Ana içeriğe atla

 

AVM

MALLREPORT

SADECE AÇIK AVM DEĞİL, SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR YAŞAM ALANIYIZ

16.12.2020 - 14:56

Ritim İstanbul AVM Genel Müdürü Görkem Okar ile pandeminin etkisini ve bu dönemde sürdürülebilir olmanın yollarını konuştuk. Ziyaretçilerinin ihtiyaçları doğrultusunda dönüşüm süreçlerini hızlıca gerçekleştirdiklerini belirten Okar, “Bizler sadece bir açık AVM değil, sürdürülebilir bir yaşam alanıyız.” dedi.

Bu dönemde sürdürülebilirlik sektörün öncelikli konularından. Bu noktada sizler neler yapıyorsunuz?

 

Sektöre değer katmak adına gerçekleştirdiğimiz çalışmalarımızda dönüşüm süreçlerimizi hızlandırarak hem konutlarımızda hem de alışveriş merkezimizde misafirlerimizi hijyen tedbirleri kapsamında güvende tutabilmek için her türlü önlemleri alıyoruz. Aslında pandemi öncesinde de AVM’mizin konseptinde bu misyon vardı. Bizlerin projelerimize yansıtmış olduğu bu vizyonu, şu an içerisinde bulunduğumuz dönemde ziyaretçilerimiz daha da hissetmiş oldu. Bizler sadece bir açık AVM değil, sürdürülebilir bir yaşam alanıyız.

 

Salgın sonrasında AVM’leri nasıl bir gelecek bekliyor?

 

Bu dönemi aslında ikiye ayırmak gerekiyor; mevcut AVM’ler ve proje aşamasındaki AVM’ler. Bizlerin yaptığı çalışmalar gibi diğer alışveriş merkezlerinin de tam teşekküllü hijyenik koşullarda daha sağlıklı alışveriş ortamı sağlamaları gerekecektir. Yapım aşamasındaki projeler ise açık hava olarak revize edilerek daha sürdürülebilir bir proje olmaya yöneleceklerdir. Pandemi dönemi bizlere bu durumu daha net göstermiş oldu. Temelinde tüketici talep ve ihtiyaçlarına göre şekillenmeyen projeler, ziyaretçi beklentileri konusunda bekledikleri performansı yakalayamayacaklardır.

 

Pandemiyle birlikte alışveriş alışkanlıklarında değişimler yaşandı. Bu durum AVM ve perakende sektörünü nasıl etkiledi?

 

Bizler Anadolu Yakası’nın ilk açık hava AVM projesi olduğumuz için diğer AVM’lere nazaran bu süreçten pozitif yönde etkilendik. Köfteci Yusuf ve Decathlon gibi sektöründe ön sıralarda yen alan markaların en büyük mağazalarının AVM’mizde yer alması da bize avantaj sağladı. Bölgede hizmet veren kapalı alan AVM’ler pandemiden daha fazla etkilenirken, tüketiciler açık alan AVM’lere olan ziyaretlerini daha da artırmış oldu. Elbette tüm dünyada yaşanan pandemi kaynaklı üzücü olan durum ise genel olarak sektörün etkilenmesi. Birçok AVM ekonomik açıdan zor günler geçirirken, pandemi durumun ciddiyetini artırdı.

 

AVM’ler hem teknolojik dönüşümden geri kalmamak hem de çekim gücünü kaybetmemek adına ne gibi adımlar atmalı?

 

Pandemi döneminde dijitalleşmenin önemini bir kez daha görmüş bulunmaktayız. Ziyaretçilerimize daha hızlı hizmet verebilmek adına ‘gel-al’ ya da eve teslimat gibi süreçlerde markalarımıza yol gösterici olmamız gerekmekte. Sadece dijital platformlar değil, alışveriş merkezlerinin kendi geliştirdikleri projeler ile bu hizmete destek olmaları gerektiğini düşünüyoruz. Bizim de bu hizmetlerle ilgili çalışmalarımız devam ediyor.

ASDAS

Yukarı