Ana içeriğe atla

ops

MALLREPORT

SMG’nin müzikleri zirvede konuşuldu!

15.06.2017 - 15:11

DİJİTAL MÜZİK YAYINCILIĞININ LİDER ŞİRKETİ SMG, BU YIL BEŞİNCİSİ DÜZENLENEN MÜŞTERİ HİZMETLERİ VE DENEYİMİ ZİRVESİ’NDE, ‘MÜŞTERİ DAVRANIŞLARINI MÜZİKLE YÖNETİN’ BAŞLIKLI PANELE EV SAHİPLİĞİ YAPTI. 

Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri arasında yer alan SMG, perakende sektörünü bir araya getiren 5. Müşteri Hizmetleri ve Deneyimi Zirvesi’nde bir panele ev sahipliği yaptı. SMG Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil’in moderatörlüğünde düzenlenen ‘Müşteri Davranışlarını Müzikle Yönetin’ başlıklı oturumda, müziğin müşteri davranışları üzerine etkisi, araştırma sonuçları ve markaların deneyimleri özelinde ele alındı. Arçelik Perakende Müşteri Deneyimi Yöneticisi Cem Ünaldı, JLL Mülk Yönetimi Pazarlama Direktörü Miray Kanık ve Migros Marka İletişimi Grup Müdürü Kenan Or’un katılımıyla gerçekleşen panel, davetlilerden büyük ilgi gördü.

GÜL GÜRER ALİMGİL: “MÜŞTERİLERİN YÜZDE 90’I MAĞAZADA MÜZİK İSTİYOR”
Panelin açılışında SMG’nin teknoloji ve müziği birleştiren hizmetlerine ve telifli müzik kullanımına değinen SMG Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, tüketici davranışlarında müziğin önemini ortaya koyan araştırmalardan çarpıcı rakamlar paylaştı. Araştırmaların, müziğin sadece insan davranışlarını ve psikolojisini değil, tüketim tercihlerini de etkilediğini ortaya koyduğunu söyleyen Alimgil, “İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin yüzde 90’ı müzik çalan mağazaları tercih ediyor ve çevrelerine öneriyor. Yüzde 76’sı müzik sayesinde mağazalarda daha rahat hissederek alışveriş yaptıklarını belirtiyor. Yüzde 63’ü ise müzik çalınan mağazalarda daha fazla vakit ve para harcıyor” diye konuştu. 

ARÇELİK MÜZİKLERİ HEM MÜŞTERİLERİ HEM DE ÇALIŞANLARI MUTLU EDİYOR
Gün içinde farklı müzik listeleri kullandıklarını ifade eden Arçelik Perakende Müşteri Deneyimi Yöneticisi Cem Ünaldı, müzik temposunun satın alma davranışlarına etkisine göre hareket ettiklerini belirtti. Ünaldı, “Günün ilk saatlerinde orta tempoda şarkılar kullanırken, öğleden itibaren ve özellikle iş çıkış saatlerinde müzik listelerini hızlandırıyoruz. Bu saatlerde enerji verecek, iyi hissettirecek parçalar çalmaya dikkat ediyoruz. Hazırlanan farklı listelerle mağazadaki müşterilerin alışveriş yaparken iyi hissetmelerini, çalışanların da motive olmalarını sağlayacak müzikler kullanmaya dikkat ediyoruz” dedi.

AVM’LERDE MÜZİKLER KADAR ANONSLAR DA ÖNEMLİ! 
Alışveriş merkezlerinde müziksiz bir ortamın boşluk hissi yarattığını ve bu durumun olumlu bir algı bırakmadığını söyleyen JLL Mülk Yönetimi Pazarlama Direktörü Miray Kanık ise, rahatsız etmeyecek ses seviyesindeki doğru seçilmiş müzik yayınının, müşterilerin AVM’de kalma ve alışveriş yapma süresini artırdığına dikkat çekti. Tüketici davranışlarını yönetmede anonsun önemine de değinen Kınık sözlerini şöyle sürdürdü:
“Alışveriş merkezi genelindeki etkinlik, kampanya veya özel bir güne yönelik anonslar, müşteriler tarafından olumlu karşılanıyor ve ilgilerini çekiyor. Bunun yanı sıra anons, mağazaya gelmiş müşteriyi o anda ikna edip satın almayı gerçekleştirmesi için en etkili yol. Yeni ürün, indirim ve öne çıkarılmak istenen ürün için markaların müziğin yanı sıra anons hizmetine de önem vermesi gerekiyor.” 

SMG’DEN MIGROS’A ÖZEL ÇALIŞMA: DJ TALK
Panelde, müziğin stratejik olarak kullanıldığında, tüketicinin bilincinde markayı özel bir noktada konumlandırdığının altı çizildi. Konuyla ilgili açıklamada bulunan Migros Marka İletişimi Grup Müdürü Kenan Or, “SMG, markamıza özel olarak DJ Talk hizmeti sunuyor. SMG’nin metin yazarları gündem, genel kültür ve kampanyalarımızla ilgili metinler yazıyor ve bunları seslendiriyor. Mağazaların içerisinde sanki gerçekten canlı yayın varmış, bir DJ varmış gibi yayın yapılıyor. Böylece müşteriyle daha interaktif bir iletişim sağlıyor ve radyo programı tadında yayın yapıyoruz” diye konuştu.

ops

Yukarı