRSATI YARATIYOR
Bana göre yaşanan krizlerin en önemli faydası krizsiz dönemlerde sorgulanmayanları sorgulama fırsatı yaratmasıdır. Bulunduğunuz pazarın büyüdüğü dönemlerde pazarın büyümesine paralel olarak karlılığınız da artıyor ve odaklandığınız temel nokta ve dolayısıyla ön planda çalışılan hususlar nasıl daha fazla kaynak yaratılabileceği ve büyüyen pastadan daha fazla pay almak konusunda beyin fırtınaları yapmak oluyor. İş yapış biçimleri, genel gider yapıları, verimlilik gibi konular arka planda çalışılıyor. Kriz dönemi, beklemediğiniz bir değişim olarak sürpriz kavramını da içerisine alarak karşınıza çıkıyor. İşte burada bahsettiğimiz sürpriz kavramı hem yöneticilerin hem de işletmelerin alışkanlarını değiştirebilmeleri için önemli bir rol oynuyor.

YÖNETİCİNİN MORALİNİ YÜKSEK TUTMASI EN ÖNEMLİ NOKTALARDAN BİRİ
Kriz ile karşılaştığımızda yöneticinin kendisinin ve çevresinin moralini yüksek tutması en önemli noktalardan birisidir. Kriz dönemi ve kriz sonrası gelecek dönem ile ilgili umudunu ve hayallerini yitiren yöneticinin, bugünkü şartlarda önüne çıkan sorunlara çözüm üretmesi, çözüm üretmesine yardımcı olacak yenilikçilik ve kararlılığı göstermesi oldukça güç olacaktır. Doğaya bile baktığımızda yaşamlarını çok uzun süreler devam ettiren canlı türleri görmekteyiz. Bu canlı türlerini incelediğimiz zaman bu canlıların bunu başarmalarındaki en önemli özelliğin güçlü ya da kuvvetli olmaları değil, değişen tüm şartlara uyum sağlama yetkinliklerinin üst düzeyde olduğunu görmekteyiz. Öncelikle, her şirketin farklı bir genel gider yapısı mevcut olup değişen piyasa şartlarındaki deyim yerindeyse kriz döneminde mevcut yapının ideal yapı olma olasılığının çok düşüktür. Bu dönemde yapılan değerlendirme ile mevcut yapımızın değişen şartlarda kendi şirketimizi hem rakiplere göre hangi alanlarda avantajlı hale getirdiğini, hem de dezavantajlı olduğumuz konularda hangi konularda ve ne kadar hızlı değişiklikler yapmamız gerektiği ortaya çıkmaktadır.

KRİZ ELDE EDİLMESİ GÜÇ OLAN VARLIKLARA ULAŞMAK İÇİN BİR FIRSAT OLABİLİR 
Kriz aynı zamanda yüksek fiyatları nedeniyle eskiden elde edilmesi güç olan varlıklara ulaşmak için de bir fırsat olabilir. Özellikle, krize yüksek borçlulukla yakalanan firmalar, portföylerinde bulunan bazı varlıkları elden çıkarma stratejisini izleyebilirler. Bu bakımdan proaktif bir yaklaşımla, kriz döneminde önem arz eden varlıkların satın alınması konuları gündeme gelebilir ve değerlendirilmesi için uygun şartlar sağlanabilir.

İNSAN KAYNAKLARI KONUSUNDA ÖNEMLİ FIRSATLAR GETİREBİLİR
Kriz, aynı zamanda insan kaynakları konusunda da önemli fırsatlar getirebilir. Kriz dönemleri performansı düşük çalışanlardan ayrılmak, zor durumdaki şirketlerden nitelikli personeli kazanmak ve mevcut insan kaynağının yetkinliklerini geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirilebilir.
Özetle, krizden fırsat yaratabilmek için iş yapış şekillerini baştan ele almak ve değişen şartlarda rekabetçilik düzeyi artan boyutlardan faydalanmak için gerekli yatırımlardan kaçınmamak, rekabetçi zafiyeti olan alanlardan ise çıkmak gerekir. Bu nedenle, herkese aynı şekilde uygulanan fiyat indirimleri, işten çıkarmalar gibi ortalama çözümlere değil, her tedarikçiye, çalışana, müşteriye özel çözümlere yönelmekte fayda vardır. Bu ise tüm süreçlerin stratejik bir bakış açısıyla değerlendirilmesini gerektirir.

GGG

Yukarı