Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

SAYAPARK ŞEHRE YENİ BİR ENERJİ VE DİNAMİZM GETİRDİ

13.02.2020 - 16:13

Akdeniz ruhunu yansıtan açık ve kapalı alanlarda, farklı beğeni ve ihtiyaçlara cevap veren güçlü markalarla ziyaretçilerine geniş bir yelpaze sunduklarına değinen Sayapark Genel Koordinatörü Aykut Arslan, lokasyon olarak nitelikli müşteri segmentinin tam ortasında bulunduklarını söylüyor. 

“ONLARCA YENİ MARKA ÇEKİM GÜCÜ YÜKSEK BİR FARKLA”
Sayapark AVM’yi tanıtır mısınız?  
Keyifli ve farklı alışveriş deneyimi yaşatırken aynı zamanda zengin eğlence ve sosyal yaşam seçenekleri sunan SAYAPARK, Mersin’in en yeni alışveriş ve yaşam merkezi. SAYAPARK, “Onlarca Yeni Marka Çekim Gücü Yüksek Bir Farkla” anlayışıyla şehre yeni bir enerji ve dinamizm getirdi. 
2017 Aralık ayında TESCO firmasından satın alınan AVM’nin şehrin dinamiklerine göre büyütülmesi amacıyla 2018 Şubat ayında yenileme süreci başladı. 2019 Eylül ayında SAYAPARK markası tescil edildi ve lansman sürecine geçildi. 2020 Ocak ayı itibariyle yenileme süreçleri tamamlandı. Bu sürede hizmete ara vermedik. 
Toplam 35 bin metrekare alan üstüne kurulu ve üç kattan oluşan  SAYAPARK, 25 bin metrekare kiralanabilir net satış alanına sahip. Toplam 90 mağazamızın yanında batı cephede her biri 600 metrekare kapalı alanı ve 700 metrekare teras alanı olan üç bağımsız bölümümüz daha bulunmaktadır. Meydan büyüklüğümüz 11 bin metrekare, yemek katı oturum alanı 1.500 metrekare. Kapalı otoparkımızın 850 araçlık, açık otoparkımızın ise 500 araçlık kapasitesi var.  
 

Sayapark AVM’nin yatırımcısını tanıyabilir miyiz? AVM sektörüne giriş nasıl oldu?
Mersin’in ilk Mersinli yatırımcılı alışveriş merkezidir. Yatırımcılarımız uzun zamandır ticaretin içinde aktif şekilde yer almaktadır. AVM yatırımcılarımız Yaşar Akpolat ve Salih Çıtlık olarak iki ortaklı yapıya sahiptir.Sayın Akpolat, bölgemizin özelliğinden kaynaklı narenciye üreticisi ve aynı zamanda narenciye ithalat ve ihracat sektöründe faaliyet göstermektedir. Sayın Çıtlık, yaş meyve ve sebze taşımalarında kullanılan plastik kasa ve ham madde üretimi ile faaliyet göstermektedir. Aynı zamanda tarım sektöründe üretim gerçekleştirmektedir.Yatırımcılarımız, şehrin ihtiyaçları ve tüketici potansiyeli ışığında doğru marka karmasını oluşturmayı, ziyaretçilerimizin yaşamına dokunan ve memnuniyetlerini hedefleyen bir atmosfer yaratmayı, karşılıklı olarak marka değerlerini yükseltmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca Mersin'de kazandığımızı Mersin’e verelim düşüncesinden dolayı yatırımlarını bu doğrultuda planlamaktadırlar.

MİMARİDE AKDENİZ RUHUNU YANSITAN ÇİZGİLER
Mimari ve konsept olarak nasıl bir yapıya sahipsiniz?
Akdeniz ruhunu yansıtan açık ve kapalı alanlarda, farklı beğeni ve ihtiyaçlara cevap veren güçlü markalarla ziyaretçilerimize geniş bir yelpaze sunuyoruz. Bu açıdan dinamik bir alışveriş merkeziyiz. Klasik alışveriş merkezi mimarilerinden farklı olarak ana binadan ayrı 3 blok şeklinde bağımsız restoran alanları bulunmaktadır. Ziyaretçiler kapalı alanların yanında, açık alan ferahlığına da sahipler. Yorulmadan, kolay geçişlerle mağazalara ulaşabiliyorlar. Ana cephedeki meydanlarda kurgulanan mekanlar güçlü bir çekim etkisi yaratıyor. Güçlü mimarimize eşlik eden canlı ve şık ışıklandırma projesi, havanın kararmasıyla birlikte SAYAPARK’ı bütün cazibesiyle öne çıkartıyor. Bölgenin ikonu haline gelen dinamik ışıklandırma özellikli kulemiz simgemizdir.  

DOLULUK ORANI YÜZDE 97’YE ULAŞACAK
Marka karmanız ne durumda? Sayapark AVM’nin bölge halkına ilk kez kazandırdığı markalar oldu mu?  
SAYAPARK olarak doğru marka karmasına ulaşmaya, bunun için sürekli olarak marka performanslarını takip etmeye, bu kapsamda AVM’nin gelişim sürecini etkili stratejik planlamayla en doğru şekilde gerçekleştirmeye gayret gösteriyoruz. Yeni yapılanmadan kaynaklı yüzde 85’lik doluluk oranına sahip bir AVM’yiz. AVM içerisinde bulunan markaların daha doğru bir marka skalasına genel olarak ulaşmasından kaynaklı yer değişiklikleri sağlanacak ve AVM doluluk oranı yüzde 97’ye ulaşmış olacaktır. Bu bağlamda Mersin’de tek 5M Migros, bölgenin en büyük Starbucks’ı ve ziyaretçilerimizin ulaşabileceği her segmentten oluşan marka karması ile faaliyet göstermektedir. Mevcut markalarımızla belirli bir karma düzeyine ulaştık. Görüşmeleri devam eden bazı markaları Mersin’e getirerek, hem ziyaretçilerimize dengeli bir yelpaze sunacağız, hem de karşılıklı marka değerlerini yükseltecek akılcı adımlar atmış olacağız. Analizlerimizi doğrular nitelikte, marka karmasının müşteri profiliyle birebir örtüşmesiyle sadık ziyaretçi sayımızı önemli oranda artırdığımızı görüyoruz.  
 

TATİL BÖLGESİNE EN YAKIN AVM
Lokasyon avantajınızdan bahseder misiniz?
Mersin-Antalya karayolu ve Yenişehir ve Mezitli ilçelerinin otoban bağlantısı üzerinde olması SAYAPARK’ın en büyük konum avantajı. Mersin’in batısına uzanan turistik sahil bölgelerine en yakın mesafedeki alışveriş ve yaşam merkeziyiz. Mersin, sahil şeridindeki sayısız yazlık siteleri ve tatil köyleri sayesinde çevre illerden yaklaşık 1 milyon ilave misafir almaktadır. Bu büyük nüfus hareketi beraberinde büyük bir ekonomi yaratıyor.  Tatil bölgesine en yakın AVM olmamız bizi farklı kılıyor. Geniş bir kampüse kurulu ve 40 bin öğrencisi olan Mersin Üniversitesi’ne yürüme mesafesindeyiz. Sahil şeridine 2-3 dakikada yürüyerek ulaşabilirsiniz. Mersin ilinde bulunan yeni yapılanmadan kaynaklı ve bu yapılanmayı tercih eden nitelikli müşteri segmentinin tam ortasında bulunmaktayız.

“SADECE ALIŞVERİŞ DEĞİL YAŞAM MERKEZİ OLACAĞIZ”

Bölge halkı için Sayapark AVM’nin nasıl bir yeri var?   
SAYAPARK  artan rekabetçilik, istihdam olanakları, farklı marka ve fiyat seçenekleri, sosyal ve kültürel etkileşimiyle bölge halkının hayatını doğrudan etkileyen olumlu bir proje. Geçmişten bu yana  bina  olarak mevcut lokasyonunda bulunmuş olmasından kaynaklı Mersin’de tercih edilme oranı çok yüksek bir alışveriş merkezidir. Mezitli ve 
Yenişehir ilçelerinin kesişim noktasında yer alması, mevcut diğer AVM’lere göre büyük avantaj sağlıyor. Şehrin batısında yeni bir çekim merkezi olduk. Tatil bölgesine yakınlık ve üniversitenin etkileşimi çok pozitif sonuçlar doğuracak. Ama biliyorsunuz ziyaretçiler artık AVM’lere sadece alışveriş yapmak amacıyla gitmiyor. Sunulan sosyal aktiviteler de ciddi bir çekim gücü oluşturuyor. Ziyaretçilerimize aileleriyle tüm gün vakit geçirebilecekleri bir yaşam merkezi yaratma çabasındayız. Büyük potansiyele sahip bu bölge için doğru yolda ilerlediğimizi düşünüyorum. 

Gelecek dönem hedefleriniz neler? Sayapark AVM’yi daha fazla geliştirmek adına neler yapacaksınız?
Müşteriyle sağlıklı iletişimi ve taleplerine cevap verme kapasitesi, marka karması, hizmet kalitesi, pazarlama stratejileri, kiracılarıyla ilişkileri, kendini sürekli geliştirme ve yenileme potansiyeliyle hedef kitlesi ve sektöründe örnek gösterilebilecek bir çizgiyi yakalamak ve kalıcı marka haline gelmek en büyük hedefimiz. Yatırımcılarımızın güveni ve ekibimizin gayretiyle bu vizyona ulaştıracak adımları hep birlikte atacağız. Kurumsal markalarla ilerleyerek kiralama operasyonumuzu tamamlamak ilk aşama. Yüzde 100 doluluk oranına yaklaşmak sürekli hedefimiz. Bunları standardı yüksek ve kalıcı bir yönetim kültürüyle sağlayacağız.

2020 etkinlik takvimi için neler planlandı?
Gerçek bir yaşam merkezi olabilmek için sosyal etkinlikler düzenliyoruz. Geçen hafta “Baba Parası” filminin Mersin’deki oyunculu gösterimini ve Mersin galasını düzenledik. Yine tiyatro sanatçısı Bülent Emrah Parlak’ı sevenleriyle bir söyleşide buluşturduk. Benzer sanatsal ve sosyal etkinlikleri daha büyük çapta düzenleyeceğiz. Müzik festivalleri, defileler, imza günleri, eğlenceli ve ödüllü yarışmalar, sosyal sorumluluk projeleri, sponsorluklar gibi birçok ayakta yoğun bir hazırlık içerisindeyiz. Zaten, düzenli olarak çocuklara yönelik eğlenceli ve öğretici etkinlik atölyeleri, herkese hitap eden müzik dinletileri, meditasyon seansları klasiklerimiz arasında. SAYAPARK, bölge insanımızın rahatlıkla ulaşabileceği ve keyifli anlar yaşayacağı bir alternatif merkez olma konusunda kararlı.   

Sayapark

GGG

Yukarı