Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

Pazarlama ve iletişim yönetimi en güçlü yönümüz!

25.11.2019 - 14:52

ARGİZA, ALIŞVERİŞ MERKEZİ YATIRIMLARI VE PERAKENDE MARKALARININ YÖNETİMLERİ İÇİN PAZARLAMA VE İLETİŞİM STRATEJİLERİ HAZIRLAR, YILLIK OPERASYON PLANLAMALARINI OLUŞTURUR, PROJENİN UYGULAMA VE SÜREÇ YÖNETİMİNİ  ÜSTLENİR.

Ahmet Bey, Mall Report olarak Argiza Grup markaları ile daha önceki sayılarımızda çeşitli röportajlar yaptık. Bildiğimiz kadarı ile Argiza bir Pazarlama ve İletişim grubu. Bize grup ve verdiği hizmetler hakkında bilgi verir misiniz?

Yıllardır çeşitli sektörlerde farklı markalar ile pazarlama ve iletişim konularında hizmetler sunuyoruz. Kurumsal markalar ve yönetimleri ile iş birliği yapıyoruz. Bugüne kadar müşterilerimizin çeşitli ve güncel ihtiyaçlarını doğru anlayarak, hızlı ve başarılı çözümler ürettik. Bu süreç Argiza’yı tüm pazarlama ve iletişim hizmetlerini tek elden yürüten bir yapıya dönüştürdü. Bu yüzden pazarlama ve kurumsal iletişim departmanlarının çalışmak istediği bir grup olduk. Argiza; reklam ajansı tarafında Qbig, etkinlik tarafında Seyri-Temaşa, dijital pazarlamada İdeabool, yapım prodüksiyon tarafında Moonfx, festival tarafında Overdose ve çocuk etkinliklerinde Overdose Kids markalarımızla hizmet veren yeni nesil bir pazarlama ve iletişim grubu. 

Bütünsel yaklaşıma sahip bir hizmet grubunun kurucusu olarak günümüzde pazarlama ve iletişim konularındaki hizmet beklentisi ne durumda, görüşünüzü öğrenmek isteriz.

Halihazırda birçok kurum ve marka hizmet ihtiyacına göre farklı ve alanında uzmanlaşmış hizmet ajanslarıyla çalışmakta. Ajanslar da vizyonları, nitelikleri ve uzmanlıklarına göre çözüm sunuyorlar. Bu durum aslında hizmet ajanslarının birbirleriyle rekabetini artırıyor hatta çoğu zaman, bu rekabet hizmet ettikleri işverenlerinin menfaatinin önüne bile geçebiliyor. Aslında en iyi hizmet diye tanımlanan iş, en popüler ajanstan çıkarmış gibi bir algı olabiliyor. Bu da kurumları futbolcu transferi yapar gibi rakip firmaların hizmet ajanslarına yönelmeye itiyor. Malum başarının aracı olması gereken süreçler gitgide amaç olmaya başlıyor. Burada çarpık ve istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabiliyor.

Diğer taraftan daralan pazarlama ve iletişim bütçeleri etkisiyle; marka ve kurum yöneticilerinin büyük bir kısmı reel ekonomi ve hizmet sektörü istatistiklerine dayanan, veri analizi yorumlaması yapıyorlar. Bu nedenle çözüm ortaklarından marka bilinirliği ve değerinin somut artışını sağlayacak raporlanabilir işleri bekliyorlar. Özellikle günümüzde bazı öncü firmaların, artık ‘Nielsen Türkiye’ gibi araştırma şirketleri marifetiyle doğruluğu güçlü istatiksel verileri ve bu büyük veriden gelen bilgiyi doğru yorumlayıp analiz etmesi ve markalarına entegre ederek kullanması söz konusu. Bu sayede kurum ve markaların demografik değişim ve güncel talep istatistikleri kullanarak etkili segmentasyon analizi yapması konumlandırmayı kolaylaştırıyor. Böylece konjonktür ve trendler daha anlaşılabilir oluyor. Özet olarak bu çalışmalara ‘yeni nesil pazarlama ve iletişim yaklaşımı’ diyebiliriz. Bu yaklaşım sayesinde kurumlar çok boyutlu düşünce ve analiz becerilerini kullanarak, daha etkin pazarlama stratejisi üretebilecek ve entelektüel bir sermaye olarak kurum ve markaya marjinal fayda sağlayacaktır.
Demografik değişimler ve özellikle yeni nesillerin her türlü kendilerine özgü davranış modelleri ile satınalma süreçlerine katılmaya başlaması, yani müşteri denilen kitleye dahil olması da pazarlama dünyasını yeni arayışlar içine sürüklemektedir. Bu noktada, son yıllarda kitlesel pazarlamanın yerini hızlı bir şekilde kişiselleştirilmiş pazarlama yaklaşımlarına bırakmasını da deneyimliyoruz.

argizaÖncelikle ifade etmek isterim ki, Argiza tüm paydaşlarıyla etkileşimini en üst düzeye taşımaya çalışan bir grup. Yatay ve dikey entegrasyon bizim için çok önemli. Bu nedenle çok boyutlu bir analiz ve yorumlama kabiliyetimiz var. Ancak doğru veya faydalı sonuçlara ulaşmak için veri toplama ve yönetimi yeterli değil.  İlk başta ülke, şehir, sektör ve kurum perspektifini göz önünde bulundurarak bir pazarlama araştırması modeli kurgulanmalı. Aksi takdirde veri setleri bir şey ifade etmiyor. Yöntem geliştirilmesi ve verilere doğru soruların sorulması gerekiyor. Ancak o zaman doğru cevapları alabiliyoruz. 

Diğer bir önemli konu, veri görselleştirilmesidir. Büyük fotoğrafı göstermek için elde edilen doğru veri setlerinin sorulara doğru cevap olacak biçimde şekillendirilmesi gerekir.  Bu süreci doğru yönetmemiz en baştan doğru pazarlama stratejisi oluşturma ve reel hedef tayin etmek için büyük önem arz ediyor. Aslında başarı en başta doğru tercihleri yapmakla ilgili. Daha sonra etkin uygulama, uygulamanın sonuçlarını ölçme ve raporlama, sürekli iyileştirmeyle devam ediyor. Süreci kişilere bağlı olmaktan çıkarıp sistemsel bir pazarlama ve iletişim yaklaşımı sunmaya çalışıyoruz. 

Özet olarak Argiza, pazar araştırmasının modellenmesinden itibaren işe başlar. Datanın etkin yorumlanması ile süreç modelini geliştirilmesine kadar tüm aşamaları yönetir. Süreç modeli geliştirmek dediğimizde, datanın elde edilmesi ve yorumlamasının ardından ihtiyaçlara göre hedefin ortaya konularak pazarlama planı oluşturulmasıdır. Yani pazarlama planının reklam, dijital mecralar, medya, etkinlik, kampanya, basın iletişimi gibi tüm süreçleri bütünleşik olarak yönetmek ve bunu markanın / kurumun uzun vadeli planlamasına taşınmasını ifade ediyoruz. Bizim Argiza olarak amacımız da marka / kurum için doğru, hedef odaklı, sürdürülebilir, etkin bütçe ile pazarlamanın tüm adımlarını geliştirmek, yönetmek ve uygulamaktır. Şimdi bu hizmetleri özellikle en çok ihtiyacı olduğunu bildiğimiz AVM ve perakende sektörüne sunuyoruz. Yeni nesil hizmet modelimizin AVM yönetimlerini ve markaları, pazarlama yönetiminde başarıya ulaştıracağına inanıyoruz. 

Sektöre farklı bir hizmet modeli sunmuş oluyorsunuz. Öncelikle sizi tebrik ediyorum. Argiza AVM sektöründeki tüm pazarlamaya dönük hizmetleri veren ilk pazarlama yönetimi firması diyebilir miyiz? 

Bu anlamda ilk ve tekiz diyebiliriz. Şunu da belirtmek isterim, biz sadece AVM ve perakende markalarının büyümesine değil sektörün de büyümesine katkıda bulunmak ve tüm paydaşları ile birlikte çalışmak istiyoruz.

Argiza Cadde 54’ün pazarlama yönetimi şirketi olarak geçtiğimiz Temmuz ayında Cadde 54 lansmanını gerçekleştirdi.  Cadde 54 ile bu süreç nasıl başladı?

Evet çok verimli ve kalabalık bir lansman organizasyonu oldu. Cadde 54 son dönemin en dikkat çeken projesiydi. Sakarya, Serdivan’da bir AVM; ancak içinde ofis, homeofis ve otel bulunan karma bir yaşam merkezi olacak. Yatırımcı, yabancı sermaye ortaklığı olan bir grup. Sektörde daha önce yaptığımız işler dolayısı ile bizi tanıyorlardı. Argiza ile ilişki, ilk olarak Qbig kreatif ajansımız ile yapılan görüşmelerle başladı. Daha sonra verilen briefler ve şantiye ziyaretleri sonrası yaşanan süreçte uzun soluklu toplantılar neticesinde çok detaylı bir pazarlama ve iletişim stratejisi hazırlayıp sunduk. Stratejinin oluşmasında Sakarya ili demografisine yönelik detaylı araştırmalarımız sonucu ortaya çıkan etkin bir veri seti ciddi destek oldu. Kime, hangi yetkinliklerimizle, hangi frekanslarda, nasıl ulaşacağımızı bu veri setinin analizi ile ortaya koyduk. Yatırımcı çalışmamızın geniş perspektif ve kapsamlı olmasından dolayı çok memnun oldu. Dolayısıyla tüm pazarlama ve iletişim yönetimi konularında bizimle çalışmayı takdir ettiler. Şimdi açılış için 2020 Mart dönemini heyecanla bekliyoruz. Çok güzel sürprizlerimiz olacak.

Argiza olarak farklı bir yaklaşıma sahipsiniz, sektörün gelişimi için düşüncelerinizi var mı?

Argiza olarak alanımızda çok başarılı işler yapıyoruz. Ancak bu süreç yorucu bir mesai ve sürekli gelişmesine dikkat ettiğimiz bir entelektüel birikim gerektiriyor. Birikim ve deneyimlerimizi, sektörün deneyimlerini yeni nesillere aktarmak istiyoruz. Birçok nitelikli sektör paydaşı ve çalışanları deneyimlerini aktaramadan başka kariyer noktalarına geçiyor. Bu anlamda çeşitli eğitim paketleri ve kaynak çalışmalar yapmak istiyoruz. Bu minvalde üniversiteler ve sivil toplum kuruluşları ile bazı çalışmalar başlattık. Türkiye, Dünya’da en seçkin hizmetlerin bulunduğu bir ülke. Sektörün istihdama ve milli gelire katkısı tartışılmaz. Bu yüzden sektörde bir pazarlama yönetim şirketi gibi çalışmaya da başladık. Ülkemize ve sektöre itibar getirici işler yapmak istiyoruz. Çok yakında bununla ilgili sizlerle daha detaylı aktarımlarımız olacaktır. 

Mall Report Dergisi olarak paydaşlarımıza ulaşmamızı sağlıyorsunuz. Ancak daha önemlisi sektörün işleyişini gösterip farkındalık sağlıyorsunuz. Sizin ve tüm yayıncıların ticari amaçlarına ulaşmanız ve desteklenmeniz önemli. Bu bağlamda perakende sektörü, AVMler ve tüketici nezdinde önemli bir değer oluşturduğunuz için teşekkür ederim…

 

GGG

Yukarı