Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

Tüketici yönelimleri AVM sayısını artırıyor

15.02.2018 - 14:44

Brandium AVYM Genel Müdür Yardımcısı G. Görkem Okar, tüketicilerin ihtiyaçlarına göre AVM sayısında artış olduğunu belirtti.

AVM sektörü bugüne kadar yükselişini her daim yukarıya taşıyan sektörlerden biri olmuştur. Ancak bu yükseliş belli bir süreden sonra rekabetin artmasına ve sektörün geleceğine dair soru işaretlerinin doğmasına neden oldu. Öyle ki artık AVM ihtiyacından çok AVM fazlalığı üzerine görüşler dile getiriliyor. Sizin bu konudaki görüşünüz nedir? 
Aslında durumun temeline yöneldiğimizde tüketici davranışları ile karşılaşmaktayız. Eğer talep olmaz ise arz da olmaz. Haliyle tüketicilerin yönelimleri olmasaydı, bu kadar AVM de karşımıza çıkmazdı. Günümüzde ise yine tüketicilerin yönelimleriyle AVM’lerin de konseptleri değişmektedir;  yeme-içme AVM’leri, anne-çocuk AVM’leri ve mahalli AVM’ler vb. gibi... Hatta belirli sektörlerin buluştuğu AVM’ler bile karşımıza çıkmaktadır. Eğer tüketici ihtiyaçlarına göre yapılan yatırımlara bakacak olursak AVM’lerin fazlalığından söz edemeyiz ama tüketici odaklı yapılmayan AVM’lere bakacak olursak evet AVM sayısını verimsiz bir şekilde artırdıklarından söz edebiliriz. 

Bir de işin içinde sosyo-ekonomik durumlar var. Bildiğiniz üzere AVM’ler ekonomik ve siyasi olaylardan en çok etkilenen alanların başında geliyor. Bu konudaki düşüncelerinizi de bizlerle paylaşır mısınız? Son bir buçuk, iki yılda yaşanan ekonomik ve siyasi olaylar sizin yatırımlarınızı ne ölçüde etkiledi?
Aslında yaşadığınız ortamı iyi bilirseniz ve tüketicilerin davranışlarını iyi analiz ederseniz her türlü yaşanabilecek durumları da öngörebilirsiniz. Bu öngörülere göre de yatırımlarınızı hayata geçirirsiniz. Fakat bunların yanında bu durumları iyi analiz edemeyen yatırımlar ise maalesef ticari fonksiyonlarını devam ettiremiyorlar. Bizler her türlü durumu göz önünde bulundurarak fizibilite çalışmamıza ekliyoruz ve faaliyetlerimize devam ediyoruz. Son zamanlarda yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen hiçbir konserimizi ya da etkinliğimizi iptal etmedik ve ziyaretçilerimiz için çalışmaya devam ettik. 

AVM sektörünün geleceğini nasıl görüyorsunuz? AVM’lerin sürdürülebilirliği neye bağlı? Sizce bu konuda neler yapılması gerekiyor?
AVM sektörünü incelerken birçok sektörü aynı anda incelemeniz gerekmektedir. Perakende sektörü , emlak sektörü ve bu sektörlerin de alt kırımlarını incelememiz gerekmektedir. Tüm bunlara geniş perspektifte bakarsak perakende sektörü sürdürülebilir çalışmalarına devam edecek, bunları bir arada bulunduran AVM’leri göz önünde bulundurduğumuzda ise AVM yatırımlarının artacağını öngörmekteyiz. Fakat tüketicinin ihtiyaçları bu durumda oldukça önemli olacaktır. Özellikle Anadolu’da yapılacak yatırımları göz önüne alırsak evet sürdürülebilirlik devam edecektir diyebiliriz. 

2016-2017’nin en önemli konuları arasında kiralamalar vardı. Bu konuda bazı AVM’ler kiralamalarını TL bazında gerçekleştirdiklerini, bazıları da kur sabitlemesine gittiklerini belirtirken, bazı AVM’lerde bu konuda sessiz kalmayı tercih etti. Peki, AVM ve perakende sektörünün arasında her daim sorun olan bu konu için çözüm önerisi ne olabilir? 
AVM’ler perakende sektörünün alt kırılımında yer almaktadır. Duruma böyle bakarsak aslında sorun kendiliğinden ortadan kalkacaktır. Eğer mağazalar olmazsa AVM yatırımının hayata geçmesinin bir mantığı olmamaktadır. Bunun yanında AVM’ler olmazsa tüketicilerin bu kadar rahat tüketim yapabilecekleri atmosferler hayata geçmeyecekti. Her iki taraf da birbirine kazan&kazan mantığı ile yaklaşırsa, sorundan ziyade ortaya gayet güzel işler çıkacaktır. Bizler sürekli iş ortaklarımız ile yaptığımız yazılı ve yüz yüze anket çalışmalarımızdan elde ettiğimiz iç görülerimizin yanında oluşturduğumuz toplantılarımız ile sürekli iş ortaklarımızdan geri bildirimler elde ediyoruz. Mağazalarımıza iş ortağı olarak yaklaşımımız, sorunu daha oluşmadan ortadan kaldırmaktadır. 

playpark

Yukarı