Ana içeriğe atla

OPSCO REKLAM

sistem9

Tüm sağlık hizmetleri artık bir tık uzağınızda!

15.06.2017 - 15:09

Sadece acil sağlık alanında değil, hastane dışında kalan, ‘yerinde sağlık’ ve ‘acil durum’ ihtiyaçlarını da karşılamaya yönelik olarak yapısını yenileyen Medline, ‘Medline Acil’ ve ‘Medline Evde Sağlık’ hizmetlerini devreye soktu. Konuyla ilgili görüşlerini aldığımız Medline Sağlık Grubu CEO'su Gürkan Ergenekon, ayrıca AVM’lere yönelik sunmuş oldukları hizmetleri de bizlere aktardı. 

Bizlere kısaca Medline firmasından bahseder misiniz? Neler yapar Medline? Hizmet alanları ve faaliyetleri nelerdir? 
Medline Acil Sağlık, kurulduğu 1995 yılından 2009 yılına kadar hastane öncesi acil sağlık hizmetlerini üstlenmekle beraber, 2009’un ikinci yarısından itibaren sadece acil sağlık alanında değil, hastane dışında kalan ‘yerinde sağlık’ ve ‘acil durum’ ihtiyaçlarını da karşılamaya yönelik çeşitli hizmetleri vermek üzere yapısını yenilemiştir. Esas Holding şirketi olan Medline Acil Sağlık, 365 gün 24 saat telefon ile tıbbi danışmanlık, revir ve sabit nokta sağlık hizmeti, sağlık bakanlığı onaylı sertifikalı ilk yardım eğitimleri, bireysel hizmet paketleri (eve doktor, evde ya da işyerinde tetkik, checkup), sağlık taramaları, doktorlu kara ambulansı, hava ambulansı organizasyonu hizmetlerini vermektedir. Ayrıca firma, 2011 yılının sonundan itibaren ise evde sağlık hizmetleri alanında da faaliyet göstermeye başladı.

Peki, AVM’lere yönelik ne tür hizmetler sunuyorsunuz? 
Alışveriş merkezlerinin iyileştirilmesi düzenlemelerinde acil sağlık hizmetleri standartlarını global ölçüde sunan Medline, 1995'ten bugüne uzun yıllara dayanan tecrübesiyle yönetmelik gereği AVM yönetimlerinin alışveriş merkezlerinde kurmakla yükümlü oldukları acil tıbbi müdahale ünitesi hizmetlerinin organizasyonunu üstleniyor. Ayrıca buralarda görev alacak sağlık personelinin acil sağlık hizmetleri konusunda deneyimli ve nitelikli personel olmasına özen gösteren Medline, gerektiği durumlarda en kısa sürede ambulanslarının olay yerine intikal etmesini sağlıyor.

İlk yardımın önemi nedir? Bu konuda kurumların ve AVM’lerin üzerlerine düşen görevler nelerdir?
İlk yardım; kaza, hastalık, yangın, deprem gibi tehlikeli ve ani durumlarda hastaya kesin tedavi öncesi olay yerinde uygulanan ilk ve acil işlemdir. Hayat kurtarmaya ya da olası tehlikeleri en aza indirgemeye yönelik olan ilk yardımın öneminin geniş kitleler tarafından bilinmesi gerekiyor. Yukarıda bahsettiğimiz tehlikeli ve beklenmedik durumlar dışında, son yıllarda AVM’lerde de talihsiz olaylar yaşandığını biliyoruz. Hayati önem taşıyan bir yaralanma, kaza ya da benzeri bir durumda AVM içerisinde muhakkak yeterli sağlık hizmetinin en acil ve doğru şekilde sunulması gerekiyor. Tam da bu noktada sizlerin de bildiği üzere, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nca geçtiğimiz sene yayımlanan yönetmeliğe göre Türkiye’de tüm alışveriş merkezleri için yeni zorunluluklar getirildi. AVM’lerin özellikle acil sağlık konusundaki zorunlulukları yerine getirmesi için verilen süre geçtiğimiz şubat ayında doldu ancak düzenlemelere devam eden AVM'ler halen bulunuyor. Söz konusu yönetmeliğe göre artık tüm AVM’lerde acil tıbbi müdahale ünitesi ve bu ünitelerde sağlık personeli bulundurulması zorunlu hale geldi. Ayrıca acil tıbbi müdahale ünitesinin yönlendirme levhalarıyla belirtilmesi, AVM içinde kolay ulaşılabilir bir yerde olması, yeterli derecede ilkyardım malzemesi bulundurması gerekiyor. Bir diğer önemli yenilik ise, ortak kullanım alanlarının ve dört yüz metrekareden büyük mağazaların görünür kısımlarına acil tıbbi müdahale ünitesiyle iletişimi sağlayacak acil tıbbi durum butonun yerleştirilmesi oldu. Medline olarak bizler, AVM’lerin özellikle ilk yardım ve acil tıbbi müdahale konusunda iyileştirilmesi düzenlemelerini sonuna kadar destekliyoruz. AVM’lerin de gereken hassasiyeti sağlayacaklarına inanıyoruz. 

Yeni aplikasyon uygulamanız hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz? 
Yetişkin ya da yaşlı bireylerde sıklıkla karşılaşılan kalp, tansiyon gibi rahatsızlıklar, araç ya da ev kazaları, yaralanmalar, yanma, travmatik düşüş ya da benzeri acil durumlarda ambulansın kişilere en kısa sürede ulaşması ve en doğru ilk müdahalenin uygulanabilmesi çok önemli. Hasta, bazen saniyelerle hayata döndürülüyor. Saniyelerle yarışılması ve ambulans ekibinin doğru adrese ulaşması panik anlarında kişilerin yanlış ya da hatalı adres iletmelerinden dolayı bazen mümkün olamıyor. Medline hayati önem taşıyan acil yardım müdahalesinin bir an önce yapılması için, ambulans ekibinin en kısa sürede olay yerine gelmesini sağlayacak akıllı telefonu olan herkesin ücretsiz indirebileceği “Medline Acil” mobil sağlık uygulamasını kullanıcıların hizmetine sunuyor. 
Hizmeti alabilmek için yapılması gereken şey öncelikle “Medline Acil” mobil sağlık uygulamasının akıllı telefona indirilmesi. İndirildiğinde ana sayfada acil sinyal gönderecek olan ambulans butonu pasif halde görülüyor. Alt tarafta yer alan kayıt ekranındaki adımları takip ederek üye olduktan sonra ana sayfadaki ambulans butonu yani acil durumda basılması istenilen buton aktif hale geliyor. Butona basıldığında ise acil müdahaleye ihtiyaç olduğunu belirten acil çağrı, kişinin telefon ekranında da görülen son lokasyon bilgisi ile birlikte uygulama vasıtasıyla 7/24 görevli Medline Alarm Merkezi’ne iletiliyor. Medline Alarm Merkezi’nde görevli doktor, gelen acil sinyalin, hangi üye tarafından, nereden geldiğini önünde açılan harita üzerinde görebiliyor. Derhal sinyal gelen cihazı arayarak hastanın sağlık durumu hakkında bilgi alıyor ve aynı harita üzerinde 7/24 takip ettiği, acil sinyalin geldiği yere en yakın ambulans ekibini, kişinin bulunduğu lokasyona yönlendiriyor.

Sanırım evde sağlık hizmetleri de veriyorsunuz. Bu konuyu biraz açar mısınız bize?
Evde sağlık; evlerinde günlük yaşamlarını kendi başlarına sürdürebilmek için yardım ya da danışmanlık hizmetine, bakıcı ya da hemşire desteği hizmetine ihtiyacı olan kişiler için sunulan hizmetler bütünüdür. Özelikle günümüzde kronik ve onkolojik hastalıkların görülme sıklığının artmasıyla birlikte evde sağlık hizmeti her yaştan kişi için ihtiyaç olabilir. Medline da hastanede alınan sağlık hizmet sunumunun bütünleyici ve kişiye özel olarak kurgulanmış şeklini evde sağlık hizmetiyle hastane dışında da sunuyor. Medline Evde Sağlık olarak sunduğumuz hizmetler arasında; kısa süreli hasta bakıcı ya da sağlık personeli, 7/24 evde hemşirelik, eve doktor, anne/bebek sağlığı eğitimi, diyabetik hasta eğitimi, onkoloji ve kemoterapi hemşireliği, alzheimerli hasta yakını eğitimi, fizik tedavi ve hasta bakıcılık, rekreasyon ve respite care, laboratuar, mobil görüntüleme, tıbbi ekipman ve sarf malzemelerinin temini hizmetleri bulunuyor. Aynı zamanda evde psikolojik danışmanlık hizmeti de sunuyoruz. Kayıp, travma gibi acil psikolojik destek ve yönlendirmeden, yeni anne babalara bebek ve aile danışmanlığına kadar gerekli tüm danışmanlığı verebiliyoruz. Yani kişilerin gündelik hayatta çözemedikleri problemlerle ilgili destek oluyoruz ve onları yönlendiriyoruz.
 

OPSCO REKLAM

Yukarı