Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

PERAKENDECİLERDEN XI. ALIŞVERİŞ EKONOMİSİ ZİRVESİ’NE YOĞUN İLGİ

11.04.2019 - 18:24

ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ VE YATIRIMCILARI DERNEĞİ (AYD) TARAFINDAN SOYSAL İŞ BİRLİĞİ İLE DÜZENLENEN XI. ALIŞVERİŞ EKONOMİSİ ZİRVESİ’NE PERAKENDECİLER BÜYÜK İLGİ GÖSTERDİ.  ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜNÜN ÖNDE GELEN TEMSİLCİLERİNDEN BOYNER GROUP CEO’SU CEM BOYNER, KOTON YÖNETİM KURULU BAŞKANI YILMAZ YILMAZ VE FİBA HOLDİNG YÖNETİM KURULU ÜYESİ MURAT ÖZYEĞİN’İN DENEYİMLERİNİ PAYLAŞTIĞI ZİRVEDE KOMEDYEN CEM YILMAZ DA AVM’LERİN TOPLUMSAL ÖNEMİNE İLİŞKİN YORUMLARI İLE İZLEYENLERE KEYİFLİ BİR GÜN YAŞATTI. 

Organize perakende sektörünün öncü isimlerini bir araya getiren XI. Alışveriş Ekonomisi Zirvesi’nde alanında uzman isimleri deneyimlerini paylaşırken, Komedyen Cem Yılmaz’ın alışveriş ekonomisine ilişkin tespit ve yorumları katılımcılara keyifli anlar yaşattı. 

Boyner Grup CEO’su Cem Boyner zirvede; “Alışveriş Ekonomisini Geleceğe Taşıyan Köprü: AVM’ler ve Perakende” başlıklı bir sunum yaptı. Perakendeciler ve alışveriş merkezi yatırımcılarının bir elmanın iki yarısı olduğunu belirten Cem Boyner, “Hopi’de kullanılan teknolojiler hem perakendeciler hem de müşterilere büyük avantajlar sağlıyor. Hopililer bugüne kadar kazandıkları 332 Milyon TL paracığı Hopi markalarında 553 Milyon TL değerinde harcamışlar. Hopililer 170 Milyon TL kazanırken perakendeciler de satış ve verimliliklerini artırmış. Özellikle Beacon teknolojisi ve Hopi’nin kullandığı teknolojilerle AVM’lerin müşterilere farklı hizmetler sunması, farklılaşması ve trafiklerini artırması mümkün.” dedi. 

Yurt dışında yaptıkları alışveriş merkezi yatırımlarına ilişkin bilgiler paylaşan Fiba Holding Yönetim Kurulu Üyesi Murat Özyeğin ise, “Nerede ne iş yapıyorsanız yapın kiracılarınızla iyi ilişkiler kurmanız gerekiyor. Farklı kültürlerde farklı konu başlıkları öne çıkıyor. Örneğin Çin’de tek çocuğa izin verildiği için dedeler, anneanneler babaanneler için torun çok kritik. Çocuklar mutluysa büyükler de mutlu oluyor. Bu nedenle çocuk konsepti orada çok önemli. Moldovya’da Romanya’da sinema kritik bir konu. Tüm bunlarla ilgili bilgi sahibi olmak zorundayız. Kiracılarımızın performansını, müşteri profilini iyi takip ederek anlamlı veriler çıkarmalı ve kendimizi ona göre konumlamalıyız. Bu nedenle yeni nesil alışveriş merkezleri kiracıları ile çok yakın çalışmalı ve ortak çözüm üretmeli.” ifadelerini kullandı. 

PERAKENDENİN HIZ KAZANMASINDA ALIŞVERİŞ MERKEZLERİNİN PAYI BÜYÜK
Yurt dışında ilk mağazalarını 2007 yılında açtıklarını ifade eden Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Şu anda yurt dışında 200 mağazaya ulaştık. Türkiye’de 1990 yılında milli gelir 2 bin 700 dolar, 2000 yılında 4 bin 100 dolar olmuş. Perakendenin gelişimi de 2000 yılından bu yana hızlandı ve bu hızın kazanılmasında alışveriş merkezlerinin çok büyük payı var. Milli gelir arttıkça bir taraftan perakende ve alışveriş merkezleri gelişirken diğer yandan gelişen orta sınıf tüketimi canlandırıyor. Türkiye genç bir ülke, mağazalar açılmaya ve büyümeye devam edecek.” yorumlarında bulundu. 

Zirve sonunda sahneye çıkan Cem Yılmaz ise alışveriş merkezlerinin toplumsal faydasına ilişkin tespitlerini paylaştı. Son dönemde sinema salonları ile yaşanan sorunlara dikkat çeken Yılmaz, yapımcı ve sinema salonları işletmecilerinin ilişkisini perakendeci ve alışveriş merkezi yatırımcılarının ilişkisine benzeterek “et tırnaktan ayrılmaz” ifadelerini kullandı.

n

Yukarı