Ana içeriğe atla

playpark

 

MALLREPORT

SOSYAL MEDYAYI SÜREKLİ YAŞAYAN BİR MECRA BİLİNCİYLE KULLANIYORUZ

14.08.2018 - 17:19

SOSYAL MEDYANIN MARKA VE ZİYARETÇİLER ARASINDA BİR KÖPRÜ GÖREVİ GÖRDÜĞÜNÜ SÖYLEYEN METROMALL AVM MÜDÜR VEKİLİ ECEM SARIKAYA, “TAKİPÇİLERİMİZDEN GELEN HİÇBİR SORUYU, ÖNERİYİ, ŞİKAYETİ YANITSIZ BIRAKMAMAYA ÇALIŞIYOR VE BU ALANDA BÜYÜK GAYRET GÖSTERİYORUZ.” DİYE BELİRTTİ.

Sosyal medya kanalları potansiyel müşterilere ulaşmanın en kısa yolu. Peki, siz sosyal medyayı etkin olarak kullanıyor musunuz?
Sosyal medyayı, durağanlığı asla kabul etmeyecek kadar dinamik bir alan olarak görüyoruz. Her ne kadar iletişim çalışmalarımızı ağırlıklı olarak dijital kanallar üzerinden yürütüyor olsak da geleneksel mecralardan da elimizi çekmiyoruz. Bu aşamada sosyal medya kanallarımız bizim için daha çok destekleyici fakat yerine göre de birincil kanallar olabiliyor. Dijitalin bize sunmuş olduğu kişiselleştirilmiş iletişim deneyimini en üst seviyede tutmak ve ziyaretçilerimizin taleplerine bir an bile kayıtsız kalmamak adına sosyal medyayı sürekli yaşayan bir mecra bilinciyle kullanıyor ve bu şekilde değerlendiriyoruz. 

Sosyal medyayı daha çok hangi amaçlar için kullanıyorsunuz?
Sosyal medya, her şeyden önce markalarımız ile ziyaretçilerimiz arasındaki köprü görevini görüyor. Sosyal medya kullanımımızdaki öncelikli amacımız, doğru içerik pazarlaması ile markalarımıza olan farkındalığı artırmak. Bunun yanı sıra sosyal medya, ziyaretçilerimizin alışkanlıklarına ve ilgi alanlarına dair birçok temel dataya ulaşabildiğimiz bir veri havuzu aslında. Bizim için asıl kıymetli olan da bu diyebiliriz. Sahip olduğumuz bu veri havuzu sayesinde iletişim ve pazarlama stratejilerimizi oluştururken ayaklarımız yere daha sağlam basıyor ve önümüzü daha rahat görebiliyoruz.

Kampanyaları duyurmada sosyal medya sizce ne kadar etkili?
Sosyal medyada etkin olma oranımız ile AVM ziyaretçisi üzerindeki farkındalık arasında bir pozitif korelasyondan söz edebiliriz. Sosyal medya takipçilerimiz üzerinden ölçümleyebildiğimiz rakamlar bize bunu söylüyor. Takipçilerimizin, sosyal medya hesaplarımızda gördükleri bir ürünü ya da kampanyayı değerlendirme güdüsünün yüksek olduğunu biliyoruz. Bunu destekleyen birçok araştırma ve ölçümleme çalışması yaptık, yapmaya da devam ediyoruz.

Sosyal medyadan size talepler, görüşler, dilek ve şikayetler geliyordur mutlaka. Özellikle bu konuda oluşturduğunuz bir ekip var mı? Bu gibi etkileşimlere nasıl dönüşler yapıyorsunuz?
Her şeyden önce sosyal dinlemeyi olmazsa olmazlarımızdan biri olarak görüyoruz. İletişimin şeffaflığına inanıyoruz. Takipçilerimizden gelen hiçbir soruyu, öneriyi, şikayeti yanıtsız bırakmamaya çalışıyor ve bu alanda büyük gayret gösteriyoruz. Aslında bu gayret sosyal medyadaki ana prensiplerimizden biri diyebiliriz. Dolayısıyla dijitaldeki müşteri ilişkilerimizi de bu prensibe göre kurguluyoruz. Bu süreçte tabii ki yalnız değiliz. Gün boyunca bize destek veren profesyonel bir reklam ajansı ile birlikte hareket ediyoruz. Teknik anlamda sosyal medya üzerinden tarafımıza iletilmiş her türlü mesaja en fazla 30 dakika içerisinde dönüş yapıp, problemleri müşteri memnuniyeti odaklı çözümlemeye dikkat ediyoruz.

playpark

Yukarı