Ana içeriğe atla

S

 

MALLREPORT

ONLINE VE OFFLINE DENEYİMLER İÇ İÇE OLACAK

07.03.2019 - 10:26

GELECEĞİN ALIŞVERİŞ DÜNYASINDA, ONLINE VE OFFLINE DENEYİMLERİN İÇ İÇE OLACAĞINI SÖYLEYEN MARDİN MOVAPARK AVM GENEL MÜDÜRÜ N. NAZLI ÖZDEMİR, “BİRÇOK PERAKENDE ŞİRKETİ, FİZİKSEL MAĞAZALARINA YENİ TEKNOLOJİLER ENTEGRE EDİYOR, BU NEDENLE FİZİKSEL MAĞAZACILIK ALANINDA BAZI TRENDLER ÖN PLANA ÇIKMAYA BAŞLADI.” DEDİ.

Geleceğin AVM’leri ve alışveriş deneyimleri nasıl olacak? Teknolojik gelişmelerden nasıl etkilenecekler? 
Geleceğin alışveriş dünyasında, online ve offline deneyimler iç içe olacak. Birçok perakende şirketi, fiziksel mağazalarına yeni teknolojiler entegre etmeye ediyor ve bu nedenle fiziksel mağazacılık alanında bazı trendler ön plana çıkmaya başladı. Bu teknolojinin odaklandığı şeylerden biri olan kasiyersiz mağaza teknolojisi ve artırılmış gerçeklik destekli aynalar, yakın gelecekte giyim mağazalarının vazgeçilmezi olacak. 
AVM’ler de kendi aralarında birer marka ve bu marka AVM’ler şu an ki kimliklerinden sıyrılarak gelecek yıllarda klasik normların dışına çıkacak ve müşteri ile duygusal bağ kuracak noktaya gelecektir. Bu nedenle de marka AVM’lerin hikayelerinin olması önem kazanacak ve markalar o hikayeleri müşteri çekmek için anlatacaktır. Tüm bu teknolojiyle birlikte hizmet verebilmek için AVM’lerde dijitalleşmeye entegre olacaklar ve müşterilerine farklı temaların olduğu alanlarla hizmet vereceklerdir.

AVM’lerin dijital dönüşüme tamamen ayak uydurması noktasında mimariyi de etkileyecek diyebilir miyiz? Geleceğin AVM’leri nasıl olacak?
Kimliği olan, yeni nesle ayak uyduran AVM’ler ayakta kalacak. Bu AVM’ler yeni yaşam alanları ile birlikte planlanıyor, eğlence unsurlarına ek olarak sosyal medya ve medyanın da aktif kullanıldığı alanlar olarak görülmeye başlıyor. Gelecekte AVM lokasyonları da tercihlerde büyük bir etken olarak ortaya çıkacak ve kimliği olan, doğru konseptle öne çıkan ve doğru yönetilen yeni nesil projeler başarılı olacaktır.
Piyasada rekabet gittikçe zorlaşıyor. Artık alışveriş merkezi üretiminde ekonomik kayıp yaşanmaması için üretimin doğru yerde ve büyüklükte yapılması her zamankinden daha fazla önem taşıyor. İhtiyaçların planlanan arz ile eşleşmesi gerekiyor.

Değişime ayak uydurabilmek ve sürdürülebilir olmak adına neler yapılmalı? 
Dijitalleşmenin iş dünyasına getirdiği yenilikler tüm sektörleri derinden etkiliyor; satış, pazarlama ve müşteri deneyimi gibi alanların geleneksel stratejilerinde kökten bir dönüşüm yaratıyor, değişime en fazla ayak uyduranlar ayakta kalıyor. 

Yeni nesil tüketici, genç, hızlı, dijital ve deneyim odaklı. Müşteri sadakati sağlama noktasında neler yapıyorsunuz?
Müşteri sadakatinde pazarlama iletişimi yolu tüketicinin kalbine giden kanalın birinci yöntemidir. Gelişen pazarlama etkinlik yönetimini doğru bir kanalda tutmak, müşteri kazanımlarını da hızlandırmaktadır. Müşteri deneyim hızını hedefleyerek kesintisiz iletişim yaratılırsa müşteri ile olan bağ devam edecektir. Bizler de alışveriş merkezimizde çıkış olarak birebir iletişim yolunu deniyor ve ziyaretçilerimizi işin içine katıyoruz. Sosyal sorumluluk projelerini bölgemizdeki kuruluşlarla gerçekleştiriyoruz. AVM olarak bölgenin geçiş noktasıyız ve birçok alanda köprü görevi görüyoruz. Yaşanan bu gelişmeler kendini bir zaman sonra yenileyerek yeniden doğuyor. Movapark AVM de bu sağlamaların tümünü yaşayarak müşteri sadakatini 8 yıldır büyütmüştür.

n

Yukarı